Bike Trollhättan!!!!!!!

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Om man köper en hoj för 200 lök och sedan bara kör 20 mil, hur tänker man då? Kunde ju lika gärna varit utan liksom.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag fick skruva av alla eftermarknadsgrejer om jag bara hängde dit orginal grejerna innan den skrotatdes. Genom att köpa passande reglage så kan jag använda mina pazzo på XJ bygget. :tummenupp

Arrow 3:1 någon ? :rock

Jag är lite intesserad, vad hade du tänkt dig? (Pma)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du har såååååå rätt men sitter man och klurar kvällstid samt att de lägger ut sin mailadress och tänkt att det ska fungera som kontaktyta så bör man väl även svara på inkommande mail?
Jag har full förståelse att de har saker att göra upp över öronen, men ett svar är inte för mkt begärt tycker jag.

Trodde det hette kundvård bara. :va
Inget att brusa upp över eller jobbar du på BikeTHN??:3freak

alla vet ju att företag inte svarar på mail:smasha och nej, jag jobbar inte på bike, bike håller till i trollhättan och jag bor mittemellan varberg och halmstad, det blir så förbannat långt å pendla ToR varje dag:huvet

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hmm. Jag ger mig in i debatten och ställer mig lite frågande...
Skickade ett mail för nga veckor sedan till deras verkstad där jag frågade om vad det skulle kosta att byta ett styrlager på en CBR 600RR.
Fick inget svar..... Detta gör mig såååå sugen på att ta min business till Bike. :/

Ööö bara så där från ingen stans.. Men hur vet man att ens styrkager e dåligt? När jag gör inbromsningar så känns det som det vibrerar konstigt i styret:) hoppas jag inte avbrött allt klagande på bike:p

captain slow

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
2010 bmw 1000rr
ringde dom i veckan och fick svar och ett trevligt bemötande :) deras inbytes priser va det inget fel på heller .
5000 mer än en stor stockholms firma och 9 mindre är en stor norlands firma så mitt emellan på dom 3 jag har varit i kontakt med .

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ööö bara så där från ingen stans.. Men hur vet man att ens styrkager e dåligt? När jag gör inbromsningar så känns det som det vibrerar konstigt i styret:) hoppas jag inte avbrött allt klagande på bike:p
Lyft upp hojen så att framhjulet hänger obelastat i luften.
Ryck fram och tillbaka i gaffelbenen och känn om det glappar.
Prova även att svänga fram och tillbaka försiktigt och känn om det hugger, isf har du fått en skada på lagret och då måste det bytas.
Hugger det inte så kan det räcka att spänna lagret.

Vibrationer låter mer som bromsarna.
Styrlager glapp smäller/kluckar mer en gång vid broms,

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Lyft upp hojen så att framhjulet hänger obelastat i luften.
Ryck fram och tillbaka i gaffelbenen och känn om det glappar.
Prova även att svänga fram och tillbaka försiktigt och känn om det hugger, isf har du fått en skada på lagret och då måste det bytas.
Hugger det inte så kan det räcka att spänna lagret.

Vibrationer låter mer som bromsarna.
Styrlager glapp smäller/kluckar mer en gång vid broms,

kanske ska prova byta bromsbeläggen fram då.. har ett par nya liggandes. kan ju samtidigt kolla styrlagren.det jag känner e att det hugger men det kommer inget ljus från det o det högger mer vid kraftig inbromsning. kan det va så att jag förstört nåt förra sesongen i o med att jag nyligen lärt mig stegra o tyckte det va as kul.. men det tog ett tag för mig att förstår att jag snart har sönder nåt om jag inte lär mig o landa lite mjukare:p

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

skulle snarare tippa på att ena bromsskivan har slagit sig dvs inte är helt rak!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
kanske ska prova byta bromsbeläggen fram då.. har ett par nya liggandes. kan ju samtidigt kolla styrlagren.det jag känner e att det hugger men det kommer inget ljus från det o det högger mer vid kraftig inbromsning. kan det va så att jag förstört nåt förra sesongen i o med att jag nyligen lärt mig stegra o tyckte det va as kul.. men det tog ett tag för mig att förstår att jag snart har sönder nåt om jag inte lär mig o landa lite mjukare:p

Styrlager, skivor eller att något annat är löst fram.

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Eftersom pengar inte verkar vara något problem för ts så hade jag ställt den i stora rummet i en 10 år eftersom det är cool hoj är den ju trevlig sitta mysa på med en kall öl i näven en lör kväll. så får du säkert 250.000:- för den eftersom den körts så lite mil och det inte kommer finnas så många kvar då.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Kan den göra det av att man stegrar:)?

det var inte din ursprungliga fråga:va först måste du försöka lokalisera vart vibrationerna kommer ifrån sen måste du åtgärda felet, du har så vitt jag vet 2 tips att gå efter antingen att ena skiva har slagit sig eller att styrlagret är kasst, om du är riktigt orolig föreslår jag ett besök till verkstaden så får du svart på vitt vad det är för fel så slipper vi att gissa:tummenupp

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Alltid blivit korrekt bemött av personalen på Bike... nog anledningen att jag köpt en 6-7 cyklar av dem :tummenupp

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
FireBlade Repsol
Precis, Bike är såå bra, stort utbud samt kunnig o trevlig personal!:tummenupp Konstigt, ju bättre man blir, desto mer skit får man ta! Kan de va avundsjuka tro? :hihi

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Vibrerar det fram är det inte bromsbeläggen som behöver bytas, antingen är det skeva skivor eller obalans i framfälgen, alt. kasst styrlager.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA