Bike Trollhättan!!!!!!!

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Haha! Finns det något svenskare än att klaga på att folk inte gör något annat än klagar för att sedan själ inte göra något något problemen. Humor!

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Hmm. Jag ger mig in i debatten och ställer mig lite frågande...
Skickade ett mail för nga veckor sedan till deras verkstad där jag frågade om vad det skulle kosta att byta ett styrlager på en CBR 600RR.
Fick inget svar..... Detta gör mig såååå sugen på att ta min business till Bike. :/

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag har bestämt mig för att behålla den istället. Pajade tyvärr ryggen i höstas vilket gör att den är jäkligt jobbig att sitta på. Den är iofs cool att titta på med all kolfiber och ädla metaller samt att den låter "bedrövligt" trevligt så den får bli kvar som "tavla". Sedan vad gäller handlare är det väl kanske som du säger att dom flesta beter sig så. Frågan är, varför accepterar vi detta, om folk började be dom flyga och fara och helt enkelt struntade i att byta in sin hoj utan väntade ett år så skulle dom väl bli mer eller mindre tvingade att ändra sig. Med tanke på hur liten marknaden trots allt är i Sverige borde man ju slåss med näbbar och klor för att få behålla sina kunder. Vad som retar mig med just Bike är att dom försöker framställa sig som den lysande stjärnan på MC-Handlarnas "himmel" och jag har som sagt haft just den här diskussionen med dom innan jag handlade av dom första gången där dom bedyrade att det var just så dom jobbade och att dom hatade att hålla på med "hästhandel" utan var verkligen undantaget bland alla MC-Handlare, idiotiskt nog trodde jag på detta. Innan det så handlade jag av Johans MC som iofs alltid behandlade mig shysst, tyckte det blev för långt att åka bara. Om någon har tips på någon vettig handlare tar jag gärna emot dom.

Om du ska kontakta bike igen så skulle det vara snällt om du frågade hur mycket de tar för en mappning och bänkning av en suzuki gsxr k7.

Mvh Oskar

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hmm. Jag ger mig in i debatten och ställer mig lite frågande...
Skickade ett mail för nga veckor sedan till deras verkstad där jag frågade om vad det skulle kosta att byta ett styrlager på en CBR 600RR.
Fick inget svar..... Detta gör mig såååå sugen på att ta min business till Bike. :/

såååå jävla ansträngande och dyrt att lyfta luren och ringa istället, då hade du haft ett svar innan du hade hunnit räkna till tio men du sitter förmodligen fortfarande och väntar på det där mailsvaret:död

Last edited:

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Inte för att det bara gäller Bike, men det känns som om att de flesta hoj och bilfirmor lever kvar i 80-talet innan e-mail fanns. Kanske dags för dom allihop att komma in i framtiden ;)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Samtidigt som de ska behandla kunder som ringer, stå i kassan, demonstrera hojar, passa kläder och göra service samt sätta igång hojar för provkörning.
Mailar jag så är det för att jag har tid att vänta på svar.
Annars ringer jag för de flesta firmor har bärbara telefoner och kan svara oavsett position.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag mailade Bike om kompletta reglage höger och vänster sida Triumph som passar till mina pazzo shorties. Jag bifogade en lista på olika modeller som mina grepp passade till enligt Pazzos hemsida.

Jag mailade Tisdag eftermiddag. Fick svar på Onsdagen. Fick bilder på Onsdagen. Mint condition, allt el, bromspump, behållare 2000:-. Mina Pazzo grepp kostade ca 1500:- på plats i LA så 2000:- tycker jag är helt Ok. Beställde Onsdag. Skall vara skickade Torsdag. Väntar med spänning. Hittills har Bike skött sig bra. Återkommer när paketet dimper ner.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag mailade Bike om kompletta reglage höger och vänster sida Triumph som passar till mina pazzo shorties. Jag bifogade en lista på olika modeller som mina grepp passade till enligt Pazzos hemsida.

Jag mailade Tisdag eftermiddag. Fick svar på Onsdagen. Fick bilder på Onsdagen. Mint condition, allt el, bromspump, behållare 2000:-. Mina Pazzo grepp kostade ca 1500:- på plats i LA så 2000:- tycker jag är helt Ok. Beställde Onsdag. Skall vara skickade Torsdag. Väntar med spänning. Hittills har Bike skött sig bra. Återkommer när paketet dimper ner.

Men vänta här nu, var inte din hoj bortom räddning efter krashen?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Förstår inte vad alla gnäller på? Alla vet vi att man gör en förlust affär om man går till en handlare. Spelar väl ingen roll om det e bike eller lelles elle vad det nu e för företag. O då snackar vi inte bara mc. Jag ville byta in min volvo som jag kört knappt ett år på bilia. Fick ett sånt skam bud men så e det ju o det har alltid varit på det viset. Sen kan jag förstå folks irritation men o hänga ut företag för en sån grej som den här tycker jag e helt fel. Vi har så få seriösa företag i trakterna. Sälj privat o köp privat om ni inte har råd o köpa på firma. Ingen skam i det:)

O nej jag jobbar inte på bike o känner inte dom! Därimot har man hängt där på öppet hus bike dagar mm. Kan hålla med om att om dom endå ska robba en på stålar så kan dom ju i alla fall le lite på jobbet;)

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
VARNING
jag vil varna emot hela svenska folket. det så att jag hade en mc tillsalu på blocket före sommaren, den blev inte såld, men ibland fick jag mail med olika skambud o en ville byta med ett kylskåp. VA FAN har folk ingen moral längre. därför tycker jag att vi bojkotter hela Sverige. nu ska jag annonsera ut mc´n på mobile.de istället. DÖH :glömdet

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
VARNING
jag vil varna emot hela svenska folket. det så att jag hade en mc tillsalu på blocket före sommaren, den blev inte såld, men ibland fick jag mail med olika skambud o en ville byta med ett kylskåp. VA FAN har folk ingen moral längre. därför tycker jag att vi bojkotter hela Sverige. nu ska jag annonsera ut mc´n på mobile.de istället. DÖH :glömdet

Öö ok verkar ju lite kompliserat:)

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
VARNING
Om kylskåpet fungerade var det väl ett bra byte eller skulle du även få lägga pengar emellan??

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Men faktiskt..

Bike har enl min mening förlorat sin forna glans, troligen efter det att Jerry försvann därifrån.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Har nu inte läst hela tråden.

Men det är klart att man initialt får räkna med en stor förlust för en hoj som HP2 sport. Den är udda och exklusiv men tillverkas ändå i för många exemplar för att inbringa något större värde efter två år. Köper man en HP2 måste man vara boxer fan och samtidigt vilja lägga lite extra för att köra någonting exklusivt!

Dock kan jag nog hålla med om att man som säljare borde försöka komma ihåg affären som gjordes för några år sedan! Om en kund (som trådskaparen säger) har lagt mycket pengar vid ett tidigare köp där firman lyckats göra bra förtjänst tycker jag nog att man kan vara lite mer sugen på att behålla den kunden. Klart man fortfarande inte kan göra förlustaffärer men det borde kanske finnas utrymme för någon variant utav lite lägre förtjänst. Vem vet, om två år kanske kunden kommer och gör ett byte med 50k förtjänst igen?

Jag har själv ett exempel från Bike. Köpte en ny SP1:a av dom för 99k. Hade den hojen i två år. Tröttnade lite på sporthoj och ville ha en bra och billig brukare. Ville köpa mig en XT660X. Kom ihåg att jag tyckte att bemötandet var ok på Bike när jag köpte min SP1:a. Åkte dit och ville byta mot en ny XT660X med några "goa" buller pipor. De ville då ha 20k imellan!!? Blev lite lätt irriterad för det innebar ett inbytes pris på runt 50k. Åkte till Yamahacenter i GBG där det gjorde ett byte rakt av på en ny XT660!! Jag tjänade 20k på att åka till en handlare som inte ens har Honda i sitt modellprogram............

Min gamla SP1:a stod max två veckor på Yamahacenter sedan var den såld!

Tror kanske Bike ibland glömmer att det trotts allt finns fler aktörer på marknaden?

Tycker även det verkar som om vissa utav deras säljare inte vet så mycket om hojar. Tycker det är tråkigt om man ringer och säljaren inte vet ett skvatt om någon specifik modell som finns i deras utbud. Som säljare tycker jag att man skall veta det mesta om siffror osv på sina produkter?

Alla "problem" ligger nog i det gamla vanliga. De har blivit för stora. När man handlar mc är det inte som att handla bil. Hoj köps för det mesta med hjärtat, det betyder att kunderna måste behandlas där efter :)

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
såååå jävla ansträngande och dyrt att lyfta luren och ringa istället, då hade du haft ett svar innan du hade hunnit räkna till tio men du sitter förmodligen fortfarande och väntar på det där mailsvaret:död

Du har såååååå rätt men sitter man och klurar kvällstid samt att de lägger ut sin mailadress och tänkt att det ska fungera som kontaktyta så bör man väl även svara på inkommande mail?
Jag har full förståelse att de har saker att göra upp över öronen, men ett svar är inte för mkt begärt tycker jag.

Trodde det hette kundvård bara. :va
Inget att brusa upp över eller jobbar du på BikeTHN??:3freak

Täppas

Guest

riiing...riiing...Hej och välkommen till....tryck 1 för att...tryck 47 för att...just nu har vi mycket folk i butiken försök senare... :rolleyes:

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Har oxå skickat mail till Bike flertalet gånger angående service eller reservdelar och har bara en enda gång fått svar... Detta efter ca 1 veckas tid!
Ska tilläggas att mailandet i stort skedde under lågsäsongen, då det enligt Bikes ägare är väldigt lite för mekanikerna att göra...

Vill man ha kunder året om får man fan börja svara på mail! PUNKT!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Men vänta här nu, var inte din hoj bortom räddning efter krashen?

Jag fick skruva av alla eftermarknadsgrejer om jag bara hängde dit orginal grejerna innan den skrotatdes. Genom att köpa passande reglage så kan jag använda mina pazzo på XJ bygget. :tummenupp

Arrow 3:1 någon ? :rock

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...