Bike Trollhättan!!!!!!!

totgate

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Hej.

Jag är fruktansvärt besviken på Bike. Köpte ett par nya BMW av dom 2009 och blev då lovad att man gjorde allt för att kunden skulle vara nöjd, man lovade framförallt att man inte höll på med skambud osv när det var dags att byta in sin hoj igen. Har under veckan försökt att byta in den HP2 Sport jag köpte då för 200.000:- och som nu gått 20 mil. Denna "nya" hoj är nu enligt Bike inte värd mer än 130.000:- Då "just den hojen" är trög nu. Ja ville även byta in min sons Aprilia 125:a som gått 200 mil. Den hojen kostade nästan 50.000:- för två år sedan, nu var den värd högst 20.000:- Jag trodde att jag hade hittat en seriös handlare som ville behålla sina kunder men tydligen inte. Jag vill härmed varna folk för att ha med dom att göra. Det är alltid guld och gröna skogar när man vill handla, vilket jag gjorde för nästan 500.000:- för mindre än två år sedan. Fy f-n vad jag ångrar detta. Det är så otroligt surt att bli "blåst" på sina trots allt ganska surt förvärvade slantar. Varför skall man alltid behöva känna sig lurad när man handlar något nu för tiden. Om man nu inte kan betala mer för min hoj hade det känts bättre att dom istället sagt mig att man inte kan göra bytet, istället slänger man ur sig ett skambud och hoppas att "dumjäveln" nappar. En annan rolig grej var att man ville ha mig att betala 1000:- för en insprutningsmap som laddas ner gratis ifrån tillverkarens sida. Sedan vet jag inte, man kanske inte ska förvänta sig mer nu för tiden då folks affärsmoral är hemsk. Som sagt, håll er långt ifrån denna firma så lever ni förmodligen nöjdare och gladare. :)

MVH.

Torbjörn Torstensson

Tråkigt att du känner dig blåst men jag tror dessvärre inte Bike i Trollhättan är värre än någon annan handlare. Inbyten suger, så enkelt är det. Du sitter dessutom på två hojar som folk inte direkt kastar sig över. Ge fan i Bike och sälj privat istället. Det ekonomiska tappet blir mindre och humöret bättre.
Lycka till :tummenupp

Visst är det så att andrahandsvärdet inte är kanon men ändå. En rolig grej som jag inte skrev var att jag lekte kund och ringde dom i förra veckan angående den bankörda HP2 Sport dom har hemma. Den hojen ville dom ha 149.000:- för och det var enligt säljaren sjukt billigt då HP2:orna var glödheta och normalt nästan aldrig gick att få tag på. Den hojen var inte direkt i nyskick heller. Detta ville man dock inte kännas vid när jag påtalade detta för dom. Jaja, jag sitter inte sjön direkt utan kan nog "överleva" att ha kvar HP2:an... :-) Som du säger, man ska inte gräva ner sig. Det är ju vår!!!

Din kritik är ju rätt patetisk och naiv. INGEN handlare garanterar inbytespris, det är tillgång/efterfrågan som styr priset. Är det så svårt att förstå?

Patetisk och naiv.. Ja ja, du kanske jobbar på Bike eller är på annat sätt involverad i Mc-branschen. Jag har aldrig begärt att bli garanterad något, vad jag däremot begär är att bli bemött med respekt och inte sedd som någon slags mindre vetande av dryga säljare som tycker att dom är så in i H-e smarta. Vad jag efterlyser är en förändring av den allmänna affärsmoralen som just nu är extremt låg, något man tyvärr märker av varje dag. Du får givetvis tycka vad du vill, men vad finns det för anledning att utrycka sig nedlåtande gentemot mig. Fundera du på det. Eller är det bara så det ska vara nu för tiden. Den som roffar åt sig mest vinner.... Tragiskt i så fall.....

Tycker det du beskriver stämmer in på alla handlare av motorfordon som jag träffat på.
När man kommer med ett inbytesobjekt så är det alltid så svårt att sälja just den modellen. Men när den ska säljas är det just den modellen alla vill ha.
Tror inte detta är specifikt för Bike.

Sen är det ju trist att känna sig lurad.
Lägg ut en annons på hojen och kolla om du får sålt den till ett pris som du tycker är rimligt.
Om inte så kör vidare med den.
Vad jag förstår är det en skön hoj med lite udda utseende. :yoparty

Mvh
Andreas

Jag var o försökte byta in min Bmw 330Ci på Bmw här i stockholm i hopp om att kunna få en vettig handpenning till en S1000RR, dom bjöd 20% under inbytespris i gröna listan trots att dom själva sade att den var helt felfri... Jag sålde bilen privat på en vecka ungefär...

Jag har bestämt mig för att behålla den istället. Pajade tyvärr ryggen i höstas vilket gör att den är jäkligt jobbig att sitta på. Den är iofs cool att titta på med all kolfiber och ädla metaller samt att den låter "bedrövligt" trevligt så den får bli kvar som "tavla". Sedan vad gäller handlare är det väl kanske som du säger att dom flesta beter sig så. Frågan är, varför accepterar vi detta, om folk började be dom flyga och fara och helt enkelt struntade i att byta in sin hoj utan väntade ett år så skulle dom väl bli mer eller mindre tvingade att ändra sig. Med tanke på hur liten marknaden trots allt är i Sverige borde man ju slåss med näbbar och klor för att få behålla sina kunder. Vad som retar mig med just Bike är att dom försöker framställa sig som den lysande stjärnan på MC-Handlarnas "himmel" och jag har som sagt haft just den här diskussionen med dom innan jag handlade av dom första gången där dom bedyrade att det var just så dom jobbade och att dom hatade att hålla på med "hästhandel" utan var verkligen undantaget bland alla MC-Handlare, idiotiskt nog trodde jag på detta. Innan det så handlade jag av Johans MC som iofs alltid behandlade mig shysst, tyckte det blev för långt att åka bara. Om någon har tips på någon vettig handlare tar jag gärna emot dom.

Last edited:
Jag har bestämt mig för att behålla den istället. Pajade tyvärr ryggen i höstas vilket gör att den är jäkligt jobbig att sitta på. Den är iofs cool att titta på med all kolfiber och ädla metaller samt att den låter "bedrövligt" trevligt så den får bli kvar som "tavla". Sedan vad gäller handlare är det väl kanske som du säger att dom flesta beter sig så. Frågan är, varför accepterar vi detta, om folk började be dom flyga och fara och helt enkelt struntade i att byta in sin hoj utan väntade ett år så skulle dom väl bli mer eller mindre tvingade att ändra sig. Med tanke på hur liten marknaden trots allt är i Sverige borde man ju slåss med näbbar och klor för att få behålla sina kunder. Vad som retar mig med just Bike är att dom försöker framställa sig som den lysande stjärnan på MC-Handlarnas "himmel" och jag har som sagt haft just den här diskussionen med dom innan jag handlade av dom första gången där dom bedyrade att det var just så dom jobbade och att dom hatade att hålla på med "hästhandel" utan var verkligen undantaget bland alla MC-Handlare, idiotiskt nog trodde jag på detta. Innan det så handlade jag av Johans MC som iofs alltid behandlade mig shysst, tyckte det blev för långt att åka bara. Om någon har tips på någon vettig handlare tar jag gärna emot dom.

Tycker de redan borde ha den situationen.
Kolla på Johans. De har inte många begagnatobjekt inne.
Antingen säljer de inget nytt eller så byter folk inte in i samma utsträckning numera.

//Andreas

Du har säkert helt rätt Andreas. Det är som sagt det som gör mig så förvånad, att man inte är räddare om sina kunder utan till varje pris försöker suga ut absolut max ur varje affär. Man kan väl iofs hoppas på en viss självsanering i Fordons-branschen som mest verkar bestå av en massa skojare och charlataner som inte vill jobba för brödfödan utan hellre lurar dom som faktiskt uträttar något. Näe, fy f-n vad bitter jag låter... Jag får genast sluta med detta ältande annars har Bike Trollhättan vunnit...:tungan

Hej Torbjörn !
Tråkigt att du känner dig lurad på 2a handsvärdet, men vi råder inte över "marknaden" och att vi räknar med att tjäna 15.000:- minus moms på en 150.000:- hoj är inte skambud i min värd men vi har tydligen olika värderingar på vad som är skambud, (vi har som sagt redan en i lager) MVH Jerker Axelsson VD/Huvudägare Bike Trollhättan AB

Oj, vad trevlig man kan låta när andra kan läsa vad du skriver, inte så mycket förtäckta hot här. Det är kanske en viss skillnad på en hoj som gått 20 mil samt är extrautrustad för ca: 10.000:- jämfört med en som gått 700 mil i huvudsak på bana. Men skick och miltal kanske inte spelar någon roll längre när man försöker göra inbyte hos er. Att ni sedan hade tjänat ca: 35-40.000:- på den cykel jag ville byta till mig har givetvis inget med saken att göra heller. Ni har blivit för giriga helt enkelt, vad är det som säger att ni måste tjäna uppåt 50.000:- på varje större affär ni gör. Är det nu så illa så kanske kostymen är för stor helt enkelt. Jag undrar även fortfarande hur ni motiverar att det kostar 1000-1500:- att installera en EFI-Map på en hoj. Något som tar högst tio minuter och där mappen finns medskickad på installationsskivan till hårdvaran, bra timpeng där, jag har inte en chans att komma i närheten av det trots att du gärna vill hävda motsatsen. Nåväl, jag skiter i detta nu och vill helt enkelt inte ha mer med er att göra. Jag hoppas bara att detta kanske har fått någon annan att få upp ögonen för er affärsetik och att tänka sig för innan man gör en affär med er.:arsele

Last edited:
Hade du köpt från privat person och lätt begagnat hade du inte behövt gnälla.

Självklart så sätter man priset strax under/över liknande sak på marknaden.

Och handlare brukar OFTAST vara dyrare.

Last edited:
Jag var o försökte byta in min Bmw 330Ci på Bmw här i stockholm i hopp om att kunna få en vettig handpenning till en S1000RR, dom bjöd 20% under inbytespris i gröna listan trots att dom själva sade att den var helt felfri... Jag sålde bilen privat på en vecka ungefär...

Hoppas att du köpte hojen någon annanstans... ;-)

Hade du köpt från privat person och lätt begagnat hade du inte behövt gnälla.

Självklart så sätter man priset strax under/över liknande sak på marknaden.

Nu är det så att det inte finns någon liknande hoj på marknaden just nu. Ja har köpt många hojar ifrån privatperson men att köpa en sån här hoj utan garantier känns väl inte så smart direkt. Sedan vad gäller att gnälla får det stå för dig. :tungan

Last edited:
-"Hej.

Jag är fruktansvärt besviken på Bike. Köpte ett par nya BMW av dom 2009 och blev då lovad att man gjorde allt för att kunden skulle vara nöjd, man lovade framförallt att man inte höll på med skambud osv när det var dags att byta in sin hoj igen. Har under veckan försökt att byta in den HP2 Sport jag köpte då för 200.000:- och som nu gått 20 mil. Denna "nya" hoj är nu enligt Bike inte värd mer än 130.000:- Då "just den hojen" är trög nu. "

70 000 i sänkning på 2 år tkr jag inte e farligt för nåt som köptes nytt. Trodde du den skulle ha samma värde efter 2 år. Begagnat är begagnat även om den bara gått 20 mil.
Hittade ingen på blocket iaf som hade avsevärt bättre pris (för säljaren)än det du fick.
Sen är det allmän kunskap att företag lägger lägre bud än privatpersoner. Hur annars ska de kunna få nån vinst, Lägga på i försäljningspris och inte få den såld för det då blir för dyrt?

-Ja ville även byta in min sons Aprilia 125:a som gått 200 mil. Den hojen kostade nästan 50.000:- för två år sedan, nu var den värd högst 20.000:- J

Samma sak där. begagnat gör mkt. Är det typ årsmodell upp till ca 06-07 så ligger de runt 20-30 papp idag så.
och de vill ju tjäna nåt på fordon med lägre pris med så.

-En annan rolig grej var att man ville ha mig att betala 1000:- för en insprutningsmap som laddas ner gratis ifrån tillverkarens sida.

Det kan kanske klaga lite över.

Last edited:
Om du nu inte tycker att ett tapp på 70.000:- är så farligt vet jag inte om jag skall gratulera eller beklaga dig. Antingen har du blivit så avtrubbad att du går på Fordonsbranschens mantror eller också har du så gott ställt att du skiter i det. Men det är väl som dom säger:

Opinions are like assholes, everybody has one...:nicka

Visst det är ett tapp men så är det med att köpa nytt. Gäller princip inom alla fordonskategorier. Alla tappar värdet rejält i procent.
Samt det är marknaden som styr och enligt den så ligger de modellerna runt de priserna så vad skulle bike göra? de måste ju följa marknaden och marknaden säger att priset ligger på 70 000 under nypriset för 2 år sen

Nej, marknaden säger inte detta. Det finns bara en hoj till salu på Blocket och den hojen vet du ingenting om men det gör jag. Jag har köpt hojar sedan 1980 och aldrig förut har handlare varit så snikna som dom är idag, jag tror därför knappast att du behöver undervisa mig om marknadsekonomi och om hur en "fri marknad" funkar. Men som sagt har du precis som jag rätt att ha en åsikt. Om du vill acceptera handlarnas snack är det din sak. Du får väl också läge att köpa en ny hoj någon gång. Återkom då när det är dags att byta in den och du fått ditt första skambud. ;-)

Fast, vad har Motorrad tidningen med detta att göra?

Ingenting, jag har bett dom att flytta tråden men det har inte hänt än. Jag ber om ursäkt för att den hamnade här, jag trodde att jag la den under allmänt men det var väl för sent på kvällen...:) Ingen skugga må falla på Motorrad över detta som är Sveriges absolut bästa MC-Tidning. (Trots att Jerker Axelsson anlitas av dom) -ironi-

Last edited:
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick