Touché!
Jag är egen företagare,
Jag har jobbat som verkstads och IT-chef.
Jag har glömt mer om hojar och IT än vad dom flesta av er härinne vet.
Jag har örnkoll på hur mycket man måste tjäna för att gå runt
Jag vet precis vad saker och ting kostar ifrån samtliga leverantörer
Jag har full förståelse för dom problem en säsongs verksamhet har.
Jag får precis som ni tycka precis vad jag vill
Jag vet mer än 99% av er här om hur branschen funkar
Ta reda på fakta innan ni börjar "besserwissa"Du vet allt men ändå ingenting..
jag är nog lite halvpiss på bike med ,, beställde ett par speglar för över 3 veckor sedan ,, blev lovad dem till den här veckan men icke ,,
fan synd att man är svensk , men jag knyter näven i ngn slags stillsam protest
men långa lev-tider är fan ett stort problem i sverige ,,, betyder inte kunden mer !!!! det är iaf frågan jag ställer mig ? har beställt en hel del saker från tyskland/ usa o fått det på 5-6 dagar i sverige tar det minst 1,5 - 4 veckor
hahahahahahah :d:d:d:d temat -"jag har"
-"jag har varit egen företagare va!"
-"jag har jobbat som verkstads och it chef va!"..
http://www.youtube.com/watch?v=tnfex7yg1v0
Tror inte du ska skylla allt på handlaren i de flesta fall då de flesta har för litet kundunderlag att ha allt på hyllan. Detta gäller tyvärr även våra älskade grossister...
I sverige kommer vi knappt ha en enda handlare kvar om 10 år.
Är tusen kronor för att uppdatera programvaran dyrt? Jag fattar ingenting. Kan man ta mindre för något jobb?
Var inne med bilen hos den lokale BMWhandlaren idag, och de tar
1200 kr bara för att hissa upp bilen. Dyrt? Ganska. Nödvändigt? Alla gånger..
App app app, distributörer heter det på 2000talet och alla hatar dem, slutkunder, tillverkare och återförsäljare (fast visst finns det distar som bidrar med något mer än lagerhållning. De är dock lätträknade).
Är tusen kronor för att uppdatera programvaran dyrt? Jag fattar ingenting. Kan man ta mindre för något jobb?
Var inne med bilen hos den lokale BMWhandlaren idag, och de tar
1200 kr bara för att hissa upp bilen. Dyrt? Ganska. Nödvändigt? Alla gånger..
Uppdatera programvaran skall vara gratis oavsett fordon enligt mig.
Varför??
Betalar du för mjukvaran då?
I och med inköpspriset, ja.
Kommer det en bättre programvara efter leverans så ska jag givetvis ha den gratis. Det funkar på snöskotrar, varför inte hojar?
Man ska inte betala för att de slarvat vid programeringen av bil/mc i fabrik och sen kommit på brister i efterhandVarför??
håller helt och hållet med dig. det visar ju även lite med att man vill ha kvar kunden, hellre riskera lite att fjäska för kunden med nån enstaka tusenlapp som kan leda till vidare köp av den personen och även ge ett bättre rykte än att snåla och riskera att förlora kunden
Man ska inte betala för att de slarvat vid programeringen av bil/mc i fabrik och sen kommit på brister i efterhand
Betalar inte för uppdatering av Os heller
Man ska inte betala för att de slarvat vid programeringen av bil/mc i fabrik och sen kommit på brister i efterhand
Betalar inte för uppdatering av Os heller
Ironiskt nog har du inte en aning om hur många OSuppdateringar du betalar för.
Låt oss säga att din ISP har Cisco som leverantör av nätverksutrusting samt EMC (vmware) på virtualiseringsdelen av sin verksamhet så går en ansenlig del av dina pengar från abonnemang till leverantörens serviceavtal på mjukvara.
Bara för att klargöra, det är en BRA grej. Det är tillverkarnas i särklass största utgift.
Varför ska du få tillgång till en hel utvecklingsavdelnings framsteg baserat på din engångsköp av något som inte finansierar deras verksamhet?
Där ser man de tjänar pengar på att sälja ej färdiga produkterIroniskt nog har du inte en aning om hur många OSuppdateringar du betalar för.
Låt oss säga att din ISP har Cisco som leverantör av nätverksutrusting samt EMC (vmware) på virtualiseringsdelen av sin verksamhet så går en ansenlig del av dina pengar från abonnemang till leverantörens serviceavtal på mjukvara.
Bara för att klargöra, det är en BRA grej. Det är tillverkarnas i särklass största utgift.
Varför ska du få tillgång till en hel utvecklingsavdelnings framsteg baserat på din engångsköp av något som inte finansierar deras verksamhet?
Om du nu inte tycker att ett tapp på 70.000:- är så farligt vet jag inte om jag skall gratulera eller beklaga dig. Antingen har du blivit så avtrubbad att du går på Fordonsbranschens mantror eller också har du så gott ställt att du skiter i det. Men det är väl som dom säger:
Opinions are like assholes, everybody has one...
Mitt sista inlägg i frågan....
Det är ju fan också vad folk spekulerar utan att veta fakta. Jag är egen företagare, hojen är inte momssmittad, Jag har jobbat som verkstads och IT-chef på en av Sveriges största MC-Firmor i en jävla massa år, Ja har glömt mer om hojar och IT än vad dom flesta av er härinne vet, jag har örnkoll på hur mycket man måste tjäna för att gå runt, ja vet precis vad saker och ting kostar ifrån samtliga leverantörer samt vilka mariginaler som finns, jag har full förståelse för dom problem en säsongsbetonad verksamhet har. Att en hel hög här har gått på allt skitsnack om hur synd det är om alla jävla handlare är enbart tragiskt. Jag får precis som ni tycka precis vad jag vill och eftersom jag vet mer än 99% av er här om hur branschen funkar så skall ni inte vara så in i helvete snabba att döma och tala om hur saker och ting ligger till. Som jag har sagt tidigare, Ta reda på fakta innan ni börjar "besserwissa" er. Detta är nu ett avslutat kapitel för mig då jag varken har tid eller lust att bekymra mig mer över Bikes vidare öden. Men åk ni dit och köp och serva till överpriser om ni känner för det samt fortsätt tyck synd om dom stackars handlarna som ju bara jobbar för att göra er glada...
PS: Jerker det är ett jävla skitsnack att du behöver HD:s dator för att programmera Racetunern. Jag har installerat fler såna burkar än vad du kan räkna till och om nu inte priserna har gått upp utav bara helvete dom sista sex månaderna så har du riktig gammal skit. Dom priser du nämner var dom som gällde för sex-sju år sedan så lägg ner skitsnacket och var inte så jävla stor på allt så kanske du kan ge folk shyssta priser i fortsättningen samt uppträda hederligt.
Till sist, tack och adjö och ha en trevlig sommar allihop samt att jag bara kan konstatera att det här tydligen berör jäkligt många iaf oavsett åsikt. "Peace on earth and good will to man".
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|