Bike Trollhättan!!!!!!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tråden heter Bike Trollhättan!

Jättestor firma och jag liten sketen kund. Fast det är definitivt inte så jag känner mig då jag kontaktar Bike. Jag är tvärtom imponerad av hur väl mottagen jag blir varje gång. Försäljning, verkstad, reservdelar, MC-demontering överallt lika bra. Det är för mig det som gör en firma. Om vi sen inte skulle bli överens om ett inbytespris tycker jag är skit samma. Jag värderar givetvis mina saker betydligt högre än vad Bike gör.:)

Sen har jag fått följande från Bike men det var länge sedan: Vi har tyvärr inte råd att byta in din fina hoj!:)

Jag hoppas ni fortsätter med samma trevliga bemötande även i framtiden.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Där ser man de tjänar pengar på att sälja ej färdiga produkter

Nej, de finansierar vidareutveckling.
Patchar och buggfixar brukar ingå i mjukvaruavtalen men bara för den release man köpt, mjukvaruserviceavtalen ger rätt att uppgradera till kommande releaser (med tillförd funktionalitet).
Det är inte ett dugg konstigt.

I en bils fall så handlar det ju om rättningar och vad jag förstod så tog man inte betalt för mjukvaran men för arbetet att installera den.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Buuhuuuuuuuuuuuuuuu....djävla gnäll.." Mr Know it all " kan väl sälja sitt privat..sitt inte här och böla..vad hjälper det ?

Man skulle kunna tro att det är vinter...el att vissa här inte fått komma till på ett sekel...get over it !!!!

din hoj säljs inte fortare ialla fall.

Du fick ett bud..that´s it..take it or leave it.

Ta det och bli av med hojen el sätt ut skiten på blocket och njut av alla " heey maaannnen..kooompis..du får en pizzeria på säkerheten ! "

El..njaee ( ringer för 12:e gången ) jag veet inte om jag vill ha hojen..den har ju en liten reepa såg jag..det kostar miiinst 5k att laga..osv osv osv

Och alla andra idioter däriemellan...dom finns det gott om på blocket.

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Ingen just nu
Känner igen detta resonemang från handlare. egentligen inget konstigt med det, utan det är en tråkig verklighet när man har med affärsmän att göra, tyvärr :/
Tycler du ska försöka sälja privat på blocket mm.
Hoppas det löser sig =)

Och ni andra som funderar på att köpa från en svensk handlare....
Vet ni att pundet ligger i 10 nu?!

Prisexempel:
S1000rr -10 för 100.000.
En HD Muscle för 110.000
EN -09 Fireblade ABS för 79.000

Ska jag fortsätta? Varför i h-e köper vi i Sverige för överhuvudtaget???? Garantin?

P.s Bike Trollhättan har jag endast positiva erfarenheter ifrån. Schyssta snubbar =) d.s

• Gilla
Reaktioner: SGM

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hej Torbjörn !
Tråkigt att du känner dig lurad på 2a handsvärdet, men vi råder inte över "marknaden" och att vi räknar med att tjäna 15.000:- minus moms på en 150.000:- hoj är inte skambud i min värd men vi har tydligen olika värderingar på vad som är skambud, (vi har som sagt redan en i lager) MVH Jerker Axelsson VD/Huvudägare Bike Trollhättan AB

Hej Sixten, tillika VD och Huvudägare ( :hihi).
Här får du ett gratis råd: Skaffa lite bättre attityd mot dina kunder. Eller är ödmjukhet kanske också "stendött" på MC-marknaden?

MVH, Markus - proffskonsument

sitt inte här och böla..vad hjälper det ?

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Hehe... Mitt inlägg fick precis den effekt jag hade tänkt.:rolleyes:

Min avsikt med den här tråden var att starta en debatt om hur vissa handlare uppför sig emot sina kunder med skambud, ljuger dom rakt i ansiktet osv... Jag tycker det är helt ok om vissa av er vill acceptera att ni tappar i princip halva värdet på något .......tänk efter lite nästa gång ni sitter på andra sidan en säljares skrivbord.:)

:

Vad är skambud? du är fri att sälja vart du vill och begära det du vill.
Sätt ut en privat annons och försök sälj den till det du vill ha.

Svårt att fatta att du inte inser en så självklar sak:va

OM du inte har råd att äga en 200000 kronor hoj så borde du aldrig köpt det.

Själv har jag nya båtar, bilar och hojar och inser att dom tappar grymt i värde men jag har dom för att dom ger mig kvalite.

Alla ni som försvarar handlarna är förmodligen hjärntvättade. Om ni nu stör er så mycket på detta behöver ni inte varken läsa eller kommentera i tråden. :

Det säger väl en hel del om dig :tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hej Sixten, tillika VD och Huvudägare ( :hihi).
Här får du ett gratis råd: Skaffa lite bättre attityd mot dina kunder. Eller är ödmjukhet kanske också "stendött" på MC-marknaden?

MVH, Markus - proffskonsument

ducka grabbar, mackan have entered the building, i repeat, mackan have entered the building:D

börjar OT-forumet bli för tråkigt:död

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Jag tror att du sket i det blå skåpet när du inte tog budet på 130k från Bike.
För seriöst, om du försöker kränga den privat, vem fan är intresserad av att köpa en sån hoj för mer än 130 lakan??
Kundkretsen är nog inte så stor skulle jag tro..

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Min erfarenhet av Bike.

Var inne och tjackade ny bromsbelägg på påskafton, vart dock feldebiterad +365 kr.

Reflekterade inte över det då jag var där, det är dyrt att köra KTMs LC8or... men väl hemma.

Butiken hade stängt kl 13. ungfär samtidigt som jag kom hem, så jag skickade ett mail direkt till Jerker. Och tänkte att han svarar antagligen på tisdag efter påsk.

Döm min förvåning då jag strax efter 16.00 på påskafton, hade ett svar från Jerker att han överlämnat det till sin avdelningsansvarige.

Mail nr. 2 från Bike på påskafton ramlade in strax efter 18.00, då från avdelningsansvarige, som meddelade att han skulle ta i saken på tisdag, direkt efter påsk.

Tisdag efter påsk, strax efter 10.00, ringer avdelningsansvarige upp och löser den uppkomna situationen genom att göra en insättning direkt på mitt mastercard via deras betalterminal.

Mycket bra jobbat enligt min åsikt.

Inför mitt förra nyhojsköp försökte jag byta in en XJR1300 på både Bike Trollhaättan och Johans MC Göteborg. Båda butikerna bjöd ca 15% mindre i inbyte för min hoj än MC kompaniet i Väring. MC kompaniet fick sälja en ny hoj till mig den gången.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Märklig historia.
Det låter som att trådskaparen tycker att en osåld fjolårare ska gå för nypris?
Minus 70 papp eller 35% för en två år gammal hoj som använts är kanske inte kul men definitivt inte orimligt.

Vad jag skulle ge om jag vore spekulant? Aldrig en spänn över 150 papp.
Vill du ha ut vad du gav får du nog konservera den i omkring 40 år skulle jag tro.

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
FireBlade Repsol
Tråden heter Bike Trollhättan!

Jättestor firma och jag liten sketen kund. Fast det är definitivt inte så jag känner mig då jag kontaktar Bike. Jag är tvärtom imponerad av hur väl mottagen jag blir varje gång. Försäljning, verkstad, reservdelar, MC-demontering överallt lika bra. Det är för mig det som gör en firma. Om vi sen inte skulle bli överens om ett inbytespris tycker jag är skit samma. Jag värderar givetvis mina saker betydligt högre än vad Bike gör.:)

Sen har jag fått följande från Bike men det var länge sedan: Vi har tyvärr inte råd att byta in din fina hoj!:)

Jag hoppas ni fortsätter med samma trevliga bemötande även i framtiden.

:tummenupp Håller med! Bike Trollhättan är kanonbra! Trevlig, kunnig o serviceinriktad personal rakt igenom! Bra o stort sortiment! :yoparty

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Alltså, fattar inte vad alla har emot TS, själv tycker jag att han har en poäng... behöver bara surfa lite grann på olika siter för inse att Sverige i princip är det dyraste landet i Europa. Kolla på begagnade mc:n i andra länder, man kan ofta köpa dem för halva priset jämfört med i Sverige.

Kraschade min hoj och har nu letat efter ny och insett att även om det kostar runt 10k att registrera, byta lysen samt frakta en engelsk hoj till Sverige, så tjänar man ÄNDÅ runt 10k på att göra det. Detta på hojar som kostar mellan 50-60k i Sverige, jag kan bara anta att vinsten blir högre på de nyare. Ändå så köper jag INTE från England eftersom det verkar så bökigt samt att jag är en lat jävel :)

Visst, marknaden i England är större, deras företag har lägre omkostnader, de behöver inte betala så mycket skatter, etc, etc... Även om det är på detta viset, så har jag en gnagande känsla av att det inte är hela förklaringen. Kan förstå om det är 20-30% dyrare i Sverige än i andra länder men 50%- det dubbla? Så om jag vore er skulle jag sluta dunka våra kära återförsäljare så hårt i ryggen och börja ifrågasätta dem lite.

Just my 2 cents...

En intressant tråd på SH om just detta
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=239071

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Alltså, fattar inte vad alla har emot TS, själv tycker jag att han har en poäng... behöver bara surfa lite grann på olika siter för inse att Sverige i princip är det dyraste landet i Europa. Kolla på begagnade mc:n i andra länder, man kan ofta köpa dem för halva priset jämfört med i Sverige.

Kraschade min hoj och har nu letat efter ny och insett att även om det kostar runt 10k att registrera, byta lysen samt frakta en engelsk hoj till Sverige, så tjänar man ÄNDÅ runt 10k på att göra det. Detta på hojar som kostar mellan 50-60k i Sverige, jag kan bara anta att vinsten blir högre på de nyare. Ändå så köper jag INTE från England eftersom det verkar så bökigt samt att jag är en lat jävel :)

Visst, marknaden i England är större, deras företag har lägre omkostnader, de behöver inte betala så mycket skatter, etc, etc... Även om det är på detta viset, så har jag en gnagande känsla av att det inte är hela förklaringen. Kan förstå om det är 20-30% dyrare i Sverige än i andra länder men 50%- det dubbla? Så om jag vore er skulle jag sluta dunka våra kära återförsäljare så hårt i ryggen och börja ifrågasätta dem lite.

Just my 2 cents...

En intressant tråd på SH om just detta
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=239071

Det TS, enligt min uppfattning, gnäller över är att han får dåligt betalt för sin begagnade hoj. Ingen nyhet faktiskt då man får väldigt dåligt betalt för en hoj man byter in hos handlare då de också ska göra en vinst och inte kan sätta fantasipriser på begagnade hojar. Detta gäller även bilar.

Om man inte gillar det läget är det kanske lönt att använda blocket.se. Sen får man stå ut med ett antal "bästa pris kompis".

Att svenska firmor vill/måste dra in pengar ser jag som en självklarhet. Att svenska firmor är dyrare i drift än utländska ser jag också som en självklarhet. Vill man inte betala lika mycket finns det ju alternativ.

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Hehe... Mitt inlägg fick precis den effekt jag hade tänkt.:rolleyes:

Om ni tänker efter lite nu. Här sitter alltså jag och talar om för er att ni inget fattar, inte har koll på priser, inte vet hur företagande funkar osv... Då blir ni jäkligt sura eller hur? Om däremot en säljare sitter och säger i princip samma sak till er under en affärsförhandling så sväljer ni det med hull och hår och tycker att han har rätt, är inte det lite konstigt. Säljaren kommer nog iofs att säga det lite mer inlindat men budskapet är detsamma och det tar ni emot och tycker att allt är ok. Min avsikt med den här tråden var att starta en debatt om hur vissa handlare uppför sig emot sina kunder med skambud, ljuger dom rakt i ansiktet osv... Jag tycker det är helt ok om vissa av er vill acceptera att ni tappar i princip halva värdet på något bara ni har skrivit på köpeavtalet men detta är ju bara något som handlarna har tutat i er och som dom givetvis vill försvara med näbbar och klor. deras utgifter och personalkostnader, lokalhyror, datorer osv är väl inte era problem. Ta sedan en handlare som Bike som samtidigt håller på och leker med en massa kul prylar vid sidan av sin kärnverksamhet så kan det ju inte komma som en överraskning för dom att det kostar en massa pengar, pengar som vi, kunderna får betala. Som sagt ha en bra sommar och tänk efter lite nästa gång ni sitter på andra sidan en säljares skrivbord.:)

PS. Tyck vad ni vill. Jag skiter fullständigt i vad ni tycker om mig eller mina åsikter. Alla ni som försvarar handlarna är förmodligen hjärntvättade. Om ni nu stör er så mycket på detta behöver ni inte varken läsa eller kommentera i tråden. Hur som helst upprör och berör det folk åt ena eller andra hållet. Enda anledningen att jag slutade i branschen är den helt sjuka syn man har på kunder. En kund är en resurs och inget annat som ska kläs av in på bara skinnet och om han någon dag inte längre är en tillgång för företaget så är han inte intressant längre. Det är skillnad på att vara parasit eller symbiot. Men det finns säkert dom av er därute som tror att handlarna är era "Kompisar".:rolleyes:

Du har köpt en BMW för 200 loppor och kört den 20 mil under tiden du ägt den. Du vill sen byta in den hos en handlare (utan att nämna vad du vill byta till, eller vad du fått för pris på det du vill byta mot). Du blir erbjuden 130 tusen för hojen och det är skandal, ett skambud, en rejäl j*vla örfil i din värld. Du tycker nu att företaget har gett dig ett skambud och att dom inte är vatten värda. Är jag någorlunda rätt ute nu?

-Har du försökt förhandla dig till ett bättre pris, högre inbytespris på din hoj eller bättre pris på det du köper, mer utrustning etc?

-Har du fått ett bättre pris hos annan handlare?

Du vill nu få hela svenska folket att anamma din åsikt om att "alla" handlare bara är några nasare, som blåser allt och alla till höger och vänster och sen bara sitter och flinar medans dom räknar pengarna på sina enorma bankkonton? Om nu majoriteten av svenska folket hade tyckt som du, tror du då att bilhandlare, mc-handlare eller varför inte båthandlare hade överlevt?

Finns det tror du en risk att tex Bike i Trollhättan har en rätt stor kostnadsmassa att dra runt? Tror du dom har utbildad personal och bara köper dyr utrustning och har stora fina lokaler bara för att kunna trissa upp priserna?

Min sista fråga till dig är: Vad hade DU varit nöjd med gällande din affär med din otroligt (enligt Bike Trollhättan) undervärderade BMW?

Sen tycker jag det är helt underbart att du är nöjd med trådens "effekt" samtidigt som du skiter fullständigt i andras åsikter i ämnet :tummenupp

//Danne, som för övrigt är väldigt nöjd med Bike Trollhättan

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Känner igen detta resonemang från handlare. egentligen inget konstigt med det, utan det är en tråkig verklighet när man har med affärsmän att göra, tyvärr :/
Tycler du ska försöka sälja privat på blocket mm.
Hoppas det löser sig =)

Och ni andra som funderar på att köpa från en svensk handlare....
Vet ni att pundet ligger i 10 nu?!

Prisexempel:
S1000rr -10 för 100.000.
En HD Muscle för 110.000
EN -09 Fireblade ABS för 79.000

Ska jag fortsätta? Varför i h-e köper vi i Sverige för överhuvudtaget???? Garantin?

P.s Bike Trollhättan har jag endast positiva erfarenheter ifrån. Schyssta snubbar =) d.s

En till som har upptäckt guldet :tummenupp
Import Ftw!

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
I tider som dessa så lär väl mönstret sprida sig radikalt i att lova guld och gröna skogar vid försäljning för att i nästa stund skita i den där påstått bra kunden.Titta bara på bensinpriset.Här morras det villt men sällan något som verkligen görs.I Djakarta t ex satte man fyr på diverse bensinmackar häromdagen i ren protest mot drivmedelshöjningar medan Fransmännen åter hotat med att spärra alla motrvägspåfarter mm där svenne som vanligt morrar för sig själv och knyter handen i fickan i gamla svea rike.LOL LOL ... :crash

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...