Bike Trollhättan!!!!!!!

Om det vibrerar när du bromsar så kolla skivorna först.
Hämta min idag pga vibrationer i styret vid inbromsning, resultat kassa skivor måste bytas.

För alla inbyten gäller: "Sveriges finaste", någon form av ädelmetall i chassi / ram ...med tanke på att prylarna aldrig verkar tappa i värde.. det är ju bara en ägare!! ...och visst är det dumt att sälja dyrt till handlaren ...sälj dyrt själv istället!! :-)

Vibrerar det fram är det inte bromsbeläggen som behöver bytas, antingen är det skeva skivor eller obalans i framfälgen, alt. kasst styrlager.

¨det vibrerar inte hela tiden o inte alltid när jag gör inbromsingar men ibland så får den för sig o göra det.. känns jätte mysko.. det låter inget o det e väldigt lite den vibrerar. men tror nog det blir en verkstad som får kika påt... ska ju på bike dagar snart kanske:) tänkte köpa däck då. kanske kan få dom o ta en kik påt me;)

Tråkigt med all negativ vibbar om bike. Har inget med firman o göra men jag har blivit bra bemött.
Köpte en cbr1000rr-08 i mellandags rean 2009. Tror försäljan hette Christer :banana
Jag köpte den på det vilkåret att den va tvungen å stå kvar tills våren. (Måste bearbeta frugan lite först.)
Detta var inga problem hämta den 3mån senare alla glada förutom frugan :D
Jag har bara positivt att ge tillbaka.

Thomas som är säljare där är riktigt trevlig. Brorsan köpte hjälm och skinnställ där och personalen skötte det hela fint. Dock reta jag mig på att den långa killen i ducati tröja tittat snett på mig tre av tre gånger...
Han var skit trevlig mot brorsan som tittade på en sporthoj. Jag förstår inte varför han hade olika beteende mot oss.

...Jag köpte den på det vilkåret att den va tvungen å stå kvar tills våren. (Måste bearbeta frugan lite först.)
Detta var inga problem hämta den 3mån senare...

:7peta
I fall någon annan får samma "lysande" idé:
Du inser att om bike hade konkat under tiden, så hade det varit stor risk att du blivit av med hojen?

Eftersom du aldrig tog varan i besittning (dvs tog hem hojen) anses inte köpet fullbordat. Att du står som registrerad ägare, är då tyvärr inte mycket värt. Utan konkursförvaltaren säljer "din" hoj för att betala företagets skulder, och har lagen på sin sida när han gör det.:fakta

Det kan tyckas löjligt men skulle du ta hem samma hoj, för att sedan lämna in den för vinterförvaring nästa dag. Så har du tagit varan i besittning, och har istället goda chanser att få behålla din hoj vid en eventuell konkurs.

Jag tjackade min första hoj på Bike i GBG för 2 veckor sedan. Fick ett samtal veckan efter där dom frågade om allt var till belåtenhet.

När jag var runt och vibbade in de olika firmorna var det Bike som ingav störst förtroende. Lite märkligt kan tänkas (i en säljsituation) men jag fick faktiskt tipset att tänka om kring dom cyklarna jag initialt tittade på. Njuter nu av en F800ST som för tillfället känns helt rätt. Helt klart inger det förtroende när om dom vågar vrida ens blick mot en helt annan cykel (med risk att förlora affären) och inte bara kränger.

Var in i Trollhätte butiken under helgen då jag var ner i trakterna och hälsade på brorsan. Fick ett gott intryck av dem även om jag just denna gång bara var in spanade lite grann.

Lite märkligt kan tänkas (i en säljsituation) men jag fick faktiskt tipset att tänka om kring dom cyklarna jag.

Helt fucking magiskt, jag är så inne på att alla sär.skriver nuförtiden att jag fick läsa meningen några gånger för att snappa syftningen!

"Äh, ni fattar väl vad jag menar" fick plötsligt en ny innebörd.

:tummenupp

Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S