Bikerboyz STHLM kör wheelie machine

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Förutom att man lär sig mycket så slipper man onödiga vurpor.

Många här kan åka på bakhjulet tills "klockan visar 12". En del har lärt sig att bromsa tillbaka, andra hoppar av.

Aha. Då är jag med på noterna ;)

Du skulle se till att få ner utrustningen på MCdagarna på Säve depå nästa helg! :tummenupp

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Jag har haft kontakt med dom.
Det är en bit att åka för mig och dom var inte villiga att betala .
Så tyvärr. . . :(

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Coolt! verkar såft en sån skulle man ha i vardagsrummet :D

Dominator-Rocks

Guest
Det kostar att underhålla maskinen. Motorcykeln går hårt. Täta oljebyten, växellåda, drivpaket, gaffelrenovering m,m

Dyrt och dyrt.. Vad kostar det bara att välta en parkerad sporthoj ? Självrisken ?

Skulle du hyra ut din hoj för 2400 för 2 timmar att någon övar bakhjulsåkning ?

Japp i eran bänk så skulle jag göra det!

En hoj tål mer en vad man tror, en sporhoj är ju knappast gjord för att fisköra med. Dessutom så har ni ju tänkt till lite och gjort det lite snällare för framdämpen :tummenupp

Hoppas det går bra för er, hittar ni inte folk som vill lära sig uiila på allvar så får ni väll bli "resande" och ställa upp maskinen på diverse festivaler....

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Det är en stor publik magnet och många vill bara titta när vi kör.

Jag drar in dom pengarna i STHLM utan att åka 100 mil.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Inte den bästa hojen ni valt att ha på kärran! luftkyld HD motor är inte den optimala hojen att pyssla med sådana här sysslor! och dyra reservdelar så jag förstår att det är dyrt att åka 2 timmar!

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Inte den bästa hojen ni valt att ha på kärran! luftkyld HD motor är inte den optimala hojen att pyssla med sådana här sysslor! och dyra reservdelar så jag förstår att det är dyrt att åka 2 timmar!

Valet av Bullen har andra anledningar. Jag kanske byter snart till annat om vi kommer överens.

Marknadsföring är inte gratis

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Valet av Bullen har andra anledningar. Jag kanske byter snart till annat om vi kommer överens.

Marknadsföring är inte gratis

Hur mycket mod är det? Är totalt oinsatt i konstruktionen, men skulle det vara omständligt att byta hoj mot den man s.a.s. har med sig?

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
kul att det har kommit till sverige, tror det är bra sätt (men fusk) att lära sig framförallt bakbromsen.
man skulle nog ha sluppit många blåmärken och silvertejprullar om man börjat med en sån här i stället...
tycker inte att det är dyrt (är det ens någon som orkar köra 2 timmar) då jag antar att det slits rätt mycket av allt möjligt. vad har du för motortemperatur på den där efter 10 minuter?

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
2400 för 2 h är ju inte mycket om man nu får köra hela tiden och lära sig. Och utan åskådare!! ;)

Dock lite fel Mc val man vill ju lära sig med så snarlik båge som möjligt. Hoppas ni får in lite fler så man kan "välja" då hade jag nappat direkt. Utan att tveka

Dominator-Rocks

Guest
2400 för 2 h är ju inte mycket om man nu får köra hela tiden och lära sig. Och utan åskådare!! ;)

Dock lite fel Mc val man vill ju lära sig med så snarlik båge som möjligt. Hoppas ni får in lite fler så man kan "välja" då hade jag nappat direkt. Utan att tveka

Om man nu lärde sig Uiila på 2tim så vore det väll en nätt summa.

Men som du säger kan man inte och vill lära sig så kanske det inte är så dyrt.

Om man nu lär sig på den här maskinen hur blir det då när man kommer ut irl tänker då mest på fartvinden samt motståndet som är på rullen blir det samma som däck mot asfalt... Ni som kan uiila och har provat maskinen hur verklighetstrogen är uilimaskinen?

Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(

Om man nu lär sig på den här maskinen hur blir det då när man kommer ut irl tänker då mest på fartvinden samt motståndet som är på rullen blir det samma som däck mot asfalt... Ni som kan uiila och har provat maskinen hur verklighetstrogen är uilimaskinen?

Precis min tanke, sen lär inte mycket balans sidledes behövas i den där maskinen.

Kul grej, men det är nog lite som att göra tricks på en snowboard på studsmatta. Bara för att nån kan volta där så är det inte säkert att personen ens tar sig fram till hoppet i verkligheten...

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Skulle vara riktigt roligt att prova. Lära sig balans punkten ordentligt, sen är det självklart inte som att köra på slangen när man har vindraget och måste parera i sidled. Men man har nog vunnit mycket på vägen genom att prova denna i 2 timmar. Dock lite saftigt pris för att jag ser det som aktuellt.

Men jag förstår inte varför man inte sätter dit en motard eller sporthoj.

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Skulle vara riktigt roligt att prova. Lära sig balans punkten ordentligt, sen är det självklart inte som att köra på slangen när man har vindraget och måste parera i sidled. Men man har nog vunnit mycket på vägen genom att prova denna i 2 timmar. Dock lite saftigt pris för att jag ser det som aktuellt.

Men jag förstår inte varför man inte sätter dit en motard eller sporthoj.

Buell xb12 sst är ingen glidarhoj direkt.

Hur mycket mod är det? Är totalt oinsatt i konstruktionen, men skulle det vara omständligt att byta hoj mot den man s.a.s. har med sig?

Det är enkelt att byta hoj. Behövs inga ingrepp på hojen.
Hoj med enkel swing funkar inte.

kul att det har kommit till sverige, tror det är bra sätt (men fusk) att lära sig framförallt bakbromsen.
man skulle nog ha sluppit många blåmärken och silvertejprullar om man börjat med en sån här i stället...
tycker inte att det är dyrt (är det ens någon som orkar köra 2 timmar) då jag antar att det slits rätt mycket av allt möjligt. vad har du för motortemperatur på den där efter 10 minuter?

Det finns en JUMBO fläkt där framme som kyler både hojen och hjärnan :hoppskrat

Last edited:

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
det är väl inte helt omöjligt att man får se denna skapelse på kungsan den 21:a april tillsammans med PRO-superbike-ligan?

ere inte så Nenne?

//blingan

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
det är väl inte helt omöjligt att man får se denna skapelse på kungsan den 21:a april tillsammans med PRO-superbike-ligan?

ere inte så Nenne?

//blingan

Japp, förhoppningsvis med en mer passande hoj oxå.

Dominator-Rocks

Guest

Om man nu lär sig på den här maskinen hur blir det då när man kommer ut irl tänker då mest på fartvinden samt motståndet som är på rullen blir det samma som däck mot asfalt... Ni som kan uiila och har provat maskinen hur verklighetstrogen är den?

?????

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...