Bikerboyz STHLM kör wheelie machine

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,

Den första biten (upp till klockan 10) är inte så verklighetstrogen.Det blir som att få upp en TUNG och motorsvag hoj. Man får studsa upp hojen lite för att kompensera bristen på fysikens lagar när hojen är i rörelse.Den biten i bakhjulsåkningen i verkligheten med dagens sporthojar är den enklaste. Den kan alla (tror jag ).
Från 10 börjar det roliga och den intressanta biten där dom flesta icke vana slår av eller börjar få panik(Jag själv ingick i den gruppen). Den biten är verklighetstrogen.
Det går att även att simulera vindpustar.

Hising

BBMC
Gick med
5 Oct 2007
Hoj
R1
njaa, tror ju att vem som helst kan ligga på slangen på den där maskinen... det svåra är ju inte att poppa upp och hålla där, det är ju att svänga...
Det där känns lika smart som att gå till en spelhall och spela Sega Rally och tro på riktigt att man kan köra rally sen...

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
njaa, tror ju att vem som helst kan ligga på slangen på den där maskinen... det svåra är ju inte att poppa upp och hålla där, det är ju att svänga...
Det där känns lika smart som att gå till en spelhall och spela Sega Rally och tro på riktigt att man kan köra rally sen...

:skrattaåt :skrattaåt

Ennu en proffs.
Ja!Vem som helst kan göra detta. "när man lär sig".
Det här med sega rally kan du glömma.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Tjena!

Undrar lite över hur ni kom fram till 1200kr/tim...?

Jag har hört att en vara (eller tjänst) ska kosta så mycket att var tionde person tycker att det är för dyrt och avstår från att köpa varan/tjänsten.
DÅ ligger man på det optimala priset för att tjäna som mest...

Så det vore intressant med en poll angående ert "timmpris"!

Personligen tycker jag att det är lite väl saftigt, delvis för att jag redan kan balanspunkten och det där...men jag skulle ända vilja prova på! Men till en lite lägre pris då....

Hoppas du/ni förstår vart jag vill komma, som sagt så skulle det vara skitkul att prova på någon mässa eller så!

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Skulle vara perfekt leksak när man dricker lite öl med polarna en solig sommardag.

Ska man verkligen lära sig och wheela ordentligt med bakbroms, är det nog bättre att köpa en fyrhjuling eller fiddy och lära sig bakbromsen med.

Mina 2 cent...

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
KTM 690 duke -08
Kan man va fler på en gång som prövar den under dom 2h för 2400:-?? eller är det per person vi snackar nu??

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kommer ni nedåt Göteborg/västkusten någon gång? Eller finns det en sådan där moj här redan?

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Jag skulle lätt köra en timma för 1200 spänn. Tycker att det är ett prisvärt sätt att finslipa tekniken i så fall. Hoppas att ni ställer ut den på mc-dagarna för då kommer jag och testar :) .

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Tjena!

Undrar lite över hur ni kom fram till 1200kr/tim...?

Jag har hört att en vara (eller tjänst) ska kosta så mycket att var tionde person tycker att det är för dyrt och avstår från att köpa varan/tjänsten.
DÅ ligger man på det optimala priset för att tjäna som mest...

Så det vore intressant med en poll angående ert "timmpris"!

Personligen tycker jag att det är lite väl saftigt, delvis för att jag redan kan balanspunkten och det där...men jag skulle ända vilja prova på! Men till en lite lägre pris då....

Hoppas du/ni förstår vart jag vill komma, som sagt så skulle det vara skitkul att prova på någon mässa eller så!

Mikey, skulle man gå efter dina metoder så skulle det mesta vara gratis i livet.
Har du funderat kanske att det finns kostnader och en jä..a massa tid bakom det här projektet. Lägg på det löpande kostnader så som försäkringar, hyra, driftkostnader,motorcykel, bil som drar släpet,.... listan är lång.

För er som vill prova så kommer jag att finnas på Harey davidson SYD i sätra den lördag den 18-de april mellan 10-15. Ni är hjärtligt välkommna på Grand opening.

Jag gör det hör för jag tycker att det är kul, men jag kan inte göra det gratis.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Dock kan ni inte jämföra så.
Vafan ska hända med hojen, den är ju fastspänd i en bänk.

Ingen kan ramla med den, det är bara servicar på kärran och hojen.
Och era intäkter då med...

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Dock kan ni inte jämföra så.
Vafan ska hända med hojen, den är ju fastspänd i en bänk.

Ingen kan ramla med den, det är bara servicar på kärran och hojen.
Och era intäkter då med...

:Bugar Du och Mikey kan erbjuda era konsult tjänster till regeringen. Ni kan kanske fixa oss ur krisen. :tråkad

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
:Bugar Du och Mikey kan erbjuda era konsult tjänster till regeringen. Ni kan kanske fixa oss ur krisen. :tråkad

Intressant inställning till en befogad och seriös fråga.....

Jag skrev i all välmening och nyfikenhet, men för att försöka förtydliga för dig:
Om 100 av 100 potentiella köpare slår till för 1200kr så tjänar du: 100x1200= 120 000kr
Mer realistiskt utfall till samma pris kanske är 50 av 100...: 50 x1200= 60 000kr

Men om nio av tio köper din tjänst för t.ex. 900kr så blir det: 90 x 900= 81 000kr

Hänger du med?

Att allt skulle vara gratis med "mitt" sätt att tänka får du också gärna utveckla :tummenupp

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Skithäftigt......men va fan klipp av "skrajsnöret" runt framhjulet.....vore mycke coolare!!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Helt otroligt vad folk gnäller, och som om det inte räckte att gnälla på att den finns överhuvudet taget, dessutom vet andra hur man räknar ut en bättre taxa.

" förstår du vart jag vill komma?" Ja det gick inte direkt att missa att du tyckte det var för dyrt Mikey....

Förmodligen är taxan tänkt att faktureras, och den som får fakturan ( div utställare, mc-firmor osv ?) får göra vad den vill med ytterligare debitering, per kvart, halvtimme eller bara bjuda...

Det är väl ingen som tror att de ställer upp den på skogskykogården en Onsdag och hoppas att någon ska dega 2.400,- för att sitta ensam och rycka i styret i två timmar? Eller är det vad ni tror?

Vet inte om det var här jag läste det men det handlade om en Amerikan som såg en fet bil och tänkte -Fedt, en sån ska jag köra en dag, vilken lyckost!!

Och en svensk som såg samma bil knöt knytnävarna i fickorna och muttrade -Hora, jag ska slita ut han ur bilen o spöa honom, vem fan tror han att han är egentligen......

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring