Gällande leveranstider: I mitt fall så är vi uppe i 5v och 3 dagar idag och jag har ännu inte fått det jag beställt, enligt dom kan det ta 10 dagar till innan de får varan, sedan ska den skickas till mig, så drygt 2v till som minst. Så ja, onormalt långa leveranstider är det verkligen.
Det känns som att detta företag inte har en enda produkt i lager utan att de enbart tar emot order från sin hemsida och beställer själva från en annan leverantör. I stort så agerar de endast som en mellanhand, och gör så att leveranstider drar ut på tiden helt i onödan.
Jag upplever dessutom att de är otroligt dåliga på att ge feedback till sina kunder (drabbat mig iaf). Jag går in och beställer en produkt, de är snabba och bekräftar, sedan hör jag inget på länge, hör av mig, då säger de att paketet är på väg till dom, ytterligare tid går, hör inget, mailar igen, då säger de att paketet nyss kommit och att de skickar det dagen efter. Jag väntar ytterligare, hör inget, inget paket kommer, hör av mig igen, då påstår han att det jag beställt inte var med i det paket de fick och att de hade blivit informerade om att varan var restnoterad (men inte informerat mig). Nu, efter ytterligare dagar så menar de på att min vara inte ens var tillverkad, men att de skulle fixa det snabbt och skicka den, så det senaste budet jag fått är alltså 10 dagar till varan kommer till dom, sen ska den skickas till mig.
Det som irriterar mig är att deras kundsupport har varit under all kritik, de påstår på fullaste allvar att de inte visste om att det jag beställt inte fanns hos leverantören, i min värld så får man status på det man beställer, varan slut i lager eller liknande, det borde de också fått och kunnat meddela mig direkt. Sedan är det alltid jag som har tagit första kontakt med dom, inte tvärtom som sig bör, speciellt i såna fall som detta.
Hade jag beställt direkt från e-bay eller ett annat företag som har lite lager så hade det tagit en dryg vecka, nu lutar det åt 7v istället, kanske mer.
Det var bara intressant att höra från andra om de råkat ut för samma som jag. Men det var sista gången som jag beställde från dem iaf, när jag beställer saker vill jag ha det fort, det ska inte behöva ta drygt 2 månader... Jag hade kunnat acceptera om de hade varit mig tillmötesgående och kontinuerligt hållt mig som kund uppdaterad med hur status var, men det har inte hänt.