Bikersneed - Erfarenheter?

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hej

Vad har ni som har handlat från detta bolag för erfarenheter?
Bra, tillmötesgående, bra service/support, kundinriktade, snabba leveranser m.m.

Eller är det tvärtom?

Jag har handlat från dem en gång nu (affären är ännu inte avslutad), men efter detta, aldrig mer ett enda inköp från dem.
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Köpte slipon av dem till förra hojen. Hade frågor angående mitt slipon, slängde iväg ett mail och blev uppringd på eftermiddagen där de klargjorde allting. Kanonservice och bra pris/leverans.

Får man fråga vad är orsaken till att du inte är nöjd?
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har bara goda erfarenheter av Bikersneed...
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Handlat ett par gånger från dom. Fukat bra varje gång, förutom att det har varit långa leveranser varje gång
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Har handlat av dom ett antal ggr, har varit helt nöjd!
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Har handlat av av dom några gånger. Det enda är att det varit lång leveranstid som va påpekat tidigare i tråden
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har handlat lite därifrån.. Leveranstiden kan bli lång, men i övrigt väldigt bra service och trevligt bemötande.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Gällande leveranstider: I mitt fall så är vi uppe i 5v och 3 dagar idag och jag har ännu inte fått det jag beställt, enligt dom kan det ta 10 dagar till innan de får varan, sedan ska den skickas till mig, så drygt 2v till som minst. Så ja, onormalt långa leveranstider är det verkligen.

Det känns som att detta företag inte har en enda produkt i lager utan att de enbart tar emot order från sin hemsida och beställer själva från en annan leverantör. I stort så agerar de endast som en mellanhand, och gör så att leveranstider drar ut på tiden helt i onödan.

Jag upplever dessutom att de är otroligt dåliga på att ge feedback till sina kunder (drabbat mig iaf). Jag går in och beställer en produkt, de är snabba och bekräftar, sedan hör jag inget på länge, hör av mig, då säger de att paketet är på väg till dom, ytterligare tid går, hör inget, mailar igen, då säger de att paketet nyss kommit och att de skickar det dagen efter. Jag väntar ytterligare, hör inget, inget paket kommer, hör av mig igen, då påstår han att det jag beställt inte var med i det paket de fick och att de hade blivit informerade om att varan var restnoterad (men inte informerat mig). Nu, efter ytterligare dagar så menar de på att min vara inte ens var tillverkad, men att de skulle fixa det snabbt och skicka den, så det senaste budet jag fått är alltså 10 dagar till varan kommer till dom, sen ska den skickas till mig.

Det som irriterar mig är att deras kundsupport har varit under all kritik, de påstår på fullaste allvar att de inte visste om att det jag beställt inte fanns hos leverantören, i min värld så får man status på det man beställer, varan slut i lager eller liknande, det borde de också fått och kunnat meddela mig direkt. Sedan är det alltid jag som har tagit första kontakt med dom, inte tvärtom som sig bör, speciellt i såna fall som detta.

Hade jag beställt direkt från e-bay eller ett annat företag som har lite lager så hade det tagit en dryg vecka, nu lutar det åt 7v istället, kanske mer.

Det var bara intressant att höra från andra om de råkat ut för samma som jag. Men det var sista gången som jag beställde från dem iaf, när jag beställer saker vill jag ha det fort, det ska inte behöva ta drygt 2 månader... Jag hade kunnat acceptera om de hade varit mig tillmötesgående och kontinuerligt hållt mig som kund uppdaterad med hur status var, men det har inte hänt.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
De var riktigt bra när jag köpte min undertail, ringde till honom när den skulle monteras och då guidade han mig genom "arbetet" också. Så tummen upp! Trist för dig dock.. :/
 

Bandit 1200s

Ny medlem
Gick med
29 May 2003
Ort
Ed
Hoj
YAMAHA R1, Suzuki GSX750 -98 , *Suzuki Bandit 1200s -02 såld*
Köpte slip-on och lite andra prylar där. Var lång leveranstid på slip-on men detta var mitt i semestertider så fabriken var semesterstängd. Dom skickade ett mail direkt jag lagt ordern och meddelade att de skulle va längre leveranstid än vanligt och jag fick välja om jag tyckte att de var ok eller om jag skulle avbeställa. Hade ingen panik så jag beställde ändå, dom skickade då övriga varor fraktfritt direkt. När slip-on kom lite senare hade dom även skickat med en db-killer kostnadsfritt. Jag har bara bra erfarenheter av dom, har inga problem med lite lev.tider när man vet om det från början. Kommer handla därifrån igen.
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Jag har gjort ett inköp därifrån, bra service, svarade utförligt på alla frågor och normal leveranstid! Helnöjd blev jag!
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Köpt ett kåpglas därifrån. Funkade bra, inga problem. Leveranstid var några veckor men det blev jag informerad om innan.
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Aldrig varit in på deras hemsida förut men var ju tvungen att kolla nu.
Varför handlar man därifrån? Känns ju för jävla b om jag får tycka till.
Eller är det så att vi i detta land inte är mer bortskämda än att man får handla ifrån en sådan sida för att kunna handla något?
 

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Hmmm.

Erfarenheterna är bra, jag har köpt flertal gånger tidigare och det har varit klockrent, samt snabb leverans.

Men, beställde en grej för ca 6 veckor sedan och jag har fortfarande inte erhållit paket, fick även ordererkännande.....dock pga egen semester så har jag nästan glömt bort det. Det är en seriös snubbe som driver det iaf vad jag vet, så nått oförutsett kan ha inträffat.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Ja köpte lite saker, bl.a. en hugger som var lite sprucken i lacken. Det var inga problem att komma fram till en lösning som passade mig. Jag är helt nöjd.
 

Kneedrag

Guest
Har handlat därifrån ett antal gånger. Inga problem alls.

Så jag har bara goda erfarenheter.




trist för trådstartarn dock,
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Okej, ja, jag får väl bara vänta tills paketet kommer, men det är trist när man råkar ut för sådant, speciellt när man handlar från dem första gången, det ger ett dåligt första intryck, minst sagt.

Nästa gång så kommer jag inte att välja dom, precis som jag sa så är detta ett företag helt utan lager, de beställer själva från ett annat företag utomlands så fort de fått in en order från någon, alltså så är det endast en mellanhand som i sin tur enbart drar ut på tiden mer än nödvändigt.
Mycket bättre att handla direkt från utlandet i så fall, eller hitta ett företag i sverige som har lager.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Okej, ja, jag får väl bara vänta tills paketet kommer, men det är trist när man råkar ut för sådant, speciellt när man handlar från dem första gången, det ger ett dåligt första intryck, minst sagt.

Nästa gång så kommer jag inte att välja dom, precis som jag sa så är detta ett företag helt utan lager, de beställer själva från ett annat företag utomlands så fort de fått in en order från någon, alltså så är det endast en mellanhand som i sin tur enbart drar ut på tiden mer än nödvändigt.
Mycket bättre att handla direkt från utlandet i så fall, eller hitta ett företag i sverige som har lager.
Det är få firmor som kan ha allt hemma hela tiden, det kostar otroligt mycket att ligga på lager och dom flesta firmor har inte likviditet för det. Priset skulle vara otroligt mycket högre om dom skulle ha stora lager med mer eller mindre udda prylar, som styling faktiskt är.

Det är exakt samma koncept som att Willys är billigare än lokala närbutiken. Willys ligger mer avsides, dvs du kanske tom måste åka bil dit, och har sämre öppettider än lokala närbutiken som ofta har öppet till 22-23 på kvällarna och ligger några minuters promenad hemifrån. Tillgänglighet har också ett pris.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Tyskland?

Jag kan inte på fullaste allvar inte förstå varför man handlar av dessa "Mc-affärer" i Sverige. Handla på Tyska hemsidor istället. (förstår man inte tyska kan man i 9 fall av 10 ändra språk)
Tyskarna är kända för sin korrekthet, lagerförning, och punktlighet. Duger inte det som argument, är de billigare också.

Är egentligen inte konstigt att svenska handlare inte lagerför då säsongen ser ut som den gör, dock när de stora Mc-varuhusen inte heller har saker hemma är det lätt att tappa tilliten, jag har bytt ut dom mot Tyska Ebay, halleluja va bra det är jämför mot hemmamarknaden, och snabbt.

(Skippa moraltantandet: "om alla tänkte så..")

Survival of the fittest!:tummenupp
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Jag kan inte på fullaste allvar inte förstå varför man handlar av dessa "Mc-affärer" i Sverige. Handla på Tyska hemsidor istället. (förstår man inte tyska kan man i 9 fall av 10 ändra språk)
Tyskarna är kända för sin korrekthet, lagerförning, och punktlighet. Duger inte det som argument, är de billigare också.

Är egentligen inte konstigt att svenska handlare inte lagerför då säsongen ser ut som den gör, dock när de stora Mc-varuhusen inte heller har saker hemma är det lätt att tappa tilliten, jag har bytt ut dom mot Tyska Ebay, halleluja va bra det är jämför mot hemmamarknaden, och snabbt.

(Skippa moraltantandet: "om alla tänkte så..")

Survival of the fittest!:tummenupp

Vilka tyska företag, eller hemsidor, har du handlat av ?

/P
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top