Bilarförarna hetsar oss?

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Kört ca 60mil den senaste veckan, och har blevit hetsad av flertalet bilar, Bmw 335, ett par trimmade volvos, Tvr, Saabar.

Brukar lägga mig jämsides ett tag och vifta "amen gasa då!" :yoparty och sen kugga ner för att visa mitt välformade :arsele

Råkar ni också ut för hets, mot vad, vad gjorde ni, hur gick det?... eller är det bara jag som har tur/otur?

Ps. Givetvis så sker det inte med andra bilar i närheten och hastighetsbegränsningarna hålls alltid... :angel :hihi

Last edited:

axelsson_vpg

Guest
jodå, alltid lika kul då det sker också, ohh yes!

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
När jag ser en bil smyga upp i särten på mig så stannar jag vid 1a bästa hållplats för att smidigt vinka förbi den/dem. Sen så tittar jag noga så dom inte ligger i smyg längre framöver eller om dom kör ett bakhåll på mig när jag försiktigt svänger ut igen :tungan

Fast för att hålla ämnet så ->nej<-, billisterna här verkar ha ganska bra kolla på oss. Det är i alla fall mitt 1a intrycka av förra sommaren, har tyvärr inte haft chansen ännu att åka ut och känna friheten :gråta

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag blev räjsutmanad av en trimmad Golf i höstat. Klen som man är i skallen kunde man ju inte motstå frestelsen... Kände dock litet skam när jag insåg att jag faktiskt bara var ute och övningskörde och märkte att min handledare inte alls detog i räjset.

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Råkade rejsa med en Sl 55 AMG igår, inget konstig med det egentligen, bara det att jag glömde bort att jag hade bruden bakpå och det var första gången hon åkte med på hojen :huvet Har fortfarande ont i njuren efter punchen hon gav mig... :) Men sen erkände hon att hon tyckte det var kul :yoparty

Reodor

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Ninja -97
jag tycker ofta bilförare ska hetsa och försöka hävda sig, ligga 2 meter bakom och bete sig så idiotiskt det går. Ja men tjenare, de har säkert jääättestor chans att dra en sporthoj, jag blir sjukt avtänd på att rejsa mot någon när de ska ligga så nära. då viftas de allt förbi och går miste om allt det roliga.

Visst, varvar bilen brevid en vid rödljuset kan man ju gasa på lite för att det är skoj och för att man troligen gjort det ändå. men det är något jag drar mig för nu ibland eftersom när jag släppt av och kommit ner i lagom hastighet och börjat fundera på morgondagens väder, ja, då kommer tokfan till bilist och kör om i 180 blås, då har de nämligen kört med gasen i botten sen rödljuset för att komma om till varje pris! att man är inne i stan och med massa tvärgator mm verkar inte spela någon roll när man ska "dra" en hoj... som för länge sedan släppt av. Rejsa är kul men inte med folk som inte vet var gränsen går. vilket verkar vara de flesta bilister...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag blev lite utmanad av en Audi RS6 idag, den var rätt giftig :näsblod 580 ystra pållar å 650 Nm ska man inte käfta mot!

Det var desto roligare med fyra killar i en Micra som allvarligt och förtvivlat försökte rejsa på Essingeleden en sen kväll :dummer

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Det där brukar sällan hända mig...har aldrig haft någon bil som änns har försökt kört om mig :confused: , men vi i norrland har så raka vägar så det kanske går för fort för de stakars bilarna :va , så de ids int änns försöka..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det där brukar sällan hända mig...har aldrig haft någon bil som änns har försökt kört om mig :confused: , men vi i norrland har så raka vägar så det kanske går för fort för de stakars bilarna :va , så de ids int änns försöka..
Det är för att vi inte ligger o låter bilarna komma ikapp oss. Vi bar åk.

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
händer inte mig, tom. tant Agdas gamla Saab 99 är snabbare än mig !

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600
Jag har text på hjälmen där det står ``speed limits is 4 pussys`` när dom ser det så blir dom förbannande när dom inte ens kan haka på hehehehe

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det förstår jag det, jag skulle oxå köra om alla dyslektiker där ute. ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år