Ok , då fattar jag , tävla inte mot såna monsterbilar , vi har ju inte en chans när det kommer en Ferrari , SLR, Lambo osv....naturligtvis gäller det rakt fram....när jag ser en Ferrari i backspegeln då e det bara att blinka o byta fil (höger) ha en bra hoj säsong o glöm inte att d är osynligt!!! Uke
Kan berätta om en rolig händelse, som utspelade sig för några år sedan.
Var ute och puttrade lugnt i stan när det dyker upp en stylad BMW i röven på mig. Brydde mig inte så värst mycket först, men när den j-veln ligger tok nära å varvar, så lite putt blir man. Han följer efter mig länge genom stan å varvar gång på gång. Jag var inte så sugen på att börja rejsa mitt i stan, så jag kör in på en mack å stannar där. Några dagar senare är jag ute å kör efter små vägar, när jag kommer till en korsning dundrar en BMW förbi i en JÄVLA hastighet. Hmm EN STAJLAD BMW nä nu ska jag visa bilfan vad en hoj går för. Presis när jag ska ta upp jakten dyker det upp en Saab som kör minst lika fort. Jasså han har fått någon att rejsa imot (tänker jag när första växeln petas in) Sedan börjar en jakt i väldiga hastigheter, kommer i kapp Saaben efter en stund. Jag ligger bakom och väntar på ett bra läge för att kunna köra om. En raksträcka senare ligger jag jämnsides med Saaben, tittar in i bilen och där sitter två jävligt förvånade och upprörda poliser som hyttar med näven åt mig. Jag tror inte att jag behöver tillägga att jag var lika förvånad som de. Sänker farten snabbt och svänger in på en avtagsväg som jag kör VÄLDIGT lagligt hela vägen hem.
Tänker ibland, undra vad de sa till varandra när de ligger å jagar en fartgalning. Och sen dyker det bara upp en hoj som vill köra om.
Tack för mig.
Du körde alltså ifrån en Lambo Gallardo? Hmmmm..va det rakt fram lr?
Top gear eller 5gear testade en ducce av modell vass mot jag vill minnas ferarri(lambo?)på bana och vad jag minns så var det när det svängde som bilen hade övertaget,ut ur kurvorna hämtade hojen tillbaka.
Minns inte vem som vann men det var hårfint.
Så,rejsa på raka mot italienarna om ni är som mig(amatörer)och på kurviga vägar om ni bra piloter.
Henrik
ok,det är ju toppfarten som är intressand...vi hojåkare tror att vi kan slå alla bilar men det kan vi inte!Jag har en kompis som har en Challenger med lite över 500 hk då har jag inte en djävla chans att hänga med han 0-100 km/h , vilken jävla power det finns på en V-8! Jag har ju bara en gammal skithoj men ändå ....Jo, det har jag också gjort.
Vi drog vid ca 100km/h upp till 260km/h, vid de hastighetena var min tidigare GSXR 1000 klart snabbare.
I toppfarten får jag dock stryk, men det är för mig inte intressant, jag kör sällan över 280km/h +++
ok,det är ju toppfarten som är intressand...vi hojåkare tror att vi kan slå alla bilar men det kan vi inte!Jag har en kompis som har en Challenger med lite över 500 hk då har jag inte en djävla chans att hänga med han 0-100 km/h , vilken jävla power det finns på en V-8! Jag har ju bara en gammal skithoj men ändå ....
Ok , då fattar jag , tävla inte mot såna monsterbilar , vi har ju inte en chans när det kommer en Ferrari , SLR, Lambo osv....naturligtvis gäller det rakt fram....när jag ser en Ferrari i backspegeln då e det bara att blinka o byta fil (höger) ha en bra hoj säsong o glöm inte att d är osynligt!!! Uke
Jag blev räjsutmanad av en trimmad Golf i höstat. Klen som man är i skallen kunde man ju inte motstå frestelsen... Kände dock litet skam när jag insåg att jag faktiskt bara var ute och övningskörde och märkte att min handledare inte alls detog i räjset.
Hänt ett par ggr att man gasat ikapp bara för att kolla om det är någon man känner, sedan när de envisas med att dra ( blir väl så med v70 alá civil ) då är det väl klart man försöker " trying is the first step to failure " - Homer Simpson, banat väg åt ett par hojar har man väl gjort någon, hrm, gång annars. Äsch... slut med skitsnacket, älskar att hetsa och älskar när det blir bakhjulet, då åker Tina Turner och " Simply the best " på högsta volym i stereon och så stannar man på Donken, Sköndal med en chokladshake och njuter av vetskapen om att 50 andra bilister slagit på mitt reg nr bara för att få åka och banka vett.......
Jo, det har jag också gjort.
Vi drog vid ca 100km/h upp till 260km/h, vid de hastighetena var min tidigare GSXR 1000 klart snabbare.
I toppfarten får jag dock stryk, men det är för mig inte intressant, jag kör sällan över 280km/h +++
ok,det är ju toppfarten som är intressand...vi hojåkare tror att vi kan slå alla bilar men det kan vi inte!Jag har en kompis som har en Challenger med lite över 500 hk då har jag inte en djävla chans att hänga med han 0-100 km/h , vilken jävla power det finns på en V-8! Jag har ju bara en gammal skithoj men ändå ....
Skulle velat sett din min när du insåg att det var en civilare du förföljde... he he
Jag har text på hjälmen där det står ``speed limits is 4 pussys`` när dom ser det så blir dom förbannande när dom inte ens kan haka på hehehehe
Top gear eller 5gear testade en ducce av modell vass mot jag vill minnas ferarri(lambo?)på bana och vad jag minns så var det när det svängde som bilen hade övertaget,ut ur kurvorna hämtade hojen tillbaka.
Minns inte vem som vann men det var hårfint.
Så,rejsa på raka mot italienarna om ni är som mig(amatörer)och på kurviga vägar om ni bra piloter.
Henrik
Råkade rejsa med en Sl 55 AMG igår, inget konstig med det egentligen, bara det att jag glömde bort att jag hade bruden bakpå och det var första gången hon åkte med på hojen Har fortfarande ont i njuren efter punchen hon gav mig... Men sen erkände hon att hon tyckte det var kul
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|