Bilarförarna hetsar oss?

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
jag brukar också hetsa MC-förare vid rödljusen när jag har bilen........sen kör jag om dom :D

:yoparty :yoparty

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Ok , då fattar jag , tävla inte mot såna monsterbilar , vi har ju inte en chans när det kommer en Ferrari , SLR, Lambo osv....naturligtvis gäller det rakt fram....när jag ser en Ferrari i backspegeln då e det bara att blinka o byta fil (höger) ha en bra hoj säsong o glöm inte att d är osynligt!!! Uke

Hehe kul att testa ibland vad hojen går för... Sen kanske man ska välja sina motståndare väl, och för att inte tala om platsen för utförandet.

Ha en bra hojsäsong du också men många roliga mil!!:tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Jag rejsar inte med bilar längre... endel sjuka jävlar prejjas och står på bromsen osv :mad: :näsblod

Värst var när jag jagade ifatt en Golf jävel.... vi gick ut ur en rondell och båda höll fullt jag upp på bakan och killen tvärnitar i hopp att jag skall limma hans bakruta :skrämd :chockad :mad:

Skitungar i bilar skall man passa sig för! :fakta

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Kan berätta om en rolig händelse, som utspelade sig för några år sedan.
Var ute och puttrade lugnt i stan när det dyker upp en stylad BMW i röven på mig. Brydde mig inte så värst mycket först, men när den j-veln ligger tok nära å varvar, så lite putt blir man. Han följer efter mig länge genom stan å varvar gång på gång. Jag var inte så sugen på att börja rejsa mitt i stan, så jag kör in på en mack å stannar där. Några dagar senare är jag ute å kör efter små vägar, när jag kommer till en korsning dundrar en BMW förbi i en JÄVLA hastighet. Hmm EN STAJLAD BMW nä nu :mad: ska jag visa bilfan vad en hoj går för. Presis när jag ska ta upp jakten dyker det upp en Saab som kör minst lika fort. Jasså han har fått någon att rejsa imot (tänker jag när första växeln petas in) Sedan börjar en jakt i väldiga hastigheter, kommer i kapp Saaben efter en stund. Jag ligger bakom och väntar på ett bra läge för att kunna köra om. En raksträcka senare ligger jag jämnsides med Saaben, tittar in i bilen och där sitter två jävligt förvånade och upprörda poliser som hyttar med näven åt mig. Jag tror inte att jag behöver tillägga att jag var lika förvånad som de. Sänker farten snabbt och svänger in på en avtagsväg som jag kör VÄLDIGT lagligt hela vägen hem.

Tänker ibland, undra vad de sa till varandra när de ligger å jagar en fartgalning. Och sen dyker det bara upp en hoj som vill köra om.
Tack för mig.

Skulle velat sett din min när du insåg att det var en civilare du förföljde... he he

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Det händer att det dyker upp nån stylad volvo i röven som vill race'a. Klart man ställer upp ibland om det känns lugnt. Favoriten är att låta dom köra om, sen petar man ner 2 och brassar helvet!@#. Pisk. :mad:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Top gear eller 5gear testade en ducce av modell vass mot jag vill minnas ferarri(lambo?)på bana och vad jag minns så var det när det svängde som bilen hade övertaget,ut ur kurvorna hämtade hojen tillbaka.

Minns inte vem som vann men det var hårfint.

Så,rejsa på raka mot italienarna om ni är som mig(amatörer)och på kurviga vägar om ni bra piloter.

Henrik

R1-TheOnlyReal

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
R1 2008
Du körde alltså ifrån en Lambo Gallardo? Hmmmm..va det rakt fram lr?

Jo, det har jag också gjort.
Vi drog vid ca 100km/h upp till 260km/h, vid de hastighetena var min tidigare GSXR 1000 klart snabbare.

I toppfarten får jag dock stryk, men det är för mig inte intressant, jag kör sällan över 280km/h +++

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Top gear eller 5gear testade en ducce av modell vass mot jag vill minnas ferarri(lambo?)på bana och vad jag minns så var det när det svängde som bilen hade övertaget,ut ur kurvorna hämtade hojen tillbaka.

Så,rejsa på raka mot italienarna om ni är som mig(amatörer)och på kurviga vägar om ni bra piloter.

Henrik

http://www.youtube.com/watch?v=vxDeXmAA5_Y

peppureikä

Guest
Vi drog vid ca 100km/h upp till 260km/h, vid de hastighetena var min tidigare GSXR 1000 klart snabbare.

I toppfarten får jag dock stryk, men det är för mig inte intressant, jag kör sällan över 280km/h +++
ok,det är ju toppfarten som är intressand...vi hojåkare tror att vi kan slå alla bilar men det kan vi inte!Jag har en kompis som har en Challenger med lite över 500 hk då har jag inte en djävla chans att hänga med han 0-100 km/h , vilken jävla power det finns på en V-8! Jag har ju bara en gammal skithoj men ändå ....

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
ok,det är ju toppfarten som är intressand...vi hojåkare tror att vi kan slå alla bilar men det kan vi inte!Jag har en kompis som har en Challenger med lite över 500 hk då har jag inte en djävla chans att hänga med han 0-100 km/h , vilken jävla power det finns på en V-8! Jag har ju bara en gammal skithoj men ändå ....

750 e det en sån tokedan startmotor? :näsblod , nää men när hk börjar närma sig 600hk i en bil så börjar det bli jobbigt även med en 1000cc men innan så e det ganska lungt.

500hk i en tung v8 bil är lungt om man kör sporthoj om det inte är en (touring,startmotor)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ok , då fattar jag , tävla inte mot såna monsterbilar , vi har ju inte en chans när det kommer en Ferrari , SLR, Lambo osv....naturligtvis gäller det rakt fram....när jag ser en Ferrari i backspegeln då e det bara att blinka o byta fil (höger) ha en bra hoj säsong o glöm inte att d är osynligt!!! Uke

Om du ska klippa en literhoj måste du i princip ha en F1-bil, om vi inte talar slutändan av hastighetsmätaren.

Och din polares Challenger i all ära, jag har erfarenhet av en av få Lambo LP640:s i Sverige. Du slår inte en MC 0-100.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag blev räjsutmanad av en trimmad Golf i höstat. Klen som man är i skallen kunde man ju inte motstå frestelsen... Kände dock litet skam när jag insåg att jag faktiskt bara var ute och övningskörde och märkte att min handledare inte alls detog i räjset.

Fast en KTM lär ju inte dra en Golf ändå väl? :confused:

Hänt ett par ggr att man gasat ikapp bara för att kolla om det är någon man känner, sedan när de envisas med att dra ( blir väl så med v70 alá civil ) då är det väl klart man försöker " trying is the first step to failure " - Homer Simpson, banat väg åt ett par hojar har man väl gjort någon, hrm, gång annars. Äsch... slut med skitsnacket, älskar att hetsa och älskar när det blir bakhjulet, då åker Tina Turner och " Simply the best " på högsta volym i stereon och så stannar man på Donken, Sköndal med en chokladshake och njuter av vetskapen om att 50 andra bilister slagit på mitt reg nr bara för att få åka och banka vett.......

Lyssnar du på Tina Turner och kör cross? Fett. :yoparty

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

280+++? Är det typ 5-600 km/h eller?

Jag skulle rekomendera att du lär dig använda något annat än 4:ans växel på din hoj.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Du har en R1 såg jag, det har jag med och min upplevelse är att jag får färre uppbjudningar nu än när jag åkte på äldre hojar.

De flesta vet vad en R1 är, och att det behövs nåt enormt med effekt för att det ens ska vara kul liksom, visst de kn gå fortare om de har dyra bilar, men jag blir sällan uppbjuden.

En gång av en jävla Trajja 955 bara, och den hängde man ju på lätt.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Skulle velat sett din min när du insåg att det var en civilare du förföljde... he he

Jag hade inte velat vara hans kalsonger...

Ibland (skäms på mej) ligger jag bakom någon bilrejsputte och kan då köra lite fortare samtidigt som bilen ger lite skydd mot eventuella laserkontroller.
Att bilister är idioter, speciellt i "såna" bilar får man ta i beräkning och vara beredd på det mest oväntade.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Beteende som leder till någons död!

Köp inte den lätta, det är du som hetsat bilisten. Han vill visa sig macho. Och om något går galet i styrkedemonstrationen är det du på två hjul som får lida mest. Skit i dom, och bli ej ett tal i statistiken.

Som jag förstår så finns det massor utav tillfällen för oss motorcyklister att köra på bana och visa för oss själva att det är på dessa platser som vi testar naturlagarna. Inga bilar och ingen mötande trafik. Säkra avåkningszoner.
Kommer säkert att bli hetsad utav någon som kör mycket fortare:hojsmilie , men man kan väl inte vara bäst på allt?

Undvik bilisten, låt de köra sina en dag på strippen, där kan man även få prova sin hoj ochså, tror jag. Så får man ett papper på hur bra man klarar utav att köra 1/8 eller 1/4 milen. Så kan vi sitta och jämföra tidkorten på fiket:D . Toyman

sportbike

Guest
[QUOTE=Toyman;

Well spoken :tummenupp
Gör som Harley-åkarna:ignorera allt.

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ja, faller man för detta med bilar som gasar, är man ett offer för grupptryck i mina ögon. Finns väl inget som är så frusterande för en i en bil som gasar om man skiter i han..skriver han för det är en han i 99,99%, kvinnor är mer mogna än oss män:D

Last edited:

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Jag har text på hjälmen där det står ``speed limits is 4 pussys`` när dom ser det så blir dom förbannande när dom inte ens kan haka på hehehehe

vart hittade du klistermärket?????

Henrik

Bilen vann tyvärr med någon meter

Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Råkade rejsa med en Sl 55 AMG igår, inget konstig med det egentligen, bara det att jag glömde bort att jag hade bruden bakpå och det var första gången hon åkte med på hojen :huvet Har fortfarande ont i njuren efter punchen hon gav mig... :) Men sen erkände hon att hon tyckte det var kul :yoparty

Aga är effektivt:)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...