Bilarförarna hetsar oss?

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Yamaha R6 -03
Hänt ett par ggr att man gasat ikapp bara för att kolla om det är någon man känner, sedan när de envisas med att dra ( blir väl så med v70 alá civil ) då är det väl klart man försöker " trying is the first step to failure " - Homer Simpson, banat väg åt ett par hojar har man väl gjort någon, hrm, gång annars. Äsch... slut med skitsnacket, älskar att hetsa och älskar när det blir bakhjulet, då åker Tina Turner och " Simply the best " på högsta volym i stereon och så stannar man på Donken, Sköndal med en chokladshake och njuter av vetskapen om att 50 andra bilister slagit på mitt reg nr bara för att få åka och banka vett.......

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Förra veckan, kommer inte ihåg exakt vilken dag de va men låg med en polare på motorvägen på väg hem och kommer upp en Porsche GT3:a till vänster en Gallardo ( den va riktigt pimpad ) på höger sida och ville rejsa och det fick dom...hej då sa jag, visst går dom bra men inte mot en 1000RR 08:a good luck :arsele

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck
Själv brukar jag göra precis tvärt om, slå av på gasen och låta dom åka... det är ju inte så många bilar som slår sporthojar, och det vet idioterna i bilen...

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Råkade rejsa med en Sl 55 AMG igår, inget konstig med det egentligen, bara det att jag glömde bort att jag hade bruden bakpå och det var första gången hon åkte med på hojen :huvet Har fortfarande ont i njuren efter punchen hon gav mig... :) Men sen erkände hon att hon tyckte det var kul :yoparty

Hahaha!! :D :tummenupp
Hur gick det mot bilen?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
körde till Norge från Varberg, låg och körde mot en RS4 i ungefär 20 mil. Riktigt kul faktiskt på småvägar. Tog ett tankstopp och sedan körde jag ikapp igen sen låg vi och körde om varandra och andra bilar och hjälpte varandra att komma fram. Roligaste minnet vs bil. Annars har ju folk i de mest omöjliga bilar försökt att tävla. Turkar i 316, svenska amatörer i 240s osv. Tur att dem inte ser hur röd i ansiktet man blir genom en hjälm

peppureikä

Guest
Förra veckan, kommer inte ihåg exakt vilken dag de va men låg med en polare på motorvägen på väg hem och kommer upp en Porsche GT3:a till vänster en Gallardo ( den va riktigt pimpad ) på höger sida och ville rejsa och det fick dom...hej då sa jag, visst går dom bra men inte mot en 1000RR 08:a good luck :arsele
Du körde alltså ifrån en Lambo Gallardo? Hmmmm..va det rakt fram lr?

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Hahaha!! :D :tummenupp
Hur gick det mot bilen?

Nja det gick väl sådär, hängde väl med upp till 100 :tummenupp men då kom punchen på njuren så jag fick slå av :) Kan tänka mig att det nog skulle varit svårt att hänga på den bilen efter 100 km/h med min hoj, speciellt med skjuts, så det gjorde inte så mycket :)

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jeg har en "gammel" trist Triumph Sprint ST 1050 från ´06... Jag pendler Skåne -> köpenhamn hver morgen..... En kille i en Porsche 996 GT3 mente det kunne være kul at gi' gas over öresundsbron....
Jag i mit bästa gore-tex dress.... han forbanner vafor han betalte en miilon kr for a damned porsche... :D

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
:felämne

Din hoj är f-n riktigt fin! :tummenupp Lite svårstartad verkade det som, men fin! :hihi

:backontop

den fixas nu :tummenupp
nån gång stod jag på trafik ljust då kom de en volvo T5 brevid vet inte om han gasade eller inte kunde inte höra honom.
när de blev grönt började vi köra,jag drog inte på ordentligt men körde inte långsamt heller då märker jag att han tävlar med mig men hinner inte me riktigt jag kollade på honom lite sen drog på ordenligt lite roligt att se hans reaktion haha

peppureikä

Guest
Nja det gick väl sådär, hängde väl med upp till 100 :tummenupp men då kom punchen på njuren så jag fick slå av :) Kan tänka mig att det nog skulle varit svårt att hänga på den bilen efter 100 km/h med min hoj, speciellt med skjuts, så det gjorde inte så mycket :)
Tänkte oxå att du kan inte slå en sl55 med en KTM 900 nånting , finns inte en chans ....

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Nej , nej men berätta nu hur det gick? Fick du stryck?:)

Det var småvägar (utan påfarter eller dagis!! för moralpoliserna) så vi kom aldrig över 100 blås, och upp till 100 hängde jag på trotts skjuts. Sen kanske inte han var världens bästa förare heller... Sen lackade ju tjejen, som för övrigt aldrig ens åkt moppe förut :) , så då slog jag av. Skulle vara kul att testa ett sånt race på riktigt om man så säger... Upp till ca 130-140 är det bra tryck i i min 950. Sen tappar den rejält mot effektstarkare hojar, men då blåser det ändå för mycket för att njuta av färden... :tummenupp

peppureikä

Guest
Det var småvägar (utan påfarter eller dagis!! för moralpoliserna) så vi kom aldrig över 100 blås, och upp till 100 hängde jag på trotts skjuts. Sen kanske inte han var världens bästa förare heller... Sen lackade ju tjejen, som för övrigt aldrig ens åkt moppe förut :) , så då slog jag av. Skulle vara kul att testa ett sånt race på riktigt om man så säger... Upp till ca 130-140 är det bra tryck i i min 950. Sen tappar den rejält mot effektstarkare hojar, men då blåser det ändå för mycket för att njuta av färden... :tummenupp
Ok , då fattar jag , tävla inte mot såna monsterbilar , vi har ju inte en chans när det kommer en Ferrari , SLR, Lambo osv....naturligtvis gäller det rakt fram....när jag ser en Ferrari i backspegeln då e det bara att blinka o byta fil (höger) ha en bra hoj säsong o glöm inte att d är osynligt!!! Uke

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
R1 -02 och -05
Kan berätta om en rolig händelse, som utspelade sig för några år sedan.
Var ute och puttrade lugnt i stan när det dyker upp en stylad BMW i röven på mig. Brydde mig inte så värst mycket först, men när den j-veln ligger tok nära å varvar, så lite putt blir man. Han följer efter mig länge genom stan å varvar gång på gång. Jag var inte så sugen på att börja rejsa mitt i stan, så jag kör in på en mack å stannar där. Några dagar senare är jag ute å kör efter små vägar, när jag kommer till en korsning dundrar en BMW förbi i en JÄVLA hastighet. Hmm EN STAJLAD BMW nä nu :mad: ska jag visa bilfan vad en hoj går för. Presis när jag ska ta upp jakten dyker det upp en Saab som kör minst lika fort. Jasså han har fått någon att rejsa imot (tänker jag när första växeln petas in) Sedan börjar en jakt i väldiga hastigheter, kommer i kapp Saaben efter en stund. Jag ligger bakom och väntar på ett bra läge för att kunna köra om. En raksträcka senare ligger jag jämnsides med Saaben, tittar in i bilen och där sitter två jävligt förvånade och upprörda poliser som hyttar med näven åt mig. Jag tror inte att jag behöver tillägga att jag var lika förvånad som de. Sänker farten snabbt och svänger in på en avtagsväg som jag kör VÄLDIGT lagligt hela vägen hem.

Tänker ibland, undra vad de sa till varandra när de ligger å jagar en fartgalning. Och sen dyker det bara upp en hoj som vill köra om.
Tack för mig.

Nicotin

Guest
jag backar aldrig på ett race..

nästan alltid så kommer dom där blå/vita och vill raca på motorvägen..:D :arsele

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år