Bilbo blir film!

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Böckerna är skitbra, & filmerna är minst lika bra tycker jag, det är nog svårt att få med alla detaljer från böckerna till filmerna, men tycker att dom har lyckats bra med resultatet, :tummenupp
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Intressant när Freppa som uppenbar ickefantast sågar ett gäng filmer som har en viss typ av fans.....som han uppenbarligen inte tillhör.

Sagan om Ringen - De flesta jag vet som har läst böckerna gillar filmerna. Ofta mer än de som inte läst dem. Lyssnar man på den stora skaran så har Freppa fel.

Hulken - Folk som klagar gör det utan att veta vad de skulle vilja ha istället. Animeringarna brister lite i bland och General Ross är inte tillräckligt besatt av att förgöra Hulk men annars? Jag skulle nog vilja påstå att den var riktigt bra. Utgångsmaterialet för att göra en Oscarsvinnare är begränsat om man säger så.

(När jag ändå är igång så fortsätter vi)

Spindelmannen - I mångt och mycket en besvikelse. Kan inte sätta fingern på vad det är men det saknas något viktigt i upplägget. Vissa allvarliga missar från grundstoryn(serierna alltså)

X-Men - Den sämsta av de nya Marvelsuperhjälte-filmerna. Taskiga huvudroller, märkliga karaktärsval, ålderskillnader som inte existerar egentligen(i serierna) och sopig story. En besvikelse om man ser till serie-faktorn.

X-Men2 - Den raka motsatsen mot ettan. Ett frosseri i referenser till storslagna XMen-storys. Storm och Phoenix är fortfarande den sämsta casting som gjorts i modern tid men man vänjer sig. För en serietidningsnörd är den läcker som satiken.

Daredevil - Den bästa! Ingen trikåhjälte har filmatiserats så j-a bra. Otroligt skönt grepp med en svart KingPin, Bullseye är precis så motbjudande som han ska vara och replikerna är i vissa fall tagna direkt ur seriealbumen. När det sen kompletteras med de bästa dräkterna så är det den givna vinnaren i genren "den nya generationens trikåfilmer"
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Word!!! :D :D :D
Satt och garvade med polaren när vi såg Sagan om de 14 tornen. Synd bara att tjejen som var med lider av superfantasi och inte alls uppskattade våra skrattattacker. Inge mys den kvällen :gnissla
Dom där sprutnarkomanerna till träd tog nog priset..

Freppa skrev:
1: Du är inte med i filmerna.
2: Filmerna handlar inte en enda gång om nånting som är MC-relaterat
3: Första filmen i sammandrag: "Trallallallallaaaaa, vi vandrar genom skogen, Trallallalllalllaaaaaa, vi vandrar genom skogen, trallallallallaaaaaa, nu slåss vi mot folk som knappt kan gå upprätt, trallallallalla nu går vi genom skogen". Andra filmen i sammandrag: "Hej hej, jag är ett jävligt stort gammalt träd som springer omkring och är barsk. Hej hej, jag är trollkarl som kommer precis i tid (istället för innan då det som mest behövdes). Hej hej, jag är en kung som blivit förtrollad. Stackars mig".
4: Ingen omotiverad nakenscen. Inte en enda! Till och med Amerikanska Collage-filmer har det!
5: Bilbo är i samma genre......

Varför tror du att Bilbo blir så bra?
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Chrille: Daredevil bra? Snälla! Jag grät när jag såg hur de slaktat den. Fanns inte ett rätt med den storyn. Och Elekta var en FJOLLA i jämförelse med serien.

Spindelmannen var också ett jävla hopkok av icke-existerande marvelreferenser. Hade de slängt in green lightning i filmen hade jag inte blivit förvånad.

Hulk: Well, nu minns jag inte - jag SOV mig igenom filmen. Apkass. Det var en blandning av seriens gröna och gråa hulk. Pinsamt.

X-men: Sådär. De hade nästan fått till det rätt med karaktärerna. Tycker dock att Logan kunde varit mer åt det orientaliska hållet till sättet som han är i serierna.

Judge Dredd: Herregud. Kunde de inte iallafall kollat så att namnen blev rätt?

/Freppa, som sparat på serier sedan 1974
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Freppa skrev:
Chrille: Daredevil bra? Snälla! Jag grät när jag såg hur de slaktat den. Fanns inte ett rätt med den storyn. Och Elekta var en FJOLLA i jämförelse med serien.

Spindelmannen var också ett jävla hopkok av icke-existerande marvelreferenser. Hade de slängt in green lightning i filmen hade jag inte blivit förvånad.

Hulk: Well, nu minns jag inte - jag SOV mig igenom filmen. Apkass. Det var en blandning av seriens gröna och gråa hulk. Pinsamt.

X-men: Sådär. De hade nästan fått till det rätt med karaktärerna. Tycker dock att Logan kunde varit mer åt det orientaliska hållet till sättet som han är i serierna.

Judge Dredd: Herregud. Kunde de inte iallafall kollat så att namnen blev rätt?

/Freppa, som sparat på serier sedan 1974

Nu blir det nördvarning på tråden:

Det enda som saknas i Daredevil är som du helt riktigt påpekar en hårdare Elektra MEN det är klockrent efter de relevanta serieäventyren. Vilken av filmerna skulle vara bättre?

Hulk - hade du hållt dig vaken hade du sett en hel del kul grejer. Hävdar fortfarande att den inte kunde gjorts så annorlunda. Vad ger en ärtgrön muskelknutte för möjligheter egentligen?

X-men sådär?? Vilka läste du? De enda som stämmer är Xavier och Logan. Övriga är seriöst uppfuckade vad gäller allt utom namnen.

Judge Dredd - skrattretande. Inget stämmer och sen blir det värre...

/Chrille, som slängde Kalle Anka men har sparat resten....
 
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
AAARGGGHHH!!!

Kom just ihåg Fantomen. Filmen som man helst vill glömma. OK att han är lila i övriga världen men herregud vilken skit..
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vi pratar tyst om fantomen. Det var en skändning av Lee's mästerverk.

X-men: Det var iallafall bra action. Magneto hade de fått till rätt, Att Kitty Pride bytt namn till va fan hon nu hette är ju en annan sak, men hon phasade snyggt.

Judge Dredd: Well, han hade iallfall uttrycket "Aj äm....DÖ LAW.........." Fantastiskt....
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Freppa skrev:
Trallan: Hört talas om Ironi?


Den ironiska generationen is no more.....



Asså, valda delar av X-men2 är ju riktigt bra, främst Xavier och Logan, men resten av filmerna är väl inte mer än mediokra actionfilmer? Nu har jag iofs inte sett Daredevil, en brist som skall åtgärdas ikväll.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:
Den ironiska generationen is no more.....

Asså, valda delar av X-men2 är ju riktigt bra, främst Xavier och Logan, men resten av filmerna är väl inte mer än mediokra actionfilmer? Nu har jag iofs inte sett Daredevil, en brist som skall åtgärdas ikväll.

Instämmer. Jag tycker X-men 1 & 2 är hyffsade även om de saknar en hel del av stämningen i serierna. Som av en händelse tänkte jag också se Daredevil ikväll.

Du har väl glott färdigt tills kl 22.00? :7peta :banana
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
t-rex skrev:
Den ironiska generationen is no more.....



Asså, valda delar av X-men2 är ju riktigt bra, främst Xavier och Logan, men resten av filmerna är väl inte mer än mediokra actionfilmer? Nu har jag iofs inte sett Daredevil, en brist som skall åtgärdas ikväll.


X-men 2 blir ännu bättre om man känner igen referenserna till WeaponX, Phoenix/Dark Phoenix, Yukio osv. Filmen känns verkligen som den är skriven för serienördar också även om den tydligen funkar hos de icke upplysta också.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag tycker att i X-men skulle dom haft sina gula dräkter som dom hade i serien... Och logan skulle helt klart haft lite mer pollisar =).
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Hinkas skrev:
Jag tycker att i X-men skulle dom haft sina gula dräkter som dom hade i serien... Och logan skulle helt klart haft lite mer pollisar =).

Äh, dräktdiskussionen tar dom ju med den coolaste kommentaren som kommeit i de här filmerna -"well, what would you prefer? yellow spandex?"
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
t-rex skrev:
Den ironiska generationen is no more.....

Sad but true.


t-rex skrev:
Asså, valda delar av X-men2 är ju riktigt bra, främst Xavier och Logan, men resten av filmerna är väl inte mer än mediokra actionfilmer? Nu har jag iofs inte sett Daredevil, en brist som skall åtgärdas ikväll.

Jag började se den, och stängde av efter 15 minuter. Senare såg jag den med polarna (de tjatade). Vilket jävla dravvel. Gör dig själv en tjänst - gå och gå en promenad istället för att se den. Du kommer känna dig lurad på knappa två timmar av ditt liv!!!!
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Jag säger bara Modesty Blaise.
Största serieslakten någonsin? :gråta
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
LasseR6 skrev:
Jag säger bara Modesty Blaise.
Största serieslakten någonsin? :gråta

Ja herrejävlar, den var inte att leka med. Men kom det inte en ny version för ett par år sen också? Vet inte om den kom till Sverige överhuvudtaget.

Den gamla hippierullen är rent fruktansvärt dålig.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top