Bild på fin båt

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
GrimReaper skrev:
Hoppas inte för mycket då försvarsbeslutet verkar krångla till det VÄLDIGT mycket för dom som ska rycka in. Men 3e Ytstrid kan nog bli ok. Vad ska du ligga som och vart?

/Grim
Jag låg på 3:e ytstrid..... Förjävla roligt alltså....

Bilden som tråden handlar om hängde allt i min hytt.... :hihi
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
kajlyl skrev:
spännade o se vad det blir får båt man hamnar på i augusti.. 3e(?) ytstrid eller nått hamnade jag på iaf... bevakning eller torpedbåt troligen :va

Torpedbåt hette det förut, numera heter det robbotbåt. På 3:dje ytstrid finns kustkorvetten, patrullbåtar, bevakningsbåtar, lag å stabsftg samt robbotbåtar om jag inte minns helt tokigt. Fick man välja så skulle nog en rbt.båt inte vara helt tokigt, de har rätt coola snurror (se länk).

bild

//@
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
d1ce skrev:
Torpedbåt hette det förut, numera heter det robbotbåt. På 3:dje ytstrid finns kustkorvetten, patrullbåtar, bevakningsbåtar, lag å stabsftg samt robbotbåtar om jag inte minns helt tokigt. Fick man välja så skulle nog en rbt.båt inte vara helt tokigt, de har rätt coola snurror (se länk).

bild

//@
Nice, precis som batmobilen!! ..en sån får det bli :)
om de nu inte skär ner för mycket :va
Hamnade som signalmatros(hade en dålig dag) på marinbas syd, om jag minns rätt
 

sandstream

Guest
@chrish ash: Du som bråkar på folk som inte har räjshojar och skriver i raceforumet, har du läst texten till det här forumet?
"Skicka in Filmer och Bilder som är MC-relaterade".

:tungan
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
GrimReaper skrev:
Gillar ni båtar skulle ni nog gillat min vardag...

Titta och njut!

/Grim


Såna har man sett nån gång när jag gjorde lumpen på Amf1. Och det lustiga är att likadant väder som det är på bilden var det 14 månader i sträck. Förutom på vintern då det var kallare och mörkare.
Samesame but diffrent lixom.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
d1ce skrev:
Torpedbåt hette det förut, numera heter det robbotbåt. På 3:dje ytstrid finns kustkorvetten, patrullbåtar, bevakningsbåtar, lag å stabsftg samt robbotbåtar om jag inte minns helt tokigt. Fick man välja så skulle nog en rbt.båt inte vara helt tokigt, de har rätt coola snurror (se länk).

bild

//@
Visst dom är väl coola att kolla på. Lite överreklammerat att åka runt i dock. (JA, jag har legat på robotbåt.) Men något att skryta med är ju att legat på u-båt. Sen så var min tid på HMS Trossö (Lag- och Stabsfartyg) med 5 kockar som jobbade dygnet runt för att ge oss två och trerätters varje dag en mycket trevlig upplevelse...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Robotbåtarna är väl skapligt nedläggningshotade, har för mig att det bara är två stycken kvar i tjänst, Norrköping och Ystad. Men de har trevliga snurror, flygmotorer om jag inte missminner mig. De låter som bara fan i alla fall.

Korvett av Visbyklass hade helt klart varit intressant att ta en närmare titt på. Det är väl 3:e ytstrids? Annars är det ju två korvetter av den gamla Stockholmsklassen också. Korvetterna är ju ute och snurrar ibland, Medelhavet och så, det kan ju inte vara helt fel.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Chris Ash skrev:

För att fortsätta på temat dramatiska bilder...

För att lugna oroliga läsare kan jag meddela att ingen av de inblandade i fotot skadades under tagningen (eller direkt efter)
 

Bifogat

  • ex76_1.jpg
    ex76_1.jpg
    44.7 KB · Visningar: 274
Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Psychodad skrev:
För att fortsätta på temat dramatiska bilder...

För att lugna oroliga läsare kan jag meddela att ingen av de inblandade i fotot skadades under tagningen (eller direkt efter)
vad fan gör de?
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Chris Ash skrev:
Robotbåtarna är väl skapligt nedläggningshotade, har för mig att det bara är två stycken kvar i tjänst, Norrköping och Ystad. Men de har trevliga snurror, flygmotorer om jag inte missminner mig. De låter som bara fan i alla fall.

Det sitter Rolls Royce turbiner i dom. Bästa polarn tjänstgjorde på Ystad samtidigt som jag tjänstgjorde på 2:a minkrig Nämdö. När vi låg i Berga låg vi grannpirs.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
GrimReaper skrev:
Hoppas inte för mycket då försvarsbeslutet verkar krångla till det VÄLDIGT mycket för dom som ska rycka in. Men 3e Ytstrid kan nog bli ok. Vad ska du ligga som och vart?

/Grim


Jo tack jag ska ochså rycka in Augusti/Oktober men de beror ju lite på om dom ska lägga ner vissa regementen eller inte, nån som vet när de ska bestämmas ?
Än så länge har dom ju bara lagt upp en massa förslag!
//D

Victor skrev:
Såna har man sett nån gång när jag gjorde lumpen på Amf1. Och det lustiga är att likadant väder som det är på bilden var det 14 månader i sträck.
Samesame but diffrent lixom.

Vad var de för tjänst du gjorde som var på 14 månader ?
//D
 
Last edited:

sordal

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
kalmar
Hoj
Honda Cbr 900 rr
tacka vet jag 4:e minkrig!!
HMS CARLSKRONA.... svergies största fartyg.
:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top