bild på min nya cbr1000rr

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
t.FOGGY skrev:
jädrans så sugen man e nu att provåka den!det e en -04.har aldrig kört den,men hoppas det blir lite skillnad jämfört med min gamla gixxer 1000.reser den sig :arsele .har beställt yoshimura rs-5 slipon..snart e våren här.någon som har krashkåpor liggandes? :yoparty

nice!!!..
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
t.FOGGY skrev:
gixxern gick upp på gas på 2:ans växel utan problem,det kändes jävligt mäktigt..även om det ej säger så mycket om resten av en hoj,men en bra måttstock på vridet.men det var en underbar hoj,och är cbr:n värre så lär det vara ett helt gudomligt vrid!!!någon som vet om det blir bra ljud i pipan med ett yoshimura rs-5 slion?köpte ett leovince till min förra men blev rejält besviken på soundet,lät som orginal nästan.
Jag hörde en 1000rr med just en yoshimura rs-5 vid MB racing i västerås,och det lät riktigt bra :) hondan reser sig inte på tvån av bara ren gas,den är lite mer svårjobbad,men i överlag så är den bättre än din gamla gixxer i stort sett allt.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
R-1000 skrev:
Jag hörde en 1000rr med just en yoshimura rs-5 vid MB racing i västerås,och det lät riktigt bra :) hondan reser sig inte på tvån av bara ren gas,den är lite mer svårjobbad,men i överlag så är den bättre än din gamla gixxer i stort sett allt.

Instämmer, den är inte alls så "bakhjulsvänlig" som många andra, men stabil som få när det svänger, fina bromsar osv. Kul hoj överlag, men inte den optimala bushojen.
 

rrkenta

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Ort
täby
Hoj
R6 -08
t.FOGGY skrev:
gixxern gick upp på gas på 2:ans växel utan problem,det kändes jävligt mäktigt..även om det ej säger så mycket om resten av en hoj,men en bra måttstock på vridet.men det var en underbar hoj,och är cbr:n värre så lär det vara ett helt gudomligt vrid!!!någon som vet om det blir bra ljud i pipan med ett yoshimura rs-5 slion?köpte ett leovince till min förra men blev rejält besviken på soundet,lät som orginal nästan.

har yoshimura rs-5 till min cbr600rr, blir ett grymt maffigt ljud,du lär
inte bli besviken :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Varför är svingen svart? :va jaja...

Jag körde min CBR1000 från stockholm upp till lite åvanför Piteå och bytte mot min nuvarande gammelgixx -02. Efter att ha kört R1 kändes det inge roligt med CBR. Jag hade även Jag Yoshi rs5 på men den var klart den mosigaste hojen maskinellt Jag ägt när det gäller skrevraketer.
Den har dock underbart chassie och oh bromsar.
Men GSXR1000 01-02 har klart roligare motor och sen väger den bra mycket mindre.
Ska man inte köra superbike och lägga ner en 100k på hojen ligger CBR1000 en bit efter de andra tycker Jag.

Ialla fall, grattis till hojköpet, dom är välbygda men förvänta dig inte FÖR mycket av motorn. Även om mitt hjärta slår för R1 måste Jag erkänna Suzukis motorer :Bugar
 
Last edited:

tigar1000

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
cbr1000rr
t.FOGGY skrev:
gixxern gick upp på gas på 2:ans växel utan problem,det kändes jävligt mäktigt..även om det ej säger så mycket om resten av en hoj,men en bra måttstock på vridet.men det var en underbar hoj,och är cbr:n värre så lär det vara ett helt gudomligt vrid!!!någon som vet om det blir bra ljud i pipan med ett yoshimura rs-5 slion?köpte ett leovince till min förra men blev rejält besviken på soundet,lät som orginal nästan.

köpte leoVince till min -05- cbr och låter mycket bra...... fast det var bara slip-on :hihi
 

Assman

Jepp, det är min nya hatt.
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Har en sån. Fast den svarta. Grattis som fan! Du kommer verkligen inte att bli besviken. Vridet är enormt, ifall du undrar. Har själv ett Micron halvsystem, låter riktigt, riktigt bra. Bröligt och ettrigt, med bra bas. Lite som "en miljon humlor på steroider i ett oljefat"... :D
 

Sniper

Guest
Garattis till nya hojen!!

Kan bara hålla med andra om att den har ett superfint och stadigt chassi samt
kanon bromsar, dessutom en välbyggd hoj som borgar för bästa kvalite.

Har själv haft en 05,a kan tyvär också hålla med om att motorn känns
trött och karaktärslös, ingen rolig hoj för bus o lek körde en gixxer 03,a
dom sita två månaderna på förra säsongen mycket roligare som gathoj.

prioriterar du köra på bakhjulet skulle du valt r1,an som du valde i mellan..

Känner igen hojen den hitta du på YC i Hbg?

Lycka till med hojen :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top