Bilder: 2 Ktm 640

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 525 SM -05
Jag bor ju en bit ifrån er grabbar hade jag bott närmre så skulle jag hakat på och kört :yoparty , det är lite motard tommt här hemma än så länge + att man skulle kunna lära lite av er :tummenupp
Här kommer en bild från mitt åkande:
 

Bifogat

  • DSC02435 kopia 3.jpg
    DSC02435 kopia 3.jpg
    135.2 KB · Visningar: 199

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Billson skrev:
Jag bor ju en bit ifrån er grabbar hade jag bott närmre så skulle jag hakat på och kört :yoparty , det är lite motard tommt här hemma än så länge + att man skulle kunna lära lite av er :tummenupp
Här kommer en bild från mitt åkande:

Riktigt cool bild.

Du får flytta upp en bit så du kan vara med och gasa runt :tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
mange_jkpg skrev:
Hur är den att köra landsväg osv.??
Många säger att 640:n är tung o "klumpig"..??
samt att den bara går i ca 130 km/h??

Hehe polaren körde jämnt mot en hotad Saab 9000 aero upp till en 150 km/h på bakhjulet :tummenupp

Killar i Saaben log lagom mycket när vi senare körde om med hojarna :D
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Okej.. då går dom ju bra som fan.. :banana
kanske kan bli en 640 då.. :tomten
Fast det finns ju, yamaha xt och honda xr 650 oxå..
nån som vet om det går köra lika "bra" med dom??
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
XTen är väl mer touring än 640n och XRen ligger väl på ungefär samma nivå. Jag skulle aldrig köpa en XT iaf, och KTMen är snyggare utseendemässigt än XRen. Har inte kört nån av dem så jag kan inte jämföra.
 

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Valentinic skrev:
:banana
Jag misstänkte att det var där nånstans. Är ni ofta där eller?

Brukar la bli på helgen nångång då solen skiner vackert :D

Övar ju mest där, så man inte gör bort sig i trafiken :död

Annars finns de ju en jäkligt go runda o köra, Thn-Lilla edet (Ström sidan), Lilla edet-upphärad-sjuntorp-thn.
El Lilla edet sen Backamo"Ring" men de va mest på sporthoj tiden :(
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
mange_jkpg skrev:
Okej.. då går dom ju bra som fan.. :banana
kanske kan bli en 640 då.. :tomten
Fast det finns ju, yamaha xt och honda xr 650 oxå..
nån som vet om det går köra lika "bra" med dom??

Det finns hur mkt info som helst i motard-forumet.

En XT ska du inte köpa, definitivt inte en 600 iaf. Ska du ha en pigg motard så köp en KTM, XR650 (Inte XR600) eller en Husa (lr Husky).
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!
 

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
R-1000 skrev:
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!

Nice, vilken drevning kör du?
Min toppar max 154km/h
Bara lärt mig att dra upp den på 4:an än (i ca 100km/h)
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Ronnie skrev:
Nice, vilken drevning kör du?
Min toppar max 154km/h
Bara lärt mig att dra upp den på 4:an än (i ca 100km/h)
Yes..jag kör med 50/15 så har jag dubbla acrapipor som ger lite mer flås också...på bilden sitter det originaldrevning dock..
 

Bifogat

  • ktm.ad1.JPG
    ktm.ad1.JPG
    37.1 KB · Visningar: 145

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
R-1000 skrev:
Yes..jag kör med 50/15 så har jag dubbla acrapipor som ger lite mer flås också...på bilden sitter det originaldrevning dock..

Gotti gott :tummenupp , bytte du bara för stuntningen skull? va la knappast slitet :rolleyes:

Ja kör med 14/45 e rätt lik din i utväxling då, Va sitter de på orginal?? kul o veta. Kör ju bara med enkel acra :D o kam för mer på toppen,,,
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Ronnie skrev:
Gotti gott :tummenupp , bytte du bara för stuntningen skull? va la knappast slitet :rolleyes:

Ja kör med 14/45 e rätt lik din i utväxling då, Va sitter de på orginal?? kul o veta. Kör ju bara med enkel acra :D o kam för mer på toppen,,,
Jag böt för att jag ville ha kraft på alla växlar =) original är ju 40/17.Visst äre kul när man slipper varv för att slå upp den? :tummenupp
 

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
R-1000 skrev:
Jag böt för att jag ville ha kraft på alla växlar =) original är ju 40/17.Visst äre kul när man slipper varv för att slå upp den? :tummenupp

Oja, använder du 1:an nått?
Ja startar bara för o komma i rullning typ sen 2:an med en gång,, 1:an känns farlig att gasa på :död
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
R-1000 skrev:
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!


Inte för att det ni snackar om har med tråden att göra. Det finns 1000 trådar om ämnet men om det ska diskuteras igen så visst!

Om du inte förstår varför folk kan köpa 640 istället för 660 förutom elstart så kan jag ge lite exempel. Komforten kan diskuteras men somliga tycker att 640 är bekvämare. Garanti från ett halvår till två år säger väl något?
660 serviceintervall på 250 mil vilket innebär att mellanservice ska göras iaf var 125e mil. Man kanske har någon kompis/flickvän eller liknande som har lust att åka med och 640 har pinnar för passagerare och en bakram som håller.

Edit: Och måste man rycka sönder styret för att få upp en 640 på slangen på 2an är det nog hos föraren problemet ligger och inte hojen :tummenupp
 
Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
R-1000 skrev:
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!

BS!

Otroligt slö? Kamma dig. Lite "Min pappa är polis" över ditt inlägg. Bara grejjen att du jämför en orginaldrevad 640 med din drevade 660 säger ju det mesta.

Min goldwing med 5/80 drevning är en bättre stunthoj än en Husa650 med 30/30 drevning.
 

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
BMW M3 -03
Du har ingen vidare koll på bakhjul va ?? :fatta!


R-1000 skrev:
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Grymma bilder! :tummenupp


Min förra KTM var just en 640. Hade öppnat luftburken, annat filter och helsystem. Gick på varvstoppet i 165 enligt GPS...

Gick att ta upp i 110, utan att koppla, på fyrans växel.


51hp på bakhjulet sa bänken.


Inget att tävla med men funkar mycket bra på gatan.


/R
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top