Bilder: 2 Ktm 640

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Det är kul att det finns folk som tycker att 640 går bra :rofl jag har av egna erfarenheter testat och sa vad jag upplevde,,,finns massa andra som kan hålla med mig om att 640:n är otroligt slö, och jag har rätt bra koll på bakhjulet, inte för att ord betyder nåt på ett forum, men hursomhelst har så jag det,Men som sagt, kul att det finns folk som tycker att dom går bra,,,glad för eran skull :tummenupp och vill man skjutsa och är jättemån om garantier så ska man nog inte åka motard, finns bättre alternativ.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
R-1000 skrev:
Det är kul att det finns folk som tycker att 640 går bra :rofl jag har av egna erfarenheter testat och sa vad jag upplevde,,,finns massa andra som kan hålla med mig om att 640:n är otroligt slö, och jag har rätt bra koll på bakhjulet, inte för att ord betyder nåt på ett forum, men hursomhelst har så jag det,Men som sagt, kul att det finns folk som tycker att dom går bra,,,glad för eran skull :tummenupp och vill man skjutsa och är jättemån om garantier så ska man nog inte åka motard, finns bättre alternativ.

Herregud! Så om man vill kunna skjutsa så ska man inte åka motard? Kan du inte försöka se det jag skrev som exempel på varför det kan vara bra att välja 640? Måste du vända det till att om man prioriterar sådana saker så ska man inte ha motard?

Tänk om, tänk rätt.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Wesslan skrev:
Herregud! Så om man vill kunna skjutsa så ska man inte åka motard? Kan du inte försöka se det jag skrev som exempel på varför det kan vara bra att välja 640? Måste du vända det till att om man prioriterar sådana saker så ska man inte ha motard?

Tänk om, tänk rätt.
Jojo, förstod precis vad du menar, man blir bara lite lack när det blir massa bs om att det är föraren det är fel på om man råkar säga att en hoj inte går så bra, speciellt inte när det är en massa folk här på forumet som kan köra som inte skryter om det,,,känns som att man måste lägga in filmer på sig när man kör för att folk ska acceptera ens åsikt,,,
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
R-1000 skrev:
Jojo, förstod precis vad du menar, man blir bara lite lack när det blir massa bs om att det är föraren det är fel på om man råkar säga att en hoj inte går så bra, speciellt inte när det är en massa folk här på forumet som kan köra som inte skryter om det,,,känns som att man måste lägga in filmer på sig när man kör för att folk ska acceptera ens åsikt,,,

Jag tvivlar inte en sekund på att du kan köra hoj. Det jag menade med "Det är nog föraren det beror" på eller liknande är att man ska inte behöva rycka speciellt hårt för att få upp den. Sen VET jag också att 660 är mycket rappare. Har kompisar som kör det och visst är det skillnad. Det jag blev "lack" på är att på dig låter det som om 640 är en värdelös hoj vilket det inte är. Du måste ju också kunna se från andras vinklar som har andra behov än vad du har. Onödigt att säga att "då ska man inte köra motard". Men tyck som du vill så tycker jag som jag vill. Det blir lättast så, ville bara att du skulle se från en annan vinkel.

Over and out.
 
Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
R-1000 skrev:
Jojo, förstod precis vad du menar, man blir bara lite lack när det blir massa bs om att det är föraren det är fel på om man råkar säga att en hoj inte går så bra, speciellt inte när det är en massa folk här på forumet som kan köra som inte skryter om det,,,känns som att man måste lägga in filmer på sig när man kör för att folk ska acceptera ens åsikt,,,

"råkar säga att en hoj inte går SÅ bra"

Om du hade lagt fram det som att 640n är slöare än 660n punkt så hade ingen brytt sig. Men att påstå att det är en _otrooolig_ skillnad mellan hojarna och att 640n är _otroooligt_ slö är bara överdrivet skitsnack från nån som är hemmakåt.
 
Last edited:

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
BMW M3 -03
Om man måste rycka som en galning för att få upp en 640 på baken på 2:an så är det föraren(DU) det är fel på ... :pannkyss

R-1000 skrev:
Jojo, förstod precis vad du menar, man blir bara lite lack när det blir massa bs om att det är föraren det är fel på om man råkar säga att en hoj inte går så bra
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fan var det er två ktm´are man såg häromveckan... Först satt ni typ och fikade därborta vid peugeot, sen såg jag er när jag var på väg ner mot JET...

/Z

edit, ser nu att tråden förvandlats till något slags "smutskastnings/beef område"... Lägg ner och var glada istället!! :yoparty

editII, shit ser nu att jag dykt ganska långt för att få upp den här tråden, sorry grabz... fan :huvet
 
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Zana skrev:
Fan var det er två ktm´are man såg häromveckan... Först satt ni typ och fikade därborta vid peugeot, sen såg jag er när jag var på väg ner mot JET...

/Z

edit, ser nu att tråden förvandlats till något slags "smutskastnings/beef område"... Lägg ner och var glada istället!! :yoparty

editII, shit ser nu att jag dykt ganska långt för att få upp den här tråden, sorry grabz... fan :huvet


Jupps, det var vi. Grymt god och billig mat på "Memento" (tror jag det heter). Vi var påväg tillbaka till vår lilla Ö när vi sågs andra gången. Vart brukar du flyga runt?

/Micke
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Wesslan skrev:
Jupps, det var vi. Grymt god och billig mat på "Memento" (tror jag det heter). Vi var påväg tillbaka till vår lilla Ö när vi sågs andra gången. Vart brukar du flyga runt?

/Micke


Lilla å lilla ö, den är ju skitstor ju!! :D

Jag åker ut till Käppala och plockar lite glass varje fredag, och till vivo varje onsdag. Och för att undvika dom överjävliga köerna tar jag hojen ut till lidingö, kortar ner körtiden över en timme t&r... :yoparty

Annars flyger jag runt hör på söder för det mesta.

L8R!
 

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Ort
här o var
Hoj
ktm640
Wesslan skrev:
1372628 Herregud! Så om man vill kunna skjutsa så ska man inte åka motard? Kan du inte försöka se det jag skrev som exempel på varför det kan vara bra att välja 640? Måste du vända det till att om man prioriterar sådana saker så ska man inte ha motard?

Tänk om, tänk rätt.
tja wesslan int för att jag e någon jävla stunt kung :fyllisar :) men jag håller men jag e fullkomlit på din sida. det värkar som vi priorirerar precis samma saker med 640in,tjejen min uppskattar att komma med på en sväng i bland tex.sammanfattningsvis vi står för vårt skiter i vad andra tycker :fyllisar
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
+++++ skrev:
2141326 tja wesslan int för att jag e någon jävla stunt kung :fyllisar :) men jag håller men jag e fullkomlit på din sida. det värkar som vi priorirerar precis samma saker med 640in,tjejen min uppskattar att komma med på en sväng i bland tex.sammanfattningsvis vi står för vårt skiter i vad andra tycker :fyllisar

Inget dåligt trådlyft :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top