Bilder Bogesund 080730

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Jodå jag finns med!! En ihopplockad CBR929 men en tröja det står BAD GIRLS på.. hihi... såså fixa nu!!! :tuttar

ja jäklar vilket skrap, men jag hade ju såklart gjort ett ÄNNU längre om jag vetat om att ni var där... :rofl .. eller inte... :tungan
Du.... f*n... fattar inte... ser nu att de saknas en del bilder, verkar som om det är en 7-10 bilder som inte har kommit upp.. skumt, var nästa 100 på att jag hade sett "er", var ni inte 3 st som kom på rad...?
Lägger in dem här... Nej... hittade lediga luckor bland bilderna... se ovan :)

Last edited:

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Trevligt med lite bilder..... synd att man såg er så sent
Ja, precis som Propp-Fia sade, annars hade det luktat "titanskrap" i hela transformatorkurvan :)

Går fler tåg :):tummenupp

Trodde först att det var ngn galen Bogesunds-bo som hade tröttnat och låg med en KarlGustav i diket, hehe! Ett jäkla objektiv du har!

Mkt fina bilder, tack o bock!
hahaha... nejdå... även att man har tillbringar 42 sommrar på Bogesundslandet så har denna väg alltid varit ens "favvoväg" bara man hanterar den med respekt :)

Åker man inte själv så "skjuter" man hojar :)

Tack för feedbacken

Last edited:

Tired

Mr Happy
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI 2000
Tack för bilderna! Såg nån som fotade precis innan kurvan så hann med en :tummenupp

Undrade hur det såg ut, nu vet jag :tuttar

Bra jobbat :yoparty

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Tack för bilderna! Såg nån som fotade precis innan kurvan så hann med en :tummenupp

Undrade hur det såg ut, nu vet jag :tuttar

Bra jobbat :yoparty
hahahaa.... ja, f*n var de du... strålande, höll på att missa det, ni kom några på led... och så såg jag dig med tumme uppe, så jag hastade upp "gluggen" och tyvärr vart väl inte kvaliten lika bra som uppmuntran av din tumme :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Blev det nåt av bilden på mig/oss? kom i ett sällskap om fyra från Vaxholmshållet strax efter 21? (Svart BMW 1200R, röd skitsnacktröja) Såg att du var uppe och sköt iaf, men det var ju inte så mycket ljus att spela med då....

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Schyssta bilder!

Fick du nån bild på mig o farsan?
(Som båda körde konstigt för vi kollade varför nån satt i gräset..hehe)...?

(Hade bara haft körkortet i ett par timmar...)

Jag körde en ful Yamaha, typ kross/enduro modell (kommer inte ihåg vad den heter), Vit/Röd...
Farsan på en Svart VTX 1800 med grymt ljud! (Och låg framför mig!)

/Jocce
Sorry,,, Hittade banne mig ingen bild på er... :mad:

Blev det nåt av bilden på mig/oss? kom i ett sällskap om fyra från Vaxholmshållet strax efter 21? (Svart BMW 1200R, röd skitsnacktröja) Såg att du var uppe och sköt iaf, men det var ju inte så mycket ljus att spela med då....
Sorry... ingen vad jag kan hitta... vad var det för mer du åkte med? Kanske finns i någon gruppbild ifall ni kom i "rad"...

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Som sagt så blev det lite trafikstockning....Vi fastnade bakom en hoj just i backen ner mot böjen där ni stod. Men...Förutom hojen vi fastnade bakom bör det ha varit en SV 1000 med två pers på, sen tre soloåkare efter, varav jag var den tredje. Och som sagt, nånstans mellan 21.00-21.30

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Som sagt så blev det lite trafikstockning....Vi fastnade bakom en hoj just i backen ner mot böjen där ni stod. Men...Förutom hojen vi fastnade bakom bör det ha varit en SV 1000 med två pers på, sen tre soloåkare efter, varav jag var den tredje. Och som sagt, nånstans mellan 21.00-21.30
Sorry... Har SV1000 med på bild, samt två efter dem.. sedan har jag inga fler, måste ha "diffat" på en eller två hojar....:huvet
========================
Men va f*n... letar min på minneskortet så... kan de vara denna?
(Tyvärr skitdålig kvalite, men kan ju göra något "roligt" av den,...)
lordadrian_1.jpg

lordadrian_2.jpg

Last edited:

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Grymma bilder, men en liten undran bara om din rätt att lägga ut en fet bild på mig rakt ut på internet.
Bilden är kanonfin men att jag skulle medverka till att en bild på mig läggs ut rätt ut på nätet är rätt tveksamt och jag skulle inte godkänna det.
Skadan är redan skedd och bilden är kanon.

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Grymma bilder, men en liten undran bara om din rätt att lägga ut en fet bild på mig rakt ut på internet.
Bilden är kanonfin men att jag skulle medverka till att en bild på mig läggs ut rätt ut på nätet är rätt tveksamt och jag skulle inte godkänna det.
Rätt och rätt... Inget strider mot svensk lagstiftning eller PUL osv. Men självklart så skall ingen exponeras mot sin vilja... Hur svenska folket och omvärlden nu skall veta vem just du är, vilken bild är din?
Tar självklart bort den, hoppas att den skada som redan är skedd inte kränker din intrigritet.
Sitter uppe en stund till och väntar på ditt svar så jag kan ta bort bilden.

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Rätt och rätt... Inget strider mot svensk lagstiftning eller PUL osv. Men självklart så skall ingen exponeras mot sin vilja... Hur svenska folket och omvärlden nu skall veta vem just du är, vilken bild är din?
Tar självklart bort den, hoppas att den skada som redan är skedd inte kränker din intrigritet.
Sitter uppe en stund till och väntar på ditt svar så jag kan ta bort bilden.

Låt bilden ligga kvar, tror inte nån kan koppla den till mig förutom personer som känner mig och vet att jag var bara ute på en repa. Ifrågarsätter bara om det är OK att gå ut på en allmänn väg och fota och senare lägga ut bilder på nätet. Om det är helt okej så ska jag nästa gång köra med mörkt visir och vinkla plåten om nån fotar bakifrån. Vill inte hamna som ett bevis på att hojåkare kör som svin.

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Låt bilden ligga kvar, tror inte nån kan koppla den till mig förutom personer som känner mig och vet att jag var bara ute på en repa. Ifrågarsätter bara om det är OK att gå ut på en allmänn väg och fota och senare lägga ut bilder på nätet. Om det är helt okej så ska jag nästa gång köra med mörkt visir och vinkla plåten om nån fotar bakifrån. Vill inte hamna som ett bevis på att hojåkare kör som svin.
Antingen mörk visir eller köra lagligt, allt beror på samvetet :)
Vv och pm mig vilken bild det är, så slipper jag ta bort alla "Succa" bilder, då det är många... Synd om alla dem som uppskattar det, mycket enklara att du PM mig vilken bild det är. Synd om du kan kopplas till din olagliga handling. (Nu är jag lite ironisk, detta beror på att man är lite slut efter allt jobb med de 47 beställda bilder efter önskemål)

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Ok nästa gång Holtis, då jävlar blir det snyggare nedlägg ;)
:tungan Ser fram emot de... Nu vet jag ju "vem/vilka" jag skall fokusera på..:pannkyss

Som jag skrev till Propp-Fia... Förbaskat synd att alla framför er körde så sakta så ni inte kunde "korva gummit" efter däckkanten denna gång, men de kommer fler tillfällen... (eller så PM du mig så photoshopar jag bilden så att de ser ut som att du vill förskjuta vägen med ditt nedlägg... )
hahhaa....

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Allvarligt, finns "Sissy bar" som tillbehör på Speed3:an? :näsblod

EDIT: Snygga foton! :tummenupp

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-

Han har all rätt i världen.
Ett enda ord för att avsluta den diskussionen.
Paparazzi.

Däremot får han inte skriva ut "detta är kalle kula som kör som ett svin med person nummer si o så".

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Grymma bilder du tar. Använder du en digital systemkamera med kraftullt objektiv??

Tyvärr är det 10 procent som borde se över sin egen skyddsutrustning inför nästa tur.

Jag tycker inte bilderna kränker någon (Inga nummerskyltar visas och nästan alla kör med integralhjälm. Bilderna visar i sig inga "olagligher" heller.

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
:) De är lugnt... Spam och jag har en PM dialog, så det är lugnt, förmodar att alla här inne vet att det även finns moral och etik, vi hänger aldrig ut någon, eller visar skyltar osv. förutom när någon "vill" eller godkänner det.

Grymma bilder du tar. Använder du en digital systemkamera med kraftullt objektiv??

Tyvärr är det 10 procent som borde se över sin egen skyddsutrustning inför nästa tur.

Jag tycker inte bilderna kränker någon (Inga nummerskyltar visas och nästan alla kör med integralhjälm. Bilderna visar i sig inga "olagligher" heller.

Bra reflektion ang skyddsutrustningen... Har valt att inte lägga ut dem som åker i "prasselbyxor" och flippflopptofflor... en del skrämmande faktiskt, men grymt nice att möta andra hojåkare som är som en annan... oavsett om det är 37 grader så sitter kläderna och skydden där de skall...

Jag använder en Canon 40D med lite olika gluggar, man stpr ju rätt nära vägen så det är en utmaning att försöka panorera ett "objekt" på 1,5 meters avstånd som kommer i 140km/tim :) därför blir det lite taskig rörelsekärpa i dessa bilder, drömmen är att stå ca 15-20 meter från och köra med 300mm gluggen och panorera hela böjen...men men... nu är det 70-200 & 18-50 mm gluggarna som får sköta jobbet :)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...