Bilder från "Lygnernring"

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag, Krilllan och Mr.duDe var ute vid "Lygnernring" (vägen runt Lygnern) och fotade lite idag. Det kom inte så många hojar men det blir väl mer på söndagar tex. Vi har inga superkameror utan vanliga digitalkameror med 7-8 mp:gnissla Fick till nån hyffsad bild dock. Lägger upp alla som går att se motivet på här:) :gnissla

Kommer att uppdatera den här tråden vid varje fototillfälle:tummenupp


PICT7429.jpg


PICT7430sudd.jpg


PICT7431sudd.jpg


PICT7435.jpg


PICT7433.jpg


PICT7437.jpg


PICT7441.jpg


Här kommer 3 bonusbilder från våran photosession i början på dagen :tummenupp

PICT7418.jpg


PICT7421.jpg


PICT7424.jpg
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hur hittar jag till denna berömda väg? Vill också vara med på bild :huvet

Sjön Lygnern ligger mellan Fjärås (ca en mil från centrala Kungsbacka)och Sätila, det går fina vägar på båda sidorna om sjön, den norra sidan är mer "teknisk" med snäva och dolda kurvor. Medans södra sidan består av långa svepande "högfartskurvor" och en del lite länger raksträckor. Bilderna är tagna på södra sidan :tummenupp

http://hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=fj%e4r%e5s
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Det ironiska var ju att en phet dicce 996 kom o körde förbi precis när vi hade packat ihop och skulle till att hoppa upp på hojarna o köra iväg, så honom han vi inte fånga på bild:hihi
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ni får ju hålla till i nån skön kurva med kameran...

Denna gången fick det bli detta stället för vi hittade en skön klipphäll som vi satt och "fikade" på. Men det gjorde ju inte så mycket eftersom hojarna som åkte förbi för det mesta var av den typen man helst inte svänger med:) :gnissla

Men nästa gång tar vi en fin kurva. Det gäller bara att hojarna hörs lite i förväg så man hinner få upp kameran:tummenupp
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Bra ide ! Jag skall pane mig ta med kameran nästa gång jag åker där och bränna av en salva, borde ju bli schyssta bilder i dom där två 90gradarna som kommer efter varandra ?.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Bra ide ! Jag skall pane mig ta med kameran nästa gång jag åker där och bränna av en salva, borde ju bli schyssta bilder i dom där två 90gradarna som kommer efter varandra ?.

Norra sidan? Finns ju några 90gradare längs med vägen, kan du förklara mer exakt vilka du tänker på?:tummenupp
 

Pegaso

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Sprint ST
Jaha då fick skummisarna på klippan sin förklaring. Det är ju ett par 90gradare i Öxared.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Norra sidan? Finns ju några 90gradare längs med vägen, kan du förklara mer exakt vilka du tänker på?:tummenupp

Kommer ju två 90-gradare nån kilometer ifrån där vi satt, alleles vid en gård/hus, om det nu är det som föregående talare menade, men det finns inget bra ställe att sitta på, där vi satt var ju perfekt (ur viloperspektiv):tungan

Jaha då fick skummisarna på klippan sin förklaring. Det är ju ett par 90gradare i Öxared.

Jasså, du såg oss?:tummenupp
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Norra sidan? Finns ju några 90gradare längs med vägen, kan du förklara mer exakt vilka du tänker på?:tummenupp

Södra sidan vid öxared, men det är klart att runt den sjön kan man ju stå var som helst nästan och det blir förmodligen action i bilderna.:D
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Ah, coolt.
Är ny på hoj i stan och efter tips härifrån försökta jag hitta Lygnern igår på min första ordentliga tur sedan jag köpte hojen i onsdags. Jag tror att jag lyckades köra norra sidan (ingen karta eller så); stämmer ju in på er beskrivning med lite mer knixiga/dolda kurvor. :rolleyes:

Hamnade i Smälteryd - Sätila -Hällingsjö, fortsatte sedan till Bollebygd - Töllsjö - Alingsås - Upphärad(?) - Sjuntorp (pizza på Johnnys, ngn?). Efter det var klockan mkt så fick ta närmaste (?) vägen hem...i spöregn! :huvet

Men fan vad roligt att köra hoj igen!
Blir säkert fler turer så ser ni en fullackad silver/röd VFR vid ngn mack eller så säg gärna hej! Behöver nog öva lite själv innan jag vågar mig på några gemensamma körningar... :tungan
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Ah, coolt.
Är ny på hoj i stan och efter tips härifrån försökta jag hitta Lygnern igår på min första ordentliga tur sedan jag köpte hojen i onsdags. Jag tror att jag lyckades köra norra sidan (ingen karta eller så); stämmer ju in på er beskrivning med lite mer knixiga/dolda kurvor. :rolleyes:

Hamnade i Smälteryd - Sätila -Hällingsjö, fortsatte sedan till Bollebygd - Töllsjö - Alingsås - Upphärad(?) - Sjuntorp (pizza på Johnnys, ngn?). Efter det var klockan mkt så fick ta närmaste (?) vägen hem...i spöregn! :huvet

Men fan vad roligt att köra hoj igen!
Blir säkert fler turer så ser ni en fullackad silver/röd VFR vid ngn mack eller så säg gärna hej! Behöver nog öva lite själv innan jag vågar mig på några gemensamma körningar... :tungan


Då åkte du nog inte lygnern runt...
Men skriv i körtråden så får du med all säkerhet med dig ngn som visar dig den underbara vägen. Jag kör den med jämna mellanrum...
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Ah, coolt.
Är ny på hoj i stan och efter tips härifrån försökta jag hitta Lygnern igår på min första ordentliga tur sedan jag köpte hojen i onsdags. Jag tror att jag lyckades köra norra sidan (ingen karta eller så); stämmer ju in på er beskrivning med lite mer knixiga/dolda kurvor. :rolleyes:

Hamnade i Smälteryd - Sätila -Hällingsjö, fortsatte sedan till Bollebygd - Töllsjö - Alingsås - Upphärad(?) - Sjuntorp (pizza på Johnnys, ngn?). Efter det var klockan mkt så fick ta närmaste (?) vägen hem...i spöregn! :huvet

Men fan vad roligt att köra hoj igen!
Blir säkert fler turer så ser ni en fullackad silver/röd VFR vid ngn mack eller så säg gärna hej! Behöver nog öva lite själv innan jag vågar mig på några gemensamma körningar... :tungan

Nästa gång så när du kommer till sätila så kör mot hyssna, över 156an mot seglora. Där har du ett par mil riktig insperande väg:tummenupp . Det går även att komma ut i bollebygd eller viared i borås. Se upp bara för det är riktigt smalt på sina ställen.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Södra sidan vid öxared, men det är klart att runt den sjön kan man ju stå var som helst nästan och det blir förmodligen action i bilderna.:D

Jepp, jag gillar södra sidan:tummenupp Brukar möta kanske 3 bilar när jag kör den. Norra sidan har mycket mer traffik.
Se upp för de två 90gradarna i Öxared, kollade på kartan och förstår vilka ni menar, och det är mycket bilar som genar ut i kanten i de kurvorna så det är en hel del grus på vägen:näsblod

Jasså, du såg oss?:tummenupp
Det är han på första bilden i tråden:)

Jaha då fick skummisarna på klippan sin förklaring. Det är ju ett par 90gradare i Öxared.

Hehe, så det var du på Triumph Sprint ST:tummenupp Säg till om du vill ha bilden i full storlek så kan jag skicka den:tummenupp

sådanna där VFR-piloter verkar vara förnuftiga förare!
gul e fult, men syns bra! kanske inte helt dumt på denna typ av vägar?

Kör med helljus:tummenupp
 
Last edited:

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Då åkte du nog inte lygnern runt...
Men skriv i körtråden så får du med all säkerhet med dig ngn som visar dig den underbara vägen. Jag kör den med jämna mellanrum...

Nej, inte hela runt men ena sidan tror jag det var iaf...den norra. Eller finns det fler vägar på norra sidan? :)

Tack för tipset! Ska försöka mig på en tur med "er andra" så småningom, men mina chicken stripes är så breda att jag knappt vågar visa mig bland folk. :yoparty

Tack tips, ni andra oxå. :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top