Bilder från Stockholmsåkning lör 10 maj

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tack för idag! En del gamla ansikten, och en hel del nya, alltid kul ses IRL!

Dagens runda blev som utannonserat cirka 25 mil, avfärd från Upplands Väsby 11.10, och åter i stan strax efter kl.16. Från början var det över 30 hojar, men sedan var det nästan som historien om dom små ne...erpojkarna, en efter en försvann hemåt till diverse göromål, jobb mm. Var väl runt 10-12 hojar som körde hela rundan. Hoppas det inte var för långt, fel tempo (för fort/långsamt?), fel vägar? :confused: MEN, över 30 hojar är nästan för mycket, blev mer lätthanterligt mm när det kröp ner till runt 20 hojar.

Är i alla fall glad över att, vad jag vet, alla höll sig på hjulen! Närmaste helgen är det MC-dag i Kungsan och turledning/åkning med den lokala klubb jag är med i som gäller, men återkommer förr eller senare med en ny Sporthoj.Com-hojrunda!

Slänger upp några bilder från idag!

/B

1. Samling vid McDonalds
 

Bifogat

  • 01.jpg
    01.jpg
    98.2 KB · Visningar: 734
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
5. På väg in för mellanlandning vid Gottröra
 

Bifogat

  • 05.jpg
    05.jpg
    92.2 KB · Visningar: 667

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
6. På väg in för mellanlandning vid Gottröra
 

Bifogat

  • 06.jpg
    06.jpg
    96.9 KB · Visningar: 653

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
7. Mellan Knutby och Alunda, Solvalla tror jag det heter. Sedan fortsatte vi en bit till!
 

Bifogat

  • 07.jpg
    07.jpg
    95.4 KB · Visningar: 645

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Liten röd sak
Kalasrunda igen :rock

Hoppas på mer av denna vara framöver (och gärna några grader varmare)..

//Van Zan
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Van Zan skrev:
Kalasrunda igen :rock

Hoppas på mer av denna vara framöver (och gärna några grader varmare)..

//Van Zan

haha Van Zan, när jag svängde vänster vid Edsberg så var det för att jag var tvungen att stanna och :zpy ......inte kul, det kom fram nån lirare och undrade om det hänt en olycka....nej för fan jag mår lite illa bara....men nu är det fint igen.

Tack ska du ha Benkar!!! En kanon vända, nåra kända och nåra okända vägsträckningar blev det för min del, Knutby-Rånäs RULES!!!!! :rock
 

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Järfälla/Viksjö
Hoj
Ducati 1000SS -06
Som tidigare gånger, super kul! Benkar du hittar verkligen vägar som man inte trodde var tillverkade :p


Dock så tyckte jag(!) att det gick lite för fort denna gång, ialla fall för mig. men jag vet att en del tyckte det gick för sakta, så det är väl svårt att göra alla nöjda. Jag skall leta upp ngt Guldwinge gäng o cruisa med dom tror jag :-/

Jag kommer aldrig att köra lika bra som er andra *sur*
Det e då fan att man e så kass.. :(
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Pawwe skrev:
Som tidigare gånger, super kul! Benkar du hittar verkligen vägar som man inte trodde var tillverkade :p


Dock så tyckte jag(!) att det gick lite för fort denna gång, ialla fall för mig. men jag vet att en del tyckte det gick för sakta, så det är väl svårt att göra alla nöjda. Jag skall leta upp ngt Guldwinge gäng o cruisa med dom tror jag :-/

Jag kommer aldrig att köra lika bra som er andra *sur*
Det e då fan att man e så kass.. :(

Känner du dig stressad så ta det lugnare!!!!! Det finns ingen som vill att nån ska åka ut i salladen bara för att tempot MÅSTE följas.....Alla kör i sitt eget tempo och om bakomvarande vill köra om så får han väl göra det då....
 

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
California, Santa Cruz, USA
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
starclassic skrev:
haha Van Zan, när jag svängde vänster vid Edsberg så var det för att jag var tvungen att stanna och :zpy ......inte kul, det kom fram nån lirare och undrade om det hänt en olycka....nej för fan jag mår lite illa bara....men nu är det fint igen.

Tack ska du ha Benkar!!! En kanon vända, nåra kända och nåra okända vägsträckningar blev det för min del, Knutby-Rånäs RULES!!!!! :rock

Du skulle inte ha käkat den där pizzan :D

Finfin slinga där Benkar :tummenupp
 

DucceMike

Former M900D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000rr -08 Fullsmetad Banhoj + CBR1000RR SP 2016 Ten Kate Ready To Race
Bra åkning!

Tyckte det var kul idag. :D
Många nya ansikten för mig och det är kul. Det som är svårast är att hitta sin plats i ledet. Men det kommer ju mer man åker tillsammans. :)
Underbara vägar som vanligt. :rock
Ser fram emot nästa drabbning..

/Mike
 

Boldryder

Skallig hojåkare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki GPZ1000RX -86 och Yamaha PW50
Otroligt underbara vägar ! :tummenupp För min egen del gick det väl lite halvknackigt, första lite längre turen för i år som det var.
Blir väl bättre hoppas jag. Hur som helst var det en kanondag även om jag inte pallade hela rundan !!!! :(
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Bästa minnet, snubben med pack väskorna på hojen när han skulle passera "saaben som gud glömde" på den apsmala vägen. Han tweakade ut hojen i bästa skate stil för att inte skrapa väskorna i sidan på bilen, såg riktigt kul ut när man låg bakom.
 

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
MT-01
loser skrev:
Bästa minnet, snubben med pack väskorna på hojen när han skulle passera "saaben som gud glömde" på den apsmala vägen. Han tweakade ut hojen i bästa skate stil för att inte skrapa väskorna i sidan på bilen, såg riktigt kul ut när man låg bakom.

Utan att ha varit med idag så gissar jag att det var Redbird...?

:bow
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Klart skoj att köra idag. Låg och kände på ketchup effekten en bit bak. Ett ganska intressant fenomen, man tror det skall vara lugnare en bit bak, snarare tvärt om. Efter lite ligga efter bil vänta på omkörning så blir det feta luckor till täten, och dem skall ju jagas ikapp :D

Men det var skoj! Man börjar ju kunna vägarna lite grann nu. :D
Benkar du är fortfarande kung. Skall göra mina bilder lite mindre så kommer dem upp senare i morgon.

//Fredda
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top