Aaah, vilken dag! Härligt mycket körning och en massa glada pajsare i depån. På vägen till Åsen fortsatte rookieskolan med utpekande av bensinstationer med hyfsat krubb och pinglor i personalen. DonkeyKong fann inte ord när det stod klart at vi passerade genom Gullspång som fostrat legender som Jalle. Han ville stanna och provsitta stolarna på pizzerian "precis som Jalle brukade göra", men vi hann inte denna gången.
Packalen vann dagens avåkningsliga - 2 eller 3 gånger av banan?
DonkeyKong och Apstruts jagade runt banan på ett sätt som talar för att team zxr.just.nu kommer dras med interna uppgörelser under säsongen.
Catman, var kort och gott en jävel på att köra och var utan någon större dramatik en av de få banan som körde verkligt bra. Han och Lillan hoppas vi träffa på ofta i depåerna.
Palte körde på flitigt och hade som de flesta på banan bra fart på grejerna. Tuktade mig på förmmiddagen och om jag inte hittar fjolårsformen så kommer han och flera andra rookierookies mosa mig inom en snar framtid. Han påstår att han inte ska tävla....
Stavgren slogs med fysiken under dagen men det krävs en man att bryta när man blir för trött. Rutinerat beslut. Värmlänning som han är så var han självklart grymt imponerad av raggarvanen även om han försökte vara cool. Jag tror han stod över de sista passen för att leka med tärningarna när ingen såg...
Och jag....???
Det som jag trodde vara ringrost visar sig vara gravrost. 3 sek off pace är INTE bra när säsongsstarten närmar sig med stormsteg. Dock fick jag under eftermiddagen genomfört framgångsrika justeringar på hojen och när vi åker till F-berg i morgon kommer nya däck sitta på i ett sista försök att hitta formen inför Sviestad.
PS. Jim, vad gäller mängden körning så har jag blåsor i högernäven idag. Visserligen har jag som kontorsmänniska kanske penishud i nävarna, men blåsor har jag ALDRIG haft förut pga hojkörning.