[Bilder] Indoor Ice Racing Norrtälje

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Hade svårt att få till några bra bilder pga det mystiska ljuset, men här är endå ett par stycken..

0095.jpg



0128.jpg



0144.jpg



0179.jpg



0353.jpg



0355.jpg
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Hehe, sköna bilder. De ger en skön känsla.

Kul att du fick med LilleSkutt:yoparty Vilken vildhjärna:banana :D Braaa braaa, braaaaaa...poff:hihi

Jag pratade med Teemu och Timo Lahti (finska Speedway-förarna) och de tyckte det var riktigt roligt. Komma till Sverige och ha mer publik än hemma:fyllisar
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Hehe, sköna bilder. De ger en skön känsla.

Kul att du fick med LilleSkutt:yoparty Vilken vildhjärna:banana :D Braaa braaa, braaaaaa...poff:hihi

Jag pratade med Teemu och Timo Lahti (finska Speedway-förarna) och de tyckte det var riktigt roligt. Komma till Sverige och ha mer publik än hemma:fyllisar


Föraren till "LilleSkutt" var ju totalt vild..
Synd att den pajade så fort.
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Sköna bilder, synd att man missa detta.

Var det mycket folk och kolla?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ser ju astufft ut :tummenupp
Trodde det skulle bli en "normal" isracingbana, Quaden på första bilden hoppar ju :yoparty

Mer bilder tack :)
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Ser ju astufft ut :tummenupp
Trodde det skulle bli en "normal" isracingbana, Quaden på första bilden hoppar ju :yoparty

Mer bilder tack :)


Det trodde nog många andra också. Även jag då jag tänkte tillbaka på rejset i Åkerberga ishall, men icke.
Jag hann inte ta bilder själv, men det var ett gäng som var ute och fotade. Gissar att Quadshopen.se kommer ha bilder på hemsidan senare.

Här är en en film från i lördags kväll då banan testkördes efter åtskilliga timmar med is-uppbyggnad, säkerhetsarbete med mera...
[YOUTUBE-ID]9wH8M00REp0[/YOUTUBE-ID]
Banan var en rundbana med ett alternativspår i en slinga i mitten likt rallycrossen. Alla förare (solo, quad, fiddy) var tvugna att köra alternativen minst en gång. På alternativslingan fanns ett ishopp:tummenupp Det gjorde att det inte bara var att gasa helvete utan det blev lite taktik i körningen :tummenupp

Kommer inte folket till sporten så tar man sporten till folket:fyllisar
 

JeppeN

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Hemlis
Skriver samma sak här som jag skrev på Zatzy då...


Riktigt pinsamt arrangerat, för det första så var det knappt någon som kunde köra förutom speedwayfinnarna och sidovagnshojen. Att det dessutom inte gick via Svemo så att Svemo hotade alla som körde med indragen licens var ju en rätt så girig tabbe i mina ögon.

Quad barnåkning vet jag inte riktigt varför den fanns överhuvudtaget, bilkörningen var väl helt okej, men 2 bilar?
Crossåkningen, bara gamla hojar och oproffisionella förare.

Fiddyåkningen, vad var det för något? Såg inte en enda lyckad kurvtagning på hela kvällen i den klassen.

Att du sedan tar 120spänn för skiten är ju helt sanslöst, dels för att ni hade en usel show, och dels för att lösningen med läktare och publik var ju helt värdelös, ställa 500 pers på ett halt berg 3m ovanför marken utan någon som helst inhängnad? Tror att du kan vara glad över att inget hände på den fronten allafall.

Hur många var kvar tills finalerna egentligen? Jag tror att det hade kunnat blivit en riktigt bra show, om det var riktiga förare och riktiga fordon.


Fiasko.

Mvh
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Skriver samma sak här som jag skrev på Zatzy då...


Riktigt pinsamt arrangerat, för det första så var det knappt någon som kunde köra förutom speedwayfinnarna och sidovagnshojen. Att det dessutom inte gick via Svemo så att Svemo hotade alla som körde med indragen licens var ju en rätt så girig tabbe i mina ögon.

Quad barnåkning vet jag inte riktigt varför den fanns överhuvudtaget, bilkörningen var väl helt okej, men 2 bilar?
Crossåkningen, bara gamla hojar och oproffisionella förare.

Fiddyåkningen, vad var det för något? Såg inte en enda lyckad kurvtagning på hela kvällen i den klassen.

Att du sedan tar 120spänn för skiten är ju helt sanslöst, dels för att ni hade en usel show, och dels för att lösningen med läktare och publik var ju helt värdelös, ställa 500 pers på ett halt berg 3m ovanför marken utan någon som helst inhängnad? Tror att du kan vara glad över att inget hände på den fronten allafall.

Hur många var kvar tills finalerna egentligen? Jag tror att det hade kunnat blivit en riktigt bra show, om det var riktiga förare och riktiga fordon.


Fiasko.

Mvh

Det är sällan allt blir rätt första gången. Detta var som en jungfrutur på vad som det kan bli mer av framöver och i de arrangemangen finns det andra planer... Allt gick inte som planerat, tyvärr. Läktare fanns, att sedan folk klev upp på berget var givetvis inte bra och inte tänkt som läktarplats.

Anledningen till att de anmälda, jäkligt duktiga, förarna inte kom var just för att de var rädda för att bli fråntagen sin licens av just Svemo. Är det SVEMOs sätt att främja förarna och utvecklingen?! Något de säger sig stå för.

Anledningen till att detta arrangemang inte kördes under Svemo-flagg var att det SMA visade mer och snabbare intresse som jag förstått. Sedan att SMA även är billigare än SVEMO är ingen nackdel. Det gynnar både arrangör och förare. Vem är då girig? Den som vill göra något för att gynna förare och sporten eller den som försöker skapa herravälde över alla förare?
Vad tycker du?

Att sedan förarna inte ska få välja vilken tävling de kör är patetiskt. Varför ska förarna och nu även i detta fall publik komma i kläm? Ett dygn innan droppade alla förare av... Ganska vasst att ändå få till något. Det råder fri konkurens på den Svenska marknaden, men det ska det sättas stopp för inom motorsporten med löjliga regler som hindrar förarna att göra vad de älskar, att köra hoj.

Barnen är framtiden...därför gavs de plats på isen.

Tillägg:
Vad gör du själv för arrangemang? Vad gör du för motorsporten?!

/Mange
 
Last edited:

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Inte bara svensk tv-sport som kämpar mot motorsport, härligt att Svemo gör det med!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Skriver samma sak här som jag skrev på Zatzy då...


Riktigt pinsamt arrangerat, för det första så var det knappt någon som kunde köra förutom speedwayfinnarna och sidovagnshojen. Att det dessutom inte gick via Svemo så att Svemo hotade alla som körde med indragen licens var ju en rätt så girig tabbe i mina ögon.

Quad barnåkning vet jag inte riktigt varför den fanns överhuvudtaget, bilkörningen var väl helt okej, men 2 bilar?
Crossåkningen, bara gamla hojar och oproffisionella förare.

Fiddyåkningen, vad var det för något? Såg inte en enda lyckad kurvtagning på hela kvällen i den klassen.

Att du sedan tar 120spänn för skiten är ju helt sanslöst, dels för att ni hade en usel show, och dels för att lösningen med läktare och publik var ju helt värdelös, ställa 500 pers på ett halt berg 3m ovanför marken utan någon som helst inhängnad? Tror att du kan vara glad över att inget hände på den fronten allafall.

Hur många var kvar tills finalerna egentligen? Jag tror att det hade kunnat blivit en riktigt bra show, om det var riktiga förare och riktiga fordon.


Fiasko.

Mvh

måste tyvär säga att det är sånna som du som gör att det i princip aldrig händer något i Norrtälje samt att folk som drar ihop sånna här tillställningar gör de gratis, att de kostar är kostnader som måste ut, i princip självkostnadspris för den som kommer och tittar.

att folk gnäller som du gör innebär det att de som försökte få ihop något skoj inte kommer försöka nästa år, och nästa år blir lika boring som alla andra vintrar,,

tack för ditt bidrag grin pelle.
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Skriver samma sak här som jag skrev på Zatzy då...


Riktigt pinsamt arrangerat, för det första så var det knappt någon som kunde köra förutom speedwayfinnarna och sidovagnshojen. Att det dessutom inte gick via Svemo så att Svemo hotade alla som körde med indragen licens var ju en rätt så girig tabbe i mina ögon.

Quad barnåkning vet jag inte riktigt varför den fanns överhuvudtaget, bilkörningen var väl helt okej, men 2 bilar?
Crossåkningen, bara gamla hojar och oproffisionella förare.

Fiddyåkningen, vad var det för något? Såg inte en enda lyckad kurvtagning på hela kvällen i den klassen.

Att du sedan tar 120spänn för skiten är ju helt sanslöst, dels för att ni hade en usel show, och dels för att lösningen med läktare och publik var ju helt värdelös, ställa 500 pers på ett halt berg 3m ovanför marken utan någon som helst inhängnad? Tror att du kan vara glad över att inget hände på den fronten allafall.

Hur många var kvar tills finalerna egentligen? Jag tror att det hade kunnat blivit en riktigt bra show, om det var riktiga förare och riktiga fordon.


Fiasko.

Mvh



Visst, alla som körde höll inte världsklass, det var kanske lite snålt med förare och allt fungerade inte perfekt, men vafan..
Med tanke på att hela tillställningen var en nödlösning eftersom så många förare hoppade av så tyckte jag det var skit bra.

Jag kommer iallafal köpa biljett om det blir av nästa år igen..:tummenupp



(Tyckte det stod folk och fotade överalt.. Vart är alla bilder?)
 

JeppeN

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Hemlis
Anledningen till att de anmälda, jäkligt duktiga, förarna inte kom var just för att de var rädda för att bli fråntagen sin licens av just Svemo. Är det SVEMOs sätt att främja förarna och utvecklingen?! Något de säger sig stå för.

Anledningen till att detta arrangemang inte kördes under Svemo-flagg var att det SMA visade mer och snabbare intresse som jag förstått. Sedan att SMA även är billigare än SVEMO är ingen nackdel. Det gynnar både arrangör och förare. Vem är då girig? Den som vill göra något för att gynna förare och sporten eller den som försöker skapa herravälde över alla förare?
Vad tycker du?

Att sedan förarna inte ska få välja vilken tävling de kör är patetiskt. Varför ska förarna och nu även i detta fall publik komma i kläm? Ett dygn innan droppade alla förare av... Ganska vasst att ändå få till något. Det råder fri konkurens på den Svenska marknaden, men det ska det sättas stopp för inom motorsporten med löjliga regler som hindrar förarna att göra vad de älskar, att köra hoj.

Tillägg:
Vad gör du själv för arrangemang? Vad gör du för motorsporten?!

/Mange

Har inte sagt någonting positivt om SVEMOS agerande angående träffen, men om man ska dra ihop ett såpass seriöst evangemang som de gick ut med att detta skulle vara så ska man åtminstonde fixa dit riktiga förare, annars är det överhuvudtaget ingen mening att locka dit förväntasfulla och dyrt betalande publik.

Känns ju rent av löjligt från din sida att göra ett sådant påhopp, visar bara ytterliggare vilken hög nivå dessa vuxna pojkar har på sporthoj. Som att man inte får uttrycka sig om ett arrangemang bara för att man inte anordnar egna? Vad vill du få fram med det? Att jag inte får ta del av Svensk motorsport för att jag inte är en aktiv del av den eller vadå? :klappar:

Men för att svara på din fråga så, vad gör jag för motorsporten i Norrtälje kommun?

Vet inte riktigt om du bor i Norrtälje men om du gör det så har du troligtvis sett senaste Bil&Bostad där jag var på första sidan med min moped (notera, det är inte fräckt med moped). Det om något ger inspiration och intresse för en utvecklande ungdom. Förutom det showbygget så äger jag dessutom Norrtälje kommuns vassaste sprintscooter, och kommer synas runt om i Sverige med den i sommar.

Utöver detta om man nu ska rikta in sig på arrangemang så var jag delvis med och ordnade Rättvik meet 2008, och hade ett finger med i spelet under träffen i Mellingeholm 2008 när det gällde att få dit sprintmopeder.

Så ja, jag anser att jag gör något för motorsporten i Sverige.

/Jesper Lindgren 16år.


måste tyvär säga att det är sånna som du som gör att det i princip aldrig händer något i Norrtälje samt att folk som drar ihop sånna här tillställningar gör de gratis, att de kostar är kostnader som måste ut, i princip självkostnadspris för den som kommer och tittar.

att folk gnäller som du gör innebär det att de som försökte få ihop något skoj inte kommer försöka nästa år, och nästa år blir lika boring som alla andra vintrar,,

tack för ditt bidrag grin pelle.


Så du tror på allvar att Glenn Ocklund gjorde det här gratis? Förarna gjorde det, men att arrangören gjorde det är ju rentav löjligt.

Hur många åskådare var på plats? Runt 1000? Inträde 120kr, vilket ger 120 000 i publik intäkter.
De hade garranterat inte 120 000 i utgifter allafall.

Jag har absolut inga problem med dessa arrangemang, de behöver inte vara top of the line men betalar man 120kr så ska den allafall hålla måttet, det gjorde inte detta, enligt mig.

Varsågod!



Over'nOut
loser.gif
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Schysta bilder Henke, du börjar bli riktigt duktig på att ta bilder nu. Fast tycker snart att någon får sponsra dig med en D300! ;)



Om evenemanget tycker jag att det var synd att det blev som det blev, att gå in och stoppa alla förare är riktigt uselt gjort. Motorsporten behöver verkligen utvecklas och nu när vi hade chansen att visa upp oss centralt dit många har gångavstånd och få fler att få upp ögonen för den.
Då får vi motstånd från allas vårat SVEMO?

Alltså, ännu en anteckning på min "Svemo-gjorde-bort-sig" -lista!


Mvh
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Schysta bilder Henke, du börjar bli riktigt duktig på att ta bilder nu. Fast tycker snart att någon får sponsra dig med en D300! ;)


Ska prata med Ulla-Britt om jag kan få en löneförhöjning på 17Kkr så köper jag en nästa månad..
 

Sunkis

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Ktm exc
Har inte sagt någonting positivt om SVEMOS agerande angående träffen, men om man ska dra ihop ett såpass seriöst evangemang som de gick ut med att detta skulle vara så ska man åtminstonde fixa dit riktiga förare, annars är det överhuvudtaget ingen mening att locka dit förväntasfulla och dyrt betalande publik.

Känns ju rent av löjligt från din sida att göra ett sådant påhopp, visar bara ytterliggare vilken hög nivå dessa vuxna pojkar har på sporthoj. Som att man inte får uttrycka sig om ett arrangemang bara för att man inte anordnar egna? Vad vill du få fram med det? Att jag inte får ta del av Svensk motorsport för att jag inte är en aktiv del av den eller vadå? :klappar:

Men för att svara på din fråga så, vad gör jag för motorsporten i Norrtälje kommun?

Vet inte riktigt om du bor i Norrtälje men om du gör det så har du troligtvis sett senaste Bil&Bostad där jag var på första sidan med min moped (notera, det är inte fräckt med moped). Det om något ger inspiration och intresse för en utvecklande ungdom. Förutom det showbygget så äger jag dessutom Norrtälje kommuns vassaste sprintscooter, och kommer synas runt om i Sverige med den i sommar.

Utöver detta om man nu ska rikta in sig på arrangemang så var jag delvis med och ordnade Rättvik meet 2008, och hade ett finger med i spelet under träffen i Mellingeholm 2008 när det gällde att få dit sprintmopeder.

Så ja, jag anser att jag gör något för motorsporten i Sverige.

/Jesper Lindgren 16år.





Så du tror på allvar att Glenn Ocklund gjorde det här gratis? Förarna gjorde det, men att arrangören gjorde det är ju rentav löjligt.

Hur många åskådare var på plats? Runt 1000? Inträde 120kr, vilket ger 120 000 i publik intäkter.
De hade garranterat inte 120 000 i utgifter allafall.

Jag har absolut inga problem med dessa arrangemang, de behöver inte vara top of the line men betalar man 120kr så ska den allafall hålla måttet, det gjorde inte detta, enligt mig.

Varsågod!



Over'nOut
loser.gif

Lyssna på vad grabben säger. Han åker ju trimmad moppe. Och vilken moppe sen, Norrtäljes snabbaste slå det om ni kan
 

JeppeN

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Hemlis
Lyssna på vad grabben säger. Han åker ju trimmad moppe. Och vilken moppe sen, Norrtäljes snabbaste slå det om ni kan

Haha och det roliga är att trots att jag gör det så gör du bort dig ännu mer genom ditt försök till att vara rolig. Men äsch, du är från nyköping så lite medlidande ska man väl ha ;)


Var det verkligen bara jag som tyckte att detta evangemang inte var värt att se på?
 
Last edited:

Sunkis

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Ktm exc
Haha och det roliga är att trots att jag gör det så gör du bort dig ännu mer genom ditt försök till att vara rolig. Men äsch, du är från nyköping så lite medlidande ska man väl ha ;)


Var det verkligen bara jag som tyckte att detta evangemang inte var värt att se på?

Du behöver inte visa något medlidande för mig jag klarar mig ändå. För jag är från Nyköping. Själv så har jag bara medlidande för gammla och sjuka.
Var du 16 år sa du?:krama
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top