Bilder och film (DT125)

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -04
spekulerar bara lite, hur mkt lättare (kanske inte är det, men jag antar det) blir det om man kan slanga på vanlig cykel, om man sen ska övergår till motordriven cykel ;) ? kanske låter töntigt men ändå.. :tungan

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2899658 spekulerar bara lite, hur mkt lättare (kanske inte är det, men jag antar det) blir det om man kan slanga på vanlig cykel, om man sen ska övergår till motordriven cykel ;) ? kanske låter töntigt men ändå.. :tungan
personligen så har jag typ inga problem att slanga med cykel, bromsreflexen sitter alltid lika bra, går med nästan med vilken cylek som hällst,,,

men men DT:n äre inte lika lätt, tror att jag bara är rädd att slå över igen..

blir nya tag med Husan :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2899658 spekulerar bara lite, hur mkt lättare (kanske inte är det, men jag antar det) blir det om man kan slanga på vanlig cykel, om man sen ska övergår till motordriven cykel ;) ? kanske låter töntigt men ändå.. :tungan
Ett tips är att lära sig slanga på cykel först. Du vinner mycket på det. Både i känslan samt i plånboken ifall du drar i backen. :hihi

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2902652 Galet svårt att ens "wheela" med ett ben på styret, så nej det kan jag inte.. men skicka film på ngn som gör det, se om det ens går..
hahaha

nej jag kan inte häller.. tror tillochmed det är svårt om man heter tepsa i efternamn...

men stoppeis med åsnan är jag bra på
var iallfall, har inte vågat dra en seriös än.. finns ju så jävla mycket grus å skit nu

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -04
Yes yes..
Orka gruset, dom borde införa en lag på att varje vår så sopas alla vägar..

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Nu har jag beställt en ufo motardframskärm.

Det stod mellan svart eller blå och det fick bli en svart.

Bilder med den på kommer nog på måndag:yoparty

Last edited:

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Då var framskärmen på också :)

I juni ska jag till uppsala och då ska jag köpa bakskärm från lelles mc :tummenupp

kommentera gärna

kan även passa på att säga att jag i alla fall nästan gjorde min första ring på bakan idag :tungan

Bifogat

• Kopia av Ny skärm 002.jpg
    Kopia av Ny skärm 002.jpg
    123.8 KB · Visningar: 72

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Det blev nog snyggast med en svart framskärm :p bra val :)

tack :) jag tyckte också att det passade bra med svart.. sen med bakskärmen då, ska jag köpa blå eller svart? tror nästan att svart skulle passa in ganska bra men jag vill gärna ha tips

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
tack :) jag tyckte också att det passade bra med svart.. sen med bakskärmen då, ska jag köpa blå eller svart? tror nästan att svart skulle passa in ganska bra men jag vill gärna ha tips

vad är det för bakskärm.. lägg upp en bild när du har den nya bakskärmen

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
svart svart svart svart:yoparty

:D min åsikt

Du tycker som jag det är bra ;) det blir mest troligt en svart... ska fara på yamaha imorn och kolla om dom har kvar skärmen som jag var o kollade på tidigare, hoppas :)

joo jag lägger upp en bild på den sen... om skärmen på yamaha inte är så dyr så köper jag nog den, annars så blir det 5 juni då jag ska till uppsala.

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
ang cykla på slangen med cykel så har jag aldrig bromsat när jag börjar gå för högt... jag slår över och tar imott med fötterna:p Värt att cykla på bakan och lära sig bromsa med bromsen innan man börjar tränna på qvarnan?

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
ang cykla på slangen med cykel så har jag aldrig bromsat när jag börjar gå för högt... jag slår över och tar imott med fötterna:p Värt att cykla på bakan och lära sig bromsa med bromsen innan man börjar tränna på qvarnan?

Jag tycker att det är så stor skillnad på att slanga med cykel och att slanga med motorcykel så att det inte ens är värt att lära sig det.

Med cykel går det nästan inte att ligga kl12 men det går det ganska lätt med motorcykel.
Dessutom så har du fotbroms på qvarnan och handbroms på cykeln.
Men mitt tips är fortfarande att tänka på att du ska bromsa innan du drar upp den på slangen. Och om du nöter nog mkt så ligger du högre och högre hela tiden, tänj på gränserna sakta men säkert.

:tummenupp

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2931854 ang cykla på slangen med cykel så har jag aldrig bromsat när jag börjar gå för högt... jag slår över och tar imott med fötterna:p Värt att cykla på bakan och lära sig bromsa med bromsen innan man börjar tränna på qvarnan?
jag tror att det är bra träning, balans som balans.

2931890 Jag tycker att det är så stor skillnad på att slanga med cykel och att slanga med motorcykel så att det inte ens är värt att lära sig det.

Med cykel går det nästan inte att ligga kl12 men det går det ganska lätt med motorcykel.
Dessutom så har du fotbroms på qvarnan och handbroms på cykeln.
Men mitt tips är fortfarande att tänka på att du ska bromsa innan du drar upp den på slangen. Och om du nöter nog mkt så ligger du högre och högre hela tiden, tänj på gränserna sakta men säkert.

:tummenupp
men det är ju bra att iallfall försöka öva bort "få damp å dra bak fötter"-reflexen, å det är garanterat billigare/mintre smärtsamt med en cykel.

å det är bra fettbrännar träning :D

Last edited:

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
jag tror att det är bra träning, balans som balans.

men det är ju bra att iallfall försöka öva bort "få damp å dra bak fötter"-reflexen, å det är garanterat billigare/mintre smärtsamt med en cykel.

å det är bra fettbrännar träning :D

Joo det kanske kan vara bra att kunna cykla på bakhjulet utan att lägga ner fötterna när de går för högt.. kanske är en bra ide ändå att först lära sig bromsa på bakhjulet med cykel, börja med det då ;)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy