Bilder och mer info om Gotland Ring

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Fick brev från Uffe igen för ett litet tag sedan:

"Hej, Joakim!

här kommer några bilder från bygget av Gotland Ring.
De kör på för fullt och fokuserar nu på invigningen och Gotland Ring Motorsports Festival 2003.

Gotland Ring Motorsports Festival kommer att bli ett årligt
återkommande evenemang där de tillsammans med ett antal partners invaderar Visby & Gotland Ring med motoraktiviteter.

Boka in vecka 30 på Gotland, mer info och program för veckan kommer under Juni.

Har ni frågor, kontakta Hans Dowald ( hans@gotlandring.com ) så
förklarar han mer.

Bästa hälsningar

/ Uffe"

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Ser ut att kunna bli några skönt långa kurviga partier där...läckert

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ser ruskigt trevligt ut :tummenupp
De får bara inte missa avåkningsytor, men det tror jag nog de tänkt på också :)
Skulle till och med kunnat tänka mig åka där med fyrhjulsdrivet fordon i det läge banan befinner sig nu ;)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Fyförinihelvete vad coolt det komer att bli!

Det ser ut att bli såna riktiga "Hållfulltochblunda" kurvor´, i alla fall om man kör 125....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ser ju skitkul ut MEN Jocke jag hoppas att du författat det givna svaret ....dock bör ni, om ni vill ha roadracing på schemat, veta om det olyckliga i att lägga er festival vecka 30. Då går traditionsenligt BikeWeek på Gelleråsen vilket är en av de populäraste tävlingarna för förare i svenska, norska och skandinaviska mästerskapsserier....

Eller något sånt. Det är ju inte speciellt lyckat väl? Och hur i h-e ska de bli klara i år om det är färska bilder??

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Chrille skrev:
Eller något sånt. Det är ju inte speciellt lyckat väl? Och hur i h-e ska de bli klara i år om det är färska bilder??

Tar väl inte så lång tid att smeta ut lite asfalt :D

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
*drägel!* Ser väldigt bra ut. Är det nägon som sitter på info om hur bred banan blir och hur stort startfällt kommer den att kunna ta?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Ser ju skitkul ut MEN Jocke jag hoppas att du författat det givna svaret ....dock bör ni, om ni vill ha roadracing på schemat, veta om det olyckliga i att lägga er festival vecka 30. Då går traditionsenligt BikeWeek på Gelleråsen vilket är en av de populäraste tävlingarna för förare i svenska, norska och skandinaviska mästerskapsserier....

Jag har svarat Uffe att jag själv inte kan då, med hänvisning till SM-serien. Det vore ju käckt om någon mer kontaktar dem...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Detta är ju det bästa som hänt svensk racing sedan Jalles fantomträningstid på Falken!

Ser riktigt bra ut! Lite safalt och avåkningszoner och lyckan är gjord!

*planerar semester på gotland i september *

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fick mail idag igen från Uffe och han berättar nu att asfalteringen är påbörjad. :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:

Om du kollar på närmsta vägbygge så ska du se att det går fort....

Hela depån och sånt måste ju inte vara klart bara för att man ska kunna köra där, se på Midlanda....

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Min kusin är för tillfället och jobbar på Gotland och hon har lovat att köra upp dit och spana läget åt oss. Jag återkommer med rapport.

Helena :bow

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Enligt uppgift från Gotland ska det vara 1200 meter asfalterat än så länge, 12-15m bred är banan, slingan är 6km, banan kommer nog fanken bli något av det fetaste i europa :tummenupp
Snackade med gotlands-mange, som ska dit och kolla läget imorrn, och fota en del, han skulle lägga upp bilder på http://www.roadracing.nu .

edit: Dessutom ska en asfaltsplan göras i sommar redan, så förhoppningsvis slipper man grusdepå ändå ;)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har fått mail från Uffe igen, i min replik tog jag upp v30-problemet ånyo och frågade även om de har tänkt på färjebiljettspriserna som är aningen höga. Återkommer så snart jag fått svar.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...