Bilder på 125an som den står nu

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
kieL skrev:
2645205 ren svensk avundsjuka kallas det.

hihihi jag börjar att vänja mig vid sånt:gnissla

jag bor också mitt ute på landet, men inte ska du tro att det hindrar mig att skaffa en motardhoj:tummenupp
man ska alldrig hindras att köpa ded grejer man vill ha:tungan

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Saabmosare skrev:
2647096 Öh, 2000 av 10000 är inte lika många procent som 2000 av 10000 :s

2000 av 10000 är en förlust med 20% medans 2000 av 100000 är en förlust med 2%, en jävla stor skillnad enligt mej. Sen så sjunker en nyare hoj mycket mer i pris snabbare vilket en äldre hoj inte gör, så sett så så får man tillbaka mer pengar av inköpssumman om man köper en äldre hoj. Därför undrar man om dom som köper sprillernya hojer är rika, för man förlorar ju en 5-10k bara genom att ha kört hojen ifrån affären till sin kåk.

Ja men det var bara ett exempel man får ju alltid tillbaka pengarna..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
125_next skrev:
2647297 Ja men det var bara ett exempel man får ju alltid tillbaka pengarna..
Nääääääää!

Man får alltid tillbaks pengar men man förlorar extremt mycket mer procentuellt sätt om man köper en ny hoj och säljer den efter ett år än om man köper en -94 och säljer den efter samma period.

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Härnborg skrev:
2646971 Jaha, okej.. Jo, jag har flickvän och polare ute på landet, så det blir mycket landsvägs körning, och till det är den gudomlig! :yoparty
Tackar :D Jag funderade faktiskt på att köpa den som du har, eftersom den låg på blocket när jag letade ;) Men sen hittade jag denna med 160cc och sånt, så det blev den här. :)
Jo det är en härlig hoj. :) Men det var nog inte min du funderade på eftersom den stod i Helsingborg...

KTM_Driver skrev:
2647279 hihihi jag börjar att vänja mig vid sånt:gnissla

jag bor också mitt ute på landet, men inte ska du tro att det hindrar mig att skaffa en motardhoj:tummenupp
man ska alldrig hindras att köpa ded grejer man vill ha:tungan
Det är inte att jag bor ute på landet som får mig att inte köpa motard utan det faktum att jag vill köra mkt med hojen och då blir det en hel del mekande med en KTM (förmodligen). :näsblod

Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Tewdie skrev:
2647423 Jo det är en härlig hoj. :) Men det var nog inte min du funderade på eftersom den stod i Helsingborg...

Det är inte att jag bor ute på landet som får mig att inte köpa motard utan det faktum att jag vill köra mkt med hojen och då blir det en hel del mekande med en KTM (förmodligen). :näsblod

jag är faktiskt förvånad. min kompis körde hela sommaren med sin ktm. varje dag.. långt över 400mil. och han bytte inte kolv förräns i september. bara man är noga med att byta vxlslådsoljan o köra på rätt olja så ska en ktm inte vara några problem..

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
kieL skrev:
2647444 jag är faktiskt förvånad. min kompis körde hela sommaren med sin ktm. varje dag.. långt över 400mil. och han bytte inte kolv förräns i september. bara man är noga med att byta vxlslådsoljan o köra på rätt olja så ska en ktm inte vara några problem..
Jo, jag vet det är så, men som sagt har det gått åt helvete varje gång jag har velat köpa en. Det hade varit ett klipp med en nyare KTM, men föräldrarna var så jävulskt negativa att jag mer eller mindre blev pressad att köpa Mito istället. :(

Härnborg skrev:
2648118 Det var exakt den där bilden på din avatar som annonsbild iaf :) tyckte den var råfräsch :tummenupp
Kanske var den iallafall, fast den bilden har jag tagit själv. :)

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
kieL skrev:
2647039 hur går den med det då ?

Riktigt bra får jag lov att säga :) har inte toppat den än, hann bara löra i 2 veckor innan det blev pissväder, och vårat flygfält är kasst, men 180km/h har jag varit uppe i iaf, och den har mer att ge. :)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Härnborg skrev:
2650114 Riktigt bra får jag lov att säga :) har inte toppat den än, hann bara löra i 2 veckor innan det blev pissväder, och vårat flygfält är kasst, men 180km/h har jag varit uppe i iaf, och den har mer att ge. :)
det går ju att gasa på en vanlig väg oxå :rolleyes:

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
Härnborg skrev:
2650409 Jojo, det går ju.. men man vill ju känna sig lite säker innan man drar på som fan, jag har ju bara kört moppe innan (på gata asså) :tungan

Undra hur det skulle sluta mellan den och min 125a:rolleyes:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
hade varit roligt att se.. :) förresten.. du har ingen aning vad du kör på för huvudmunstycke o lågfartsmunstycke i din?

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
jag kör på 2strl större än org och den clipset längst ner på nålen sen kör ja på org lågfarts.
Det ändrar om registret så att man får bättre "bottenvrid":gnissla

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
Härnborg skrev:
2652416 Synd att du bor så långt bort, annars hade vi kunnat ta reda på det i sommar :)

ja det e synd, men va fan det är ju bara 52mil mellan Arboga och Sollefteå:tuttar men det kör man ju på några timmar:pannkyss

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
Härnborg skrev:
2653975 haha, ja man gör ju det :tungan men ska du uppåt så kan du säga till, så kanske det blir ett race :)

haha..mjoo jag hör av mig om aj ska ner över något:D
skulle fan vilja flytta neröver finns fan inte ne jävel här uppöver som tar 125a kortet:mad:

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
KTM_Driver skrev:
2654265 haha..mjoo jag hör av mig om aj ska ner över något:D
skulle fan vilja flytta neröver finns fan inte ne jävel här uppöver som tar 125a kortet:mad:

Jag å en kompis ska ta kortet nästa år :D Och en annan av mina kompisar ska ta mellan. Dessutom ska jag jobba i sollefteå hela sommarlovet :yoparty Har jag tur så hinner jag få körkortet under sommalovet :yoparty

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
KTM_Driver skrev:
2654265 haha..mjoo jag hör av mig om aj ska ner över något:D

oj, sorry.. jag menade förstås neråt :tuttar typ så är det här med, två killar vet jag, men man vill ju vara flera! yeye, man överlever :)

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
Wolfen skrev:
2654285 Jag å en kompis ska ta kortet nästa år :D Och en annan av mina kompisar ska ta mellan. Dessutom ska jag jobba i sollefteå hela sommarlovet :yoparty Har jag tur så hinner jag få körkortet under sommalovet :yoparty

oj fan där se man, fan släng hit din msn vet ja:tummenupp (Via PM)

Joo det e drygt att det inte är flera som skaffar A1, lätt den roligaste tiden på hela livet:)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...