Snygg Rickman! Vad är det för årsmodell? Ägt den länge? Du som byggt den?Min Rickman i naket utförande.
Årsmodell 1978. Jag köpte den 2014. Har försökt få den att se ut som en gammal racer. Har bla. plastat en ny kuts och plockat bort allt onödigt. Dock är ramen orörd!Snygg Rickman! Vad är det för årsmodell? Ägt den länge? Du som byggt den?
Häftigt! Jag har originalkåpan och funderar att sätta dit den, men jag tycker kåpglaset är för högt. Din verkar ha lågt kåpglas, snyggt! Jag har hittat ett ställe som tillverkar låga kåpglas till Rickman.Årsmodell 1978. Jag köpte den 2014. Har försökt få den att se ut som en gammal racer. Har bla. plastat en ny kuts och plockat bort allt onödigt. Dock är ramen orörd!
Jag tror det finns 4st olika kåpor till CR. Den lilla som jag har på min och en lite större"touringmodell". Båda finns med 6st alt. 8st skruvhål till kåpglaset. Rätta mig gärna om jag har fel! På den större kåpan sitter glaset mer upprätt.Häftigt! Jag har originalkåpan och funderar att sätta dit den, men jag tycker kåpglaset är för högt. Din verkar ha lågt kåpglas, snyggt! Jag har hittat ett ställe som tillverkar låga kåpglas till Rickman.
Min är ju egentligen en Predator och jag har kåpsetet, men jag tycker CR-kitet är snyggare.
Bra info! Då tror jag att jag har den större varianten med upprätt glas. Den lilla är mycket snyggare och ger ett ”sportigare” utseende. När jag byggde den på 90-talet var det en salig blandning av kåpor, gaffel, hjul från olika mc-modeller. Man tog det som fanns att få tag i. Då var den röd/vit också.Jag tror det finns 4st olika kåpor till CR. Den lilla som jag har på min och en lite större"touringmodell". Båda finns med 6st alt. 8st skruvhål till kåpglaset. Rätta mig gärna om jag har fel! På den större kåpan sitter glaset mer upprätt.
Visste inte att ett CR-kit passade på en Predator. Ser riktigt bra ut! Fränt!Bra info! Då tror jag att jag har den större varianten med upprätt glas. Den lilla är mycket snyggare och ger ett ”sportigare” utseende. När jag byggde den på 90-talet var det en salig blandning av kåpor, gaffel, hjul från olika mc-modeller. Man tog det som fanns att få tag i. Då var den röd/vit också.
Ska nog försöka få tag i den mindre modellen av kåpa.
Det passade inte rakt av utan jag fick modifiera sitsen något då ramen verkar vara lite bredare och justera upp höjden på tanken lite. Annars är det nog inte så mycket skiljer mellan CR och Predator-ramarna mer än de extra förstärkningarna vid styrhuvudet.Visste inte att ett CR-kit passade på en Predator. Ser riktigt bra ut! Fränt!
Ungefär såhär har jag alltid tyckt att en caferacer skall se ut - men så körde jag hoj på den tiden fenomenet uppstod.Nu har tanken kommit och den är provmonterad. Kan bara säga att jag är nöjd med kvaliteten och finishen!
Hade nöjet att få se den vid Tydingesjön. Gjorde det värt att ta den turen. Kanonfin och helrätt!!Min Rickman i naket utförande.
Menar du hojen som jag har som profilbild? Om det är den så är den inte trehjulig?Ungefär såhär har jag alltid tyckt att en caferacer skall se ut - men så körde jag hoj på den tiden fenomenet uppstod.
Men....med tanke på annat du gjort så undrar jag vad den gula trehjuliga helvetesmaskinen med avbärarräcke runtom, är för något??
Aha, det är en backracer som kompisen bygger. Det är tänkt att jag skall köra den när den blir klar. Riktigt brutalt bygge med en CBR 1000 motor.Nej - den som står i bakgrunden på #829View attachment 482554
Gillar avbärarräcket - skulle göra sig bland radiobilarna på LisebergAha, det är en backracer som kompisen bygger. Det är tänkt att jag skall köra den när den blir klar. Riktigt brutalt bygge med en CBR 1000 motor.
Baksvingen har fått sig en uppfräschning och nu står cykeln på hjul. Får lite bättre uppfattning hur allt harmoniserar eller inte när allt är på plats. Ser hyfsat bra ut och det kommer nog endast bli några småjusteringar.
Hej! var lite ivrig när jag lade dit tanken och sits! Sitsen skall placeras bakåt en bit och då kommer den ner i bakkant och döljer ramrören. Tanken skall justeras bakåt en aning! Jag håller med att framlyktan kan justeras ner en aning, bra tips?.Tycker att grunden ser ut bra men får jag tycka till, så ta nu detta på rätt sätt.
Tycker att sadeln inte riktigt passar, vet inte om de skulle funka att sänka bakänden men jag tycker det ser ut konstigt då ramrören sticker ut bakom under sadeln, Thruxton 900 har också böjd underkant på sadeln så kolla in den. Annars skulle jag fixa en ny sadel som följer ramen bakåt.
Sänk framlyktan och mätaren så mätaren hamnar nånstans i höjd med övre styrkronan det kommer att göra att hojen ser ut mycket "kompaktare" och bättre.
Som sagt ta detta upprätt sätt, tycker att grunden är bra men dessa små ändringar skulle göra att hojen ut mycket bättre. Som tröst kan jag ju säga att jag irriterar mig på en hel del saker på mitt eget bygge?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |