Boomerball I Kamphundsfabriken!
Idag inhandlades äntligen Boomerballen, den största och ståtligaste i hela staden! När temperaturen blev mer kamphundsvänlig så åkte vi till den lokala kamphundsparken och lät tjockisarna ta ut sina frustrationer på den nya leksaken.
Gizmo berättar om bilderna: Jag och min bästis Kia blev stormförtjusta när vi såg vad de hade köpt till oss. Jag har ju provat Boomerball förut så jag visste direkt vad man skulle göra, och Kia var inte sen att hänga på. Vi teamade ihop oss mot den tjocka bollen så vi orkade flytta runt den, fast ibland stod vi på varsin sida och tryckte på den.
När man leker med en Bommerball så måste man skälla konstant och ta i allt vad man orkar så det gjorde vi. Lite för mycket kanske för bollen smet och hoppade i vattnet den fegisen. Vi försökte skälla in den till land igen men den kom inte, som tur var kom det vågor så Kias husse kunde fånga den. Vi passade på att ta en drickspaus innan vi fortsatte kämpa. Perfekt avslutning på min och Kias helg, voff-voff avslutar Gizmo sin rapport.