Bilder på era husdjur

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Klart han tar in bytet, han vill ju dela med sig till flocken! Han är en mycket artig katt:)

Han är helt underbar! Trots sina fångster. Han har även delat med sig tilll Jessi, det var inte jag så glad åt.

Du tar riktigt bra bilder! En del läskiga också. Det är nästan så du får pallra dig hit och fota riktiga pälsbollar! ;)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Han är helt underbar! Trots sina fångster. Han har även delat med sig tilll Jessi, det var inte jag så glad åt.

Du tar riktigt bra bilder! En del läskiga också. Det är nästan så du får pallra dig hit och fota riktiga pälsbollar! ;)

hehe:kiss Fota är kul! Men inte tar jag väl läskiga bilder? Bara söta:D Vem vet, pälsbollarna kanske hamnar på bild;)

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Dags för nya bilder på Milou, närmar sig året nu.

DSC00043.jpg

DSC00044.jpg

DSC00056.jpg

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Boomerball I Kamphundsfabriken!

Idag inhandlades äntligen Boomerballen, den största och ståtligaste i hela staden! När temperaturen blev mer kamphundsvänlig så åkte vi till den lokala kamphundsparken och lät tjockisarna ta ut sina frustrationer på den nya leksaken.
Gizmo berättar om bilderna: Jag och min bästis Kia blev stormförtjusta när vi såg vad de hade köpt till oss. Jag har ju provat Boomerball förut så jag visste direkt vad man skulle göra, och Kia var inte sen att hänga på. Vi teamade ihop oss mot den tjocka bollen så vi orkade flytta runt den, fast ibland stod vi på varsin sida och tryckte på den.
När man leker med en Bommerball så måste man skälla konstant och ta i allt vad man orkar så det gjorde vi. Lite för mycket kanske för bollen smet och hoppade i vattnet den fegisen. Vi försökte skälla in den till land igen men den kom inte, som tur var kom det vågor så Kias husse kunde fånga den. Vi passade på att ta en drickspaus innan vi fortsatte kämpa. Perfekt avslutning på min och Kias helg, voff-voff avslutar Gizmo sin rapport.

Bifogat

• Hund-295web.jpg
    Hund-295web.jpg
    138.9 KB · Visningar: 48
  • Hund-308web.jpg
    Hund-308web.jpg
    140.9 KB · Visningar: 50
  • Hund-309web.jpg
    Hund-309web.jpg
    135.4 KB · Visningar: 50
  • Hund-331web.jpg
    Hund-331web.jpg
    131.9 KB · Visningar: 61
  • Hund-327web.jpg
    Hund-327web.jpg
    130.5 KB · Visningar: 47
  • Hund-319web.jpg
    Hund-319web.jpg
    137.3 KB · Visningar: 50

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Nada just nu
Mysig tråd!

Tänkte jag skulle bidra med lite bilder på mina skruttar också.....

Här är min underbara vovve Vito och mysmissarna Sonny, Sully och Smumsan:

Och en liten vädjan till er som funderar på att skaffa hund eller katt, SNÄLLA besök ert närmaste katthem / föreningar som http://www.hundarutanhem.se/
och http://www.hundstallet.se/
TACK!!

Bifogat

• puss sully.JPG
    puss sully.JPG
    63.7 KB · Visningar: 78
  • vito sully2.JPG
    vito sully2.JPG
    74.6 KB · Visningar: 73
  • sonnyliten.JPG
    sonnyliten.JPG
    64.9 KB · Visningar: 50
  • lillsnuttan.JPG
    lillsnuttan.JPG
    109.1 KB · Visningar: 44
  • Vito.JPG
    Vito.JPG
    44.9 KB · Visningar: 40
  • posepinne.jpg
    posepinne.jpg
    36.8 KB · Visningar: 40

Katie

Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Nada just nu
Vilka jätte fina bilder! Otroligt vackra ansikten.

Följer upp med porträtt på agility-hundarna Zorro (Pitbull) och Doris (Staffe/Rottis). Jag träffade även på två gamla (unga) bekanta, nämligen Kias valpar Maiden och Goliat. Sist får Diesel komma med på ett hörn, poserandes på muren utanför McD Sveavägen

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Idag inhandlades äntligen Boomerballen, den största och ståtligaste i hela staden! När temperaturen blev mer kamphundsvänlig så åkte vi till den lokala kamphundsparken och lät tjockisarna ta ut sina frustrationer på den nya leksaken.
Gizmo berättar om bilderna: Jag och min bästis Kia blev stormförtjusta när vi såg vad de hade köpt till oss. Jag har ju provat Boomerball förut så jag visste direkt vad man skulle göra, och Kia var inte sen att hänga på. Vi teamade ihop oss mot den tjocka bollen så vi orkade flytta runt den, fast ibland stod vi på varsin sida och tryckte på den.
När man leker med en Bommerball så måste man skälla konstant och ta i allt vad man orkar så det gjorde vi. Lite för mycket kanske för bollen smet och hoppade i vattnet den fegisen. Vi försökte skälla in den till land igen men den kom inte, som tur var kom det vågor så Kias husse kunde fånga den. Vi passade på att ta en drickspaus innan vi fortsatte kämpa. Perfekt avslutning på min och Kias helg, voff-voff avslutar Gizmo sin rapport.

Var köper man sådana?
Är de solida?
Våra hundar har fått basketbollar några gånger.
Massakerar dessa på under en timme..

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Var köper man sådana?
Är de solida?

Jag har köpt på Sea hund&katt i Kungens Kurva, jag vet faktiskt inte vart de kan tänkas finnas annars. Bollen är av hårdplast och inte solid utan den kan fyllas med tex vatten för mer motstånd. Poängen med boomerballs är att man köper en som är såpass stor att hunden aldrig kan få grepp om den varken med mun eller ben. De blir väldigt frustrerade när de inte kan greppa bollen så de jobbar ur sig energi och spänningar. Ha koll på hunden när den leker med bollen så den kan pausa och inte bara kör på tills den får en hjärtattack.

NoFearGirl

Guest
Var köper man sådana?
Är de solida?

Finns att köpa på de flesta djuraffärer, i alla fall här i Gävletrakten. Går även att beställa på nätet. De är verkligen suveräna, men tyvärr får min Nova skavis på nosen efter en stund av allt puttande. Kör lite i taget!

Katie

Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Nada just nu
Vet faktiskt inte varför han ska avlivas. Förmodligen då jourhemmet som haft honom länge inte längre kan ta honom. Har mailat föreningen och frågat om det går att skjuta upp ett tag till så att det kanske går att hitta ett hem åt honom trots allt.

Tack för ditt svar iaf. :)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Kamphundar i kamphundsfabriken!

Idag fick Gizmo en ny kompis, nämligen Ludde! Han är syskon med Diesel och identisk i färgen med Gizmo. De tyckte mycket om varandra och buffades och knuffades.

Bifogat

• Pingu-och-Ludde-087web.jpg
    Pingu-och-Ludde-087web.jpg
    116.9 KB · Visningar: 42
  • Pingu-och-Ludde-052web.jpg
    Pingu-och-Ludde-052web.jpg
    132.3 KB · Visningar: 55
  • Pingu-och-Ludde-039web.jpg
    Pingu-och-Ludde-039web.jpg
    140.6 KB · Visningar: 49
  • Pingu-och-Ludde-110web.jpg
    Pingu-och-Ludde-110web.jpg