Janå, det var tydligen relativt djupt jo.
De hade anlagt en hinderbana i stora bassängen på Fyrishov. Jag var tydligen lite för lång och lite för atletisk (lite för ouppmärksam/dum?) och hoppade för långt i starten, vilket ledde till att jag tvungen att dyka rakt ner, och det tog ganska snabbt stopp i bassängbotten.
Kom upp till ytan, spottade ut en tandflisa, kände att jag hade ont vid höger öga så jag höll handen emot, och klättrade upp ur bassängen. Folk tittade skräckslaget på mig och sade att jag måste till akuten. Jag protesterade (är uppvuxen med en mor som tycker att "det läker nog av sig självt" och så tejpar hon några varv) och förstod inte att jag hade ett gapande sår i pannan ur vilket det strömmade ganska stora mängder blod.
Hursomhaver. Min bror pluggar till läkare och råkade befinna sig på sjukhuset på praktik just då, så han fick tom. äran att sy mig (på min begäran), vilket var en ganska kul grej.
Tro mig, jag brukar ALLTID predika om hur farligt det är att dyka när det är grunt, och har aldrig gjort det före eller efter denna gång. Men nu slog det slint i skallen, och tur som jag hade så klarade jag mig med blotta förskräckelsen.