Bilder på nya Hojmodeller 2008

Kneedrag

Guest
Busan 08

Nja ingen kärlek här men något snyggare än Honda cbr 1000 08

Last edited:

Kneedrag

Guest
Villken är snyggast

Villken är snyggast ZZR eller Busan?? det är frågan

Uppdatering på kwacken 08
zzr 08 Motorvägsmiskaren ZZR 1400 har fått den uppdatering den tvunget behövde för att klara sig för nästa år då Euro 2 förbjuds. Nu klarar den Euro 3 och har fått högre toppeffekt och ett jämnare mellanregister.

Last edited:

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Fort som fan och kolla nu om vi skrivit ngt i vårat forum...men ops!..det kanske finns en dold del också!

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Villken är snyggast ZZR eller Busan?? det är frågan

Uppdatering på kwacken 08
zzr 08 Motorvägsmiskaren ZZR 1400 har fått den uppdatering den tvunget behövde för att klara sig för nästa år då Euro 2 förbjuds. Nu klarar den Euro 3 och har fått högre toppeffekt och ett jämnare mellanregister.

200 horses med trycksatt luftburk, inte illa:yoparty

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Faster ta bort texten. Jag har ingen lust o pm firefly.
OT om du har så dåligt med pengar varför inte fråga Shellgänget de hjälper dig gärna jag är säker på det. Såå trevliga killar:rolleyes:

Jag har helt för mig att tråden hette Nya hojmodeller 2008 när jag lade in min text OCH mina bilder på en för året 2008 HELT ny och dessutom för en gång skull BRA Amerikansk motorcykel.

Hade jag insett (sett) att tråden hette Bilder på nya hojmodeller 2008 så hade jag naturligtvis inte laggt upp texten, dock så är texten INTRESSANT om man läser den och ger en ganska objektiv syn på en för året 2008 helt ny motorcykel.

Japp, jag har dåligt med pengar, får lida för det nu, men jag har kört 1800mil detta året, spelat in en film och slappat järnet. Jobba får man göra när det inte är hojsäsong...

Fast, detta är också OT, tråden heter fortfarande Bilder på nya hojmodeller 2008.

200 horses med trycksatt luftburk, inte illa:yoparty

Med tanke på rasen på ZX-12R så hade jag inte vågat köpa nya 1400an detta året. Dem två emellan så blir det Busan.

Men ZX-10R:en är jävligt fet och dem gamla litermaskinerna har ju uppvisat god kvalitet...

Last edited:

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Fan vad besviken jag blev på den nya Busen!
Jag trodde verkligen att dom skulle släppa en bomb precis som dom gjorde -99
när dom krossade allt!!!
Iallafall 1500cubik och en 210-220 kusar räknade man ju med för att det ska vara värt att utveckla en ny version!
Det var ju fasen 9 år sedan första Busen rullade ur fabriken,är 15-20 hk mer allt dom lyckades med sedan dess?!
Nä, det är som vanligt,ska man ha nåt som går fort får man ordna det själv....PTCCHHHHHHH!

http://www.bike.se/content/2134/

Den här verkar kul!

MV AUGUSTA F4 312

Bifogat

• MV AUGUSTA F4 312.jpg
    MV AUGUSTA F4 312.jpg
    35.4 KB · Visningar: 61

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
Fan vad besviken jag blev på den nya Busen!
Jag trodde verkligen att dom skulle släppa en bomb precis som dom gjorde -99
när dom krossade allt!!!
Iallafall 1500cubik och en 210-220 kusar räknade man ju med för att det ska vara värt att utveckla en ny version!
Det var ju fasen 9 år sedan första Busen rullade ur fabriken,är 15-20 hk mer allt dom lyckades med sedan dess?!
Nä, det är som vanligt,ska man ha nåt som går fort får man ordna det själv....PTCCHHHHHHH!

http://www.bike.se/content/2134/

Den här verkar kul!

MV AUGUSTA F4 312

Jo, men det är väl mer sanning med modifikation det där. Likadant var det ju detta året mellan GSX-R 1000 och Yamaha R1, 185 i Gixxern och 189hk i R1:an, men som tur é så anger inte Suzuki antal hästar MED trycksatt luftburk utan riktiga hästkrafter. Dvs GSX-R 1000 = 185hk och Yamaha R1 = 180hk, vilket också står hos seriösa handlare och på registreringsbeviset.

Kawwan har 200hk MED trycksatt luftburk, därav vinns kriget än en gång av Suzuki :yoparty

Nya Busen är förjävla snygg :tuttar

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
3204392 Jag har helt för mig att tråden hette Nya hojmodeller 2008 när jag lade in min text OCH mina bilder på en för året 2008 HELT ny och dessutom för en gång skull BRA Amerikansk motorcykel.

Hade jag insett (sett) att tråden hette Bilder på nya hojmodeller 2008 så hade jag naturligtvis inte laggt upp texten, dock så är texten INTRESSANT om man läser den och ger en ganska objektiv syn på en för året 2008 helt ny motorcykel.

Japp, jag har dåligt med pengar, får lida för det nu, men jag har kört 1800mil detta året, spelat in en film och slappat järnet. Jobba får man göra när det inte är hojsäsong...

Fast, detta är också OT, tråden heter fortfarande Bilder på nya hojmodeller 2008.

Med tanke på rasen på ZX-12R så hade jag inte vågat köpa nya 1400an detta året. Dem två emellan så blir det Busan.

Men ZX-10R:en är jävligt fet och dem gamla litermaskinerna har ju uppvisat god kvalitet...
Tråden heter ju faktiskt "bilder på..." så vi håller väl det till mest bilder. Det är intressant text, och vi kan ju ha lite småsnack om hojarna på bilderna. Så jag tar bort den långa inklippta engelska produkttexten så kan du väl skriva en länk till vart du hittat texten och på så sätt kan folk klicka sig till den infon.

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
Tråden heter ju faktiskt "bilder på..." så vi håller väl det till mest bilder. Det är intressant text, och vi kan ju ha lite småsnack om hojarna på bilderna. Så jag tar bort den långa inklippta engelska produkttexten så kan du väl skriva en länk till vart du hittat texten och på så sätt kan folk klicka sig till den infon.

Länk fixad :tummenupp

Kneedrag

Guest
busa vs zzr

OT Tack det var lite mycket o scrolla igenom bara . No hard feelings here:)

Faster ska bli kul o se testen snart, Busa vs ZZR. Villken hoj som kommer ha rekordet 08 världens snabbaste serieproducerade motorcykel?. Blir kul o se :)

Tycker ZZR :en är lite snyggare än busan 08 som ser ut som om den fått för mycket anabola steorider bak o fram:gnissla. Fast man kanske ändrar sig när man ser den live eller inte.

Förstår inte hur Peter och Faster kan tycka Busa 08 är snygg men det är ju kul att folk har olika smak. Fy tusan vad tråkig världen skulle vara om alla hade samma smak:gnissla

Håller med dig DanL vad tusan hände på Suzukis design avdelning när de rita 08:an . Man nästan hoppas den säljer halvdåligt så de fixar till den rätt så snabbt.
DanL :s 07 svarta Busa är min favorit och den snyggaste Busa av alla årsmodeller suzuki byggt tycker jag faktiskt.

Jag som går lite i hojbytar tanker det svänger snabbt igår var det Streettriplen jag ville ha idag pendlar det mellan Busan 07 och ZZR.en
just nu lutar det fördel zzr då den ser ut att ha grymt bra lampor fram och det behöver jag verkligen ,Kör ganska mycket när det är mörkt.

GixxerTina

Last edited:

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
Detta är OT men...

...det skiter jag i :yoparty

Har en polare nere i Karlskrona som har en -06 Hayabusa, mappad med E85 till 184hk på slangen. Det enda som är gjort är bytt bränsletrycksregulator, PC III och BMC-luftfilter.

Det är jävligt mycket effekt :tuttar

Hayabusa rockar.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Detta är OT men...

...det skiter jag i :yoparty

Har en polare nere i Karlskrona som har en -06 Hayabusa, mappad med E85 till 184hk på slangen. Det enda som är gjort är bytt bränsletrycksregulator, PC III och BMC-luftfilter.

Det är jävligt mycket effekt :tuttar

Hayabusa rockar.
mycket effekt helt klart MEN mot turbo stoppar nog ingenting faktiskt!!

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Länkar i min smak Tina ,helt klart!

Det är synd att det går åt så mycket etanol annars hade det vart ett suveränt bonntrimmningsalternativ!
För att få ut 184 kusar bak på 95 oktan så räcker det sannerligen inte med bara mappning,bränsletrycksreg och filter på en Busa utan en bra slant till så det är synd att bränsletörsten ökar såpass med etanol.

Nytt pendlarfordon inför 2008 nån?
V-tvin 850cc 75hk

http://www.motorbikesblog.com/entry...scooter-crowned-to-be-worlds-fastest-scooter/

http://www.motoblog.it/post/9551/video-gilera-gp-800

Bifogat

• GileraGP800-8434-005-f.jpg
    GileraGP800-8434-005-f.jpg
    46.9 KB · Visningar: 54

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
Det är synd att det går åt så mycket etanol annars hade det vart ett suveränt bonntrimmningsalternativ!
För att få ut 184 kusar bak på 95 oktan så räcker det sannerligen inte med bara mappning,bränsletrycksreg och filter på en Busa utan en bra slant till så det är synd att bränsletörsten ökar såpass med etanol.

Absolut, måste vara den billigaste trimmningen av alla, men som sagt, aktionsradien blir ju mindre kul. Dock kul som fan att det bevisligen går, den hojen är den i särklas starkaste Hayabusan dem har bromsat på Claessons i Bromölla (utan turbo eller kompressor vill säga).

En parantes är att Busans spridare är totalt bottnade vid den effekten på Etanol så det finns inte mycket marginaler tyvärr...

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
finns det någon som e så intresserad av Buell att dom läser hela texten ?

Buell gör världens coolaste hoj XB12S,

+att deras koncept skiljer sig från andra märken som e tråkiga o följer samma trender.så svar JA.

ahh snygg den är, zx10:an får stor lust o handla, dom har lyckats tycker jag:yoparty

a riktigt snygg, 07an däremot ser ut som stryk framtill

Last edited:
Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska