bilder... Sviestads träningen?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
spectator skrev:
tycker det är bevis nog att "standard" räcker långt,rätt ihopsatt och bestyckad 05:a är snabbare än kittad och sönderkörd 02:a.och mycket billigare på köpet.

Absolut, hade jag haft råd skulle jag med köpt en ny RS125 och kört med den standard.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Är det bara jag som anser att tvåtaktsracer har en egen personlighet inbakat i sitt ljud? Man kan stå inne i depån och nicka igenkännande åt en fullkittad ex-VM hoj som är bestyckad precis på gränsen med sitt sylvassa ondskefulla ljud, eller åt det moderata lite mer mellanregisterbetonade ljudet från en relativt orörd Honda RS. Eller det drönande basljudet från någon som shortshiftar och kör fett. Ingen hoj är den andra lik.

När en fyrtakts radfyra kommer förbi så står man snarare där helt kall över det torra ljudet från en av tusentals massproducerade hojar utan själ.
Visst är tvåtaktsljudet otäckt. Det gör ont i både kropp och själ. Svårt att njuta av. Kanske möjligt om någon någonsin skulle komma över en GP-V4 och köra hetsigt på Sviestad. Även en NSR-V2 skulle nog kunna framkalla rysningar av välbehag.

Chris Ash skrev:
Jag tror tex att du hade fått jobba hårt för att knäcka minuten på guzzos hoj.
Jag var 1 sek snabbare än guzzo när vi möttes på SM:et i augusti på Gelleråsen förra året.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Mycket snack men lite bilder i den här tråden, tyckte mig se folk med kameror lite varstanns i tisdags vore kul och se några bilder.

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
spectator skrev:
tycker det är bevis nog att "standard" räcker långt,rätt ihopsatt och bestyckad 05:a är snabbare än kittad och sönderkörd 02:a.och mycket billigare på köpet.

du har sååååå rätt!!!!

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
Nyteknik skrev:
Teddy och jag pratade faktiskt om det på väg till Sviestad i tisdags. Förutom att det förstås är billigare och enklare handhavande med en 125 kanske det också är kul. Vore intressant att testa.

jag är hel nöjd!!!! Det är skit kul.. ångrar mig inte att jag gick till 125r.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Teddy och jag pratade faktiskt om det på väg till Sviestad i tisdags. Förutom att det förstås är billigare och enklare handhavande med en 125 kanske det också är kul. Vore intressant att testa.

Klart det är kul, det är ju de knivskarpaste hojarna av dem alla ;), visst kommer du säkert att sakna pulvret i en 250, men en 125 är betydligt mindre och lättare. Jag har dock inte kört en 250 racer så jag kan inte uttala mig om skillnaden i körupplevelse men vad säger du guzzo? En redogörelse för skillnaderna mellan RS125 och RS250 vore på sin plats! :)

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
Nyteknik skrev:
Visst är tvåtaktsljudet otäckt. Det gör ont i både kropp och själ. Svårt att njuta av. Kanske möjligt om någon någonsin skulle komma över en GP-V4 och köra hetsigt på Sviestad. Även en NSR-V2 skulle nog kunna framkalla rysningar av välbehag.

Jag var 1 sek snabbare än guzzo när vi möttes på SM:et i augusti på Gelleråsen förra året.

det var första gången jag körde!! Dessutom gick hojen som en standard 250... mer drag i 125:an :)

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
lite bilder från sviestad!

Bifogat

• rs125 008_resize.jpg
    rs125 008_resize.jpg
    61.9 KB · Visningar: 85
  • rs125 009_resize.jpg
    rs125 009_resize.jpg
    82.7 KB · Visningar: 100
  • rs125 012_resize.jpg
    rs125 012_resize.jpg
    40.7 KB · Visningar: 83
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
guzzo skrev:
det var första gången jag körde!! Dessutom gick hojen som en standard 250... mer drag i 125:an :)
Du får chansen att visa hur snabb du egentligen är nästa helg. :tummenupp

Ska t.ex. bli intressant att se vem av dig och Chris Ash som kör i mål först.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det blev ju till och med en hel hög med 55 tider i 125R, Rebien, Olsson, Gull och Nikola. Rebiens 55.429 är grymt imponerande tycker jag.
Likaså imponerad av de vassa tiderna i 250R. Nio man (Harms, Lindfors, Dobrich, Cajback, Sjöström, Corneliusson, Persson, Nordgren och Håkansson) med 53 tider eller bättre och Cajback (52.615) samt Dobrich (52.776) under 53 sek.

spectator

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
flera
spectator skrev:
Rebien har trimmat hela våren hos Jansberg (men kör "standard") och hojen var grymt snabb senast,sen väger han 46 kg = klar 55 tid

Niko ? mekar han inte sönder något så är det möjligt.

Håkan kan 1000 spår runt svenska banor och mekar bäst samt snabbaste
hojen.

Gull har högt tempo i kroppen - Lacnac's favorit bana

jorå det blir snabba tider :banana

jaha vad sägs om 1.08 på karlskoga

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Det blev ju till och med en hel hög med 55 tider i 125R, Rebien, Olsson, Gull och Nikola. Rebiens 55.429 är grymt imponerande tycker jag.
Likaså imponerad av de vassa tiderna i 250R. Nio man (Harms, Lindfors, Dobrich, Cajback, Sjöström, Corneliusson, Persson, Nordgren och Håkansson) med 53 tider eller bättre och Cajback (52.615) samt Dobrich (52.776) under 53 sek.
Jag är uppriktigt impad av oFFkeFF:s 55.9. Tiderna är över lag betydligt vassare än förra året. Alla verkar ha förbättrat sig och det ganska rejält.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Jag är uppriktigt impad av oFFkeFF:s 55.9. Tiderna är över lag betydligt vassare än förra året. Alla verkar ha förbättrat sig och det ganska rejält.

Skoja inte att i stort sett ALLA kör fortare. I kvalet körde alla utom en 58 eller fortare. Jag kör en 55'a, men blir ändå varvad.. Iofs gick det inte så fort innan jag kom förbi jensen, flest låga 57'or och höga 56'or.
Förra året tror jag Sonni var snabbast på en blank 53'a, i år kör 4st 52'or.

Men att åka 55'or med 125'a på sviestad, är mucho stört..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Skoja inte att i stort sett ALLA kör fortare. I kvalet körde alla utom en 58 eller fortare. Jag kör en 55'a, men blir ändå varvad.. Iofs gick det inte så fort innan jag kom förbi jensen, flest låga 57'or och höga 56'or.
Förra året tror jag Sonni var snabbast på en blank 53'a, i år kör 4st 52'or.

Men att åka 55'or med 125'a på sviestad, är mucho stört..
Det går ruskigt fort i år- på flera fronter vilket ju är skitkul. När Ako får ordning på Aprilian har vi ytterligare en till som kör snuskigt fort, han är ju tex mycket snabb på Åsen.
55:eek:r på vilken cykel som helst känns stört för mig...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...