Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tycker själv jag borde ha kört saktare innan arbetsplatsen. Så där håller jag med.Om jag hade varit i din situation, och det har jag varit många gånger, så hade jag redan när jag såg vägarbetet slagit av, dels med respekt för manskapet som jobbar med det, men dels av självbevarelsedrift.
Jag vågar aldrig "ta plats" för att visa att jag har rätten på min sida, jag vet att jag inte syns, eller så ignorerar folk mig helt enkelt.
Jag har definitivt slutat att hävda mig mot bilister, det har aldrig gått bra och jag har fått bita i gräset för det.
Var rädd om dig, hellre sikta på diket än att ta fajten med bilister, vem vet vad som sitter bakom ratten fyllkörning, droger, biltjuv osv.
Kör bra
Dock skulle detta även ha lett till att den mötande haft en större fart när vi möttes.
Så det är nog lika illa där, men jag säger inte emot där.
Bromsningen från min sida hade varit enklare.
Nu var det inte direkt en fråga om att ta plats. När jag såg bilarna på andra sidan, vilket var tidigare än man ser på filmen, så lade jag mig i mitten för att inte uppfattas som en moped.
XT:n är ganska smal och tillhör kategorin som lätt kan uppfattas som det annars.
Det är en av skillnaderna jag märkt när jag kör den jämfört med V-Stromen (reflexer borträknade).
Att hålla ut mot diket innan jag kommer fram till arbetsplatsen hade även lett till att han definitivt kört ut i vägen och hållit en större hastighet vid mötet.
Han hade inte väjt mera för att undvika mig för det. Snarare hållit en större hastighet och gjort kraftigare manövrar i sista sekund.
Man kan höra i filmen när jag låser däcken och börjar försöka bromsa mera kontrollerat. Därifrån fanns inte många alternativ än rakt fram så länge jag bromsade.
Det är en sak jag känner att jag vill ha lite mera koll på, själv. V-Stromen känner jag att "känner", men XT:n är lite obekant fortfarande. Speciellt nu när jag skiftat från motardsulorna till off-road däcken igen.
Men sen är ju diket klart roligare än fronten på en Renault, speciellt nu när gubbarna grävt upp den och gjort den så fin