han hade ju påbörjat omkörningen varför håller DU på att köra på honom?
Du gör fel !!!
Hela 3 utropstecken. Känns som om någon är riktigt upprörd här. Nu tar vi det lugnt och glömmer inte att andas...han hade ju påbörjat omkörningen varför håller DU på att köra på honom?
Du gör fel !!!
Nä, jag är inte längre arg på hanTa reda på adress mm, och beställ grattis prylar och tidningar hem till personen =)
Jag råder då att använda en populär hatad vpn tunnel inför en sådan aktion =))))
Hämnden är alltid bäst att servera kyld =)
Vem som kommer först spelar väl ingen roll i detta fall? Han har hindret på sin sida och väjningsplikt, vilket föraren i bilen framför inser och stannar. Smurfen i detta klipp kör ju faktiskt förbi en bil som redan insett detta och stannat.
Hela 3 utropstecken. Känns som om någon är riktigt upprörd här. Nu tar vi det lugnt och glömmer inte att andas...
Jag borde givetvis valt vänster körfält när jag såg att han låg i höger körfält. Då hade inte jag eller bil behövts mötas alls. Så dumt av mig. Skall tänka på det till nästa gång.
För hade jag lagt mig till vänster hade det ju varit vägarbetarnas fel om de hade stått i vägen för mig eller hur?
Lika dant som att alla omkörningsolyckor egentligen orsakas av att fordonsföraren som ligger i höger körfält inte väjer för den som kör om.
Edit: Borde egentligen inte svara alla påståenden då jag redan förklarat händelseförloppet ganska väl och det hela syns på filmklippet.
Vem som kommer först spelar väl ingen roll i detta fall? Han har hindret på sin sida och väjningsplikt, vilket föraren i bilen framför inser och stannar. Smurfen i detta klipp kör ju faktiskt förbi en bil som redan insett detta och stannat.
Väldigt hetsk stämning. Jag menar, vi motorcyklister är väl inga änglar när det kommer till att följa trafik lagar. Skall vi börja göra hembesök hos alla motorcyklister som kör som idioter. Låt den utan synd kasta första stenen
Bilen hade redan börjat omkörning av hindret, att den vite bilen står still spelar ingen roll.
Ojdå två kommentarer på min kommentar, så trevligt Vad menar du med den första kommentaren? Bilisten har hindret på sin sida och därmed väjningsplikt. Det spelar ingen roll om han är först framme vid hindret, han får inte börja köra förbi det om det innebär att den mötande (som han har väjningsplikt gentemot) måste stanna. Kolla trafikförordningen kapitel 3 paragraf 30 & 36.Det är inte statiskt vid vägarbeten eller så, nån gång måste ju han åka. Att göra en tupplur av fjäder.
Han var före dig i hindret, ska han backa eller?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|