Bilist-idioter

VTR-Johan

Muller o Buller
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Vill bara påminna alla hojåkare att köra med hjärnan i sommar. Hade precis en bilist som låg ända in i röven på mig när en fasanjävel sprang ut på vägen. Man visste ju inte hur mycket man vågade bromsa innan han smällde en i baken. Ovanpå det går han ut och kör om mig också. Jag låg i 60 på en 50sträcka när detta hände. Jag körde såklart efter honom och höll ett lagom syrligt förmaningstal :finger om att såna som han kör ihjäl såna som oss! Hoppas han tänker ett steg längre ifortsättningen. Kom ihåg att ALLA bilister är idioter när du kör hoj lita inte på nån!!!
Ha en skön mc-sommar med livet i behåll till hösten.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Det är fan något av det värsta jag vet när folk ligger i röven på en...

Detta händer ju även när man kör bil, och man har fan god lust att bromsa så han/hon sitter kletat i baken på ens egen bil, men man är ju rädd att få nån skada i samband med detta... men vore man garanterad att man blev skadefri, så skulle jag fan stampa på gasen och sedan ge föraren en jävla utskällning... dessutom får han ju betala allt... då det är hans fel.

Fy fan för rövslickare.... :finger

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Mattiaz skrev:
Det är fan något av det värsta jag vet när folk ligger i röven på en...

Detta händer ju även när man kör bil, och man har fan god lust att bromsa så han/hon sitter kletat i baken på ens egen bil, men man är ju rädd att få nån skada i samband med detta... men vore man garanterad att man blev skadefri, så skulle jag fan stampa på gasen och sedan ge föraren en jävla utskällning... dessutom får han ju betala allt... då det är hans fel.

Fy fan för rövslickare.... :finger

Vet exakt hur det känns. Jag övningkör ganska ofta med farsan
och får dom i arslet varenda J*VLA GÅNG. Ni förstår inte hur lack man blir. Spelar ingen roll vilken hastighet man ligger i

Så får jag har tagit mitt kort om det blir nu det 12 maj eller inte :) får se så ska jag köpa mig en gammal 240 och bara dra på bromsarna för att jävlas. Man ska också sitta med hjälm och nackskydd :) då för säkerhetsskull.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vänd er bakåt o snällt visa att dem ligger för nära.. ett finger är ofta tillräckligt.

hassemannen

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
yamaha yzf 750 r
samma sak hände mig på nissastigen i går har kört mc i 20 år och bilisterna har blivit sämre på att holla avstånd.ha de gött :tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag har en morbror som höll på att stryka med förra sommaren när en lastbil sket i ett stopptecken! Efter att han själv legat på sjukan i 5 månader så fixade han sin Harley till nyskick igen och har precis börjat köra. På Valborg parkerade han hojen i sidan av en bil som struntade i blinkers, väjningsplikt mm... Denna gången klarade han sig, men hojen är skrot o han orkar inte fixa den igen!

Rolig fakta:
På Valborg så hände detta...
Jag blir av med körkortet ett tag
Min ena morbror smäller med bågen
Min andra morbror får sin nyinköpta båt för 600.000, inkl trailern den stod på, stulen!

Nästa Valborg stannar jag hemma!!! :cool:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
oscar skrev:
Jag har en morbror som höll på att stryka med förra sommaren när en lastbil sket i ett stopptecken! Efter att han själv legat på sjukan i 5 månader så fixade han sin Harley till nyskick igen och har precis börjat köra. På Valborg parkerade han hojen i sidan av en bil som struntade i blinkers, väjningsplikt mm... Denna gången klarade han sig, men hojen är skrot o han orkar inte fixa den igen!

Jag höll på att göra samma sak i förrgår!
En personbil struntade i att titta vänster och bara körde rakt ut.
Som "tur" var så höll jag laglig hastighet, till och med lite i underkant(!).
Hängde mig på bromsarna (alla jag hittade...) och planterade tummen på tutan. Sedan så hytte jag bestämt med näven åt honom. Jävla tomte! :whip
Blev ju skit rädd - och förbannad! :kulspruta

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
fick nästan en yngre tjej i en gammal 345a i sidan när jag körde i nollgradigt för ett tag sen. Alldele efter man har tagit ut hojen och tvärnitar så är man glad att man har mjuka däck som iaf funkar skapligt kalla.

Tjejen stog och skulle köra över klostergatan som den heter, huvudgatan genom ett område i stan. Hon har stopplikt. Hon rullar ut lite i vägen (hon kommer alltså från vänster från mitt håll sett) och jag uppfattar det att hon rullar nu sakta och passerar gatan efter jag kommit förbi (inga bilar bakom mig och jag hade helljus på, hon kan ju inte ha missat mig!?). Men nej! När jag är mitt framför henne ger hon full gas och drar rätt emot mig ( :skrämd ) Vad gör man, jo en väldigt tvär sväng och håller på att plantera hojen i en busskur.... såg hon vad som hände... nej..

Alla bilister är inte dumma i huvet eller ouppmärksamma (vi är ju själva bilister allt som oftast och jag vill tro att jag har lika god uppmärksamhet i bilen som jag har på hojen), men har man den tanken i huvet så klarar man sig bättre som motorcylist. :fakta

//jaG

mavio

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Dragster 180, DR750, GSX1100EF, GSX750ES
Jag skulle kunna mala på om det här i all evighet men jag lugnar mig lite och tar den korta versionen..

Jag fattar inte hur man kan ta ett körkort och få lära sig trafikregler och sedan fullständigt skita i dom. Kriterierna för att få inneha ett dylikt kort är flera men de flesta verkar tro att så länge man klarar av att förstå vad vägskyltarna med siffror betyder så kör man bra. Jag fullständigt hatar :mad: folk som är i trafikhelvetet och kryssar utan någon aning om trafikförordningen. Försöker man själv köra som det är tänkt enligt reglerna håller man knappast länge. Hur många promille av alla körkortsinnehavare fattar egentligen heeela innebörden av högerregeln? Hur många promille fattar de nya rondellreglerna som kom 1998? Jag har pratat med flera som tagit kort efter 98 och det är ganska skrämmande när jag får höra att en del trafiklärare fortfarande lär ut det gamla sättet.. Spännande är också folk som fattat att stoppmärket betyder stopp men missat att man ska lämna företräde också.. Den idiotiskaste inställningen måste vara att: "eftersom reglerna ändå inte funkar behöver man inte följa dom".. Eller: Det är är ju sånt som är viktigt att tänka på när man lär sig köra, sen kör man lite mer på känsla..

Med grymt defensiv körning och helljus hoppas jag att man klarar sig från "incidenter"..

Korta.. :brynad

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Penelope
Jag brukar antingen visa fingret eller så drar jag på och lägger mig framför en annan bil längre fram som kör bättre! :squid

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Helljus och defensivt kan inte rädda allt, man måste räkna med den mänskliga faktorn, om båda inblandade drabbas av det på samma gång så blir det olycka av det. Olyckor måste få hända, dom kommer hända, det enda vi kan göra är att ha rätt kläder på och köra e en förhållandevis vettig fart, det är det enda som kan rädda den dagen olyckan är framme. Gör man inte det (alltså klär sig i shorts och tshirt och kör i 200 eller bara gör en av sakerna) så får man helt enkelt vara medveten om att man lever på övertid (nu att jag gör det (kör för fort, men med rätt kläder)var och varannan gång jag kör är en annan sak, men jag vet att jag kan inte skylla på någon eller något och man då åker av)

Kanske inte skulle quotat dig, men skit samma..

//jaG

mavio skrev:
Jag skulle kunna mala på om det här i all evighet men jag lugnar mig lite och tar den korta versionen..

Jag fattar inte hur man kan ta ett körkort och få lära sig trafikregler och sedan fullständigt skita i dom. Kriterierna för att få inneha ett dylikt kort är flera men de flesta verkar tro att så länge man klarar av att förstå vad vägskyltarna med siffror betyder så kör man bra. Jag fullständigt hatar :mad: folk som är i trafikhelvetet och kryssar utan någon aning om trafikförordningen. Försöker man själv köra som det är tänkt enligt reglerna håller man knappast länge. Hur många promille av alla körkortsinnehavare fattar egentligen heeela innebörden av högerregeln? Hur många promille fattar de nya rondellreglerna som kom 1998? Jag har pratat med flera som tagit kort efter 98 och det är ganska skrämmande när jag får höra att en del trafiklärare fortfarande lär ut det gamla sättet.. Spännande är också folk som fattat att stoppmärket betyder stopp men missat att man ska lämna företräde också.. Den idiotiskaste inställningen måste vara att: "eftersom reglerna ändå inte funkar behöver man inte följa dom".. Eller: Det är är ju sånt som är viktigt att tänka på när man lär sig köra, sen kör man lite mer på känsla..

Med grymt defensiv körning och helljus hoppas jag att man klarar sig från "incidenter"..

Korta.. :brynad

mavio

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Dragster 180, DR750, GSX1100EF, GSX750ES
Känns som att gränsen mellan mänskliga faktorn och okunskap/idioti är hårfin..

:rolleyes:

FreeRider

In The Army Now...
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
GSX-R 600 `98
Håller fullständigt me. Man får tänka alla andra som ÄLGar...

Men de Possetiva med att många har MC-kort, är att man Kör/Tänker på allt som en MC förare, även när man Kör Bil. iaf Jag... eller har jag helt Fel?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du har rätt, men många motorcyklister tänker inte på hur fort vi ibland kommer och skyller således på bilisten.

jag kom på motorvägen från taberg (helsingborg för er som inte kan jönköping) mot jönköping över krönet innan råslätt. 110väg. Ska svänga om och köra om en långtradare med min lastbil och kollar backspegeln, tomt. Blinkar och börjar köra ut. Då kommer en R1a i uppskattningsvis 250 över krönet. jag ser att han inte skulle hinna stanna utan skulle sitta som en prydnad på liften på lastbilen, så jag tvärsvänger in igen och han klarar sig.

Mitt eller hans fel?

//jaG

FreeRider skrev:
Håller fullständigt me. Man får tänka alla andra som ÄLGar...

Men de Possetiva med att många har MC-kort, är att man Kör/Tänker på allt som en MC förare, även när man Kör Bil. iaf Jag... eller har jag helt Fel?

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
En regel som jag fick lära mig av min vise far

"När man kör hoj kör man inte för sig själv utan för alla andra också"

med det menar jag att undvika en buckla på bilen kan vara lika med livet på hoj. Kommer jag till en korsning och jag inte ser människan i bilens ögon bromsar jag, sen ser man ju hur folk beter sig i trafiken, om nån ska planerar att byta fil lägger man oftast märke till innan han ens börjat svänga om man är riktigt uppmärksam.

ingen är Idiot men det underlättar att se bilister som riktigt nötter.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Getingen skrev:

ingen är Idiot men det underlättar att se bilister som riktigt nötter.

Tyvärr finns det riktiga Idioter i trafiken, men som du säger det flesta är bara nötter... :D
Att "ratta" in rätt kanal på stereon / byta låt, eller ringa flickvänen/polaren är betydligt viktigare sysselsättning är att ha koll på trafiken. Eller? Det verkar i alla fall så om man tittar på vad mot-trafikenterna sysslar med i sina bilar.

Synd att inte en tur i stadstrafiken på en MC ingick som moment när man tar bil-kort. :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Som riktig färsking i trafiken så ser man ju också ett o annat när man är ute o kör. Hade jag suttit som Statsminister hade jag varit så fräck o infört att alla skall köra upp igen ungefär vart 5.e år för att kunna bevisa att man har rätten till sitt körkort.

Man stöter allt för ofta på bilister som kör upp i röven på en och trots att man trampar lätt på bakbromsen vägrar sakta ner.
Bilister som även ser en när man kommer i en cirkulationsplats, står stilla för att i nästa sekund braka rakt ut så man får nita o nästan skiter på sig. Bilister som faktiskt struntar i att jag blir köttfärs då jag har gjort en tabbe som övningskörare o kör på som om ingenting har hänt istället för att visa hänsyn.

Allt i trafiken handlar ju om samspel o hänsyn.
Om någon annan människa gör ett fel så måste inte jag skrika o peka finger. För så länge ingen skada blev skedd så försöker jag acceptera att alla kan göra fel. Skulle det däremot vara något riktigt otrevligt kan man ju åka efter o ta ett snack..

Allt för många skiter totalt i att det finns trafikanter runt omkring dom och tror att det är dom som äger hela gatan...

Hoppas ni inte bara tycker att bilister är dumma i huvudet.
Jag har sett exempel på både mopedister, cyklister, bilister och motorcyklister. Vi är inga guds änglar heller såsom vi kan göra fräcka omkörningar eller åka i 200 på bakhjulet..

Lita inte på någon annan ute i trafiken. Alla andra är idioter utom du själv så agera därefter och var beredd på precis ALLT!

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
PutteLiten skrev:
Tyvärr finns det riktiga Idioter i trafiken, men som du säger det flesta är bara nötter... :D

Tyvär får jag hålla med dig det finns flera idioter. Folk som kör fulla och bara idioter som äger och kör bil och det är ganska gott om dom, det där med älgar va inte dumt faktiskt.

TA DET LUGNT!

Micke Das

Rödljuskung i lågskor
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Tidigare: Yamaha YZF 600 R Thundercat. Nu: Baby Trold, Trille Noa -06.
VTR-Johan skrev:
Vill bara påminna alla hojåkare att köra med hjärnan i sommar. Hade precis en bilist som låg ända in i röven på mig när en fasanjävel sprang ut på vägen. Man visste ju inte hur mycket man vågade bromsa innan han smällde en i baken. Ovanpå det går han ut och kör om mig också. Jag låg i 60 på en 50sträcka när detta hände. Jag körde såklart efter honom och höll ett lagom syrligt förmaningstal :finger om att såna som han kör ihjäl såna som oss! Hoppas han tänker ett steg längre ifortsättningen. Kom ihåg att ALLA bilister är idioter när du kör hoj lita inte på nån!!!
Ha en skön mc-sommar med livet i behåll till hösten.

Det va ta mej fasen det coolaste du kunde göra att skälla ut honom! Så skulle alla göra. :bow
Hatar bilister!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...