Timur Lenk skrev:
Jag är så innerligt trött på bilister som svänger ur framför mig! Vad fan är det frågan om egentligen? Ser dom så jävla dåligt så skall de inte vara i trafiken!
Ett förslag som jag undrar om nån provat:
Att justera upp halvljuset så att det bländar ordentligt alternativt alltid åka med helljus på, hjälper det?
ja, pojkvän och svärfar satt och pratade om detta häromdagen och kom fram till att följande kan hjälpa:
-helljus
-ligga mer på vänstra halvan av fältet, inte för långt till höger som mopeder
-köra lite i sidled för då kan ögat på bilisten lättare registrera dig
-givetvis reflexväst och färgad hjälm( själv har jag blå, gör det nån skillnad tro?)
-svärfar har såna neonorange klistermärken på hela sina backspeglar, kan nog också funka lite
edit: -givetvis även att sänka farten, åtminstone köra lagligt, vilket är den fart bilisten ju kan förvänta sig att man håller
eh, ja det var nog det. tuta brukar inte hjälpa så mycket, iallafall inte min, den är så himla klen så den hörs knappt till bilen tror jag.
jag tycker det är är skitläsktigt varje gång man passerar en bil, särskilt om de inte står stilla utan kommer med fart på en sidoväg. kör personen i bilen ut har man ju inte mycket att sätta emot.