Billig bakhjuls hoj....

Tzr_andreas

Snart växer jag till 600!
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Strané
Hoj
Yamaha TZR 125
Jaja, ni stora killar ska väl inte gnälla på att slita på kopplingen och sånt.
På 125:an funkar bara en sak... ettan och kopplingen..
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag tränar med en crossbåge. Med några år på nacken är de billiga i inköp. De tål hur mycket vurpor som helst och skulle något gå sönder kostar det väldigt lite att laga. Man kan t ex köpa ALL plast till min båge för ca 1 500 kr. Ett kopplingshandtag kan man få för under hundringen osv. De är lätta at få upp också. Det är dock värre att ligga kvar, men det beror iofs inte på bågen.
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
John Holmes skrev:
Garpe har lyckats... :fakta


Vad menar du !?!? :D Jag har ju gett den nytt liv... Eine wunderbares leben !!!!!
Har lackat om motorkåpor o fälgar nu.. GOdset i styrkronan e dock lite tunt så funderar på att skaffa en annnan...

:öl
 

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ktm660smc
phastasphuk skrev:
Gaffeln kan sækert stryka med om man gør en riktig "max biaggi"
Annars ær wheelisar ganska skonsamt, om man gør dom rætt.

Det som slits ær bara; framdæck, framhjulslager, packboxar, gaffel, styrlager, koppling, kedja, bakhjul.

Men om man gør dom rætt så kan man bara rækna in framhjul....koolaste som finns ær man får røkpuffar från framhjulet :D
Sjælv har jag bara lyckats steka ett par packboxar under ett inept wheelie førsøk :crash

Fast på de flesta schysste crosshojar så sitter det gafflar som är tänkta att ta en hel del stryk, men visst det blir ju mer slitage än att mysåka fram och tillbaka till ica.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Fredrick skrev:
Har testat lite på crossen bara, och iaf jag glömmer ofta foten på bakbromsen som är det viktigaste. Den måste sitta där.. Kostade mig en ond axel och bulig krök. Ta det lungt så..


Iofs så är det inte fel att ha bromsberedskap på en 4-taktare heller men dom slår inte över riktigt lika lätt som en 2-taktare, man har bra mycket mera motorbroms på en 4-taktare än vad man har på en 2-taktare.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Macke skrev:
Okej, jag erkänner. Jag suger fett på att köra på bakhjulet!

Mest av rädsla att krasha ögonstenen antar jag, och går därför och funderar på att köpa en till, lite billigare hoj, som man kan träna lite stunts på utan att behöva oroa sig för att krasha...

Nån som har några bra förslag??
Varför inte en DT125???? :) Billig iaf
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
hornet oskar skrev:
Hur många är det egentligen som vurpar vid bakhjulsåkning? Jag har fått för mig att det inte är sååå värst många



det är väll ett gäng olyckor när det stuntas men som jag har förstått det så är väll inte det den stora boven med dom värsta skadorna verkar ju som om bankörningarna drar på sig mest kracher samt dom där trevliga färderna på dom små krokiga vägarna med grus i svängarna :skrämd

Sen kan man fråga sig hur många som talar om att dom vurpat när dom slangade?

Finns nog ett visst mörkertal
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top