Billig bruks-sport-touring hoj?

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Hej!

Jag har gått och blivit sugen på en rolig kvick brukshoj med lite krut i, och helst rolig att svänga med. Prisbilden jag fokuserat på är 30000 till 40000kr. De hojar jag tittat på är zrx 1200, Honda vtr firestorm, Yamaha xjr 1300. Till saken hör att jag är 2 meter lång och får inte plats på 600 kubikare.

Tänkte prova ställa en fråga om tips på alternativa cyklar då jag troligtvis missat ett gäng guldkorn. Vad tro folket?

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Hoj
GSX 1400 -03
finns rätt många fina blackbirds i den prisklassen. Bra krut i och med en enkel höjning vid bakre dämparen roligare i korvorna. Bra i försäkring...
jag är 186 och den funkar mkt bra...

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag skulle nog byta ut Hondan till en blackbird istället. VTR'en är en i sammanhanget kompakt hoj, men framför allt så är bränsletörsten i kombination med den lilla tanken ingen bra kombo för touring...

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Slår ett slag för Blackbirden, en fantastisk hoj när man höjt den lite i bakänden med en bricka.
Bra med kraft, bra väghållning, kanon att köra långt på även med skjuts om man vill det - en riktigt bra allroundhoj om man vill ha sporttouringhoj :)

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Blackbirden är nog inget dåligt alternativ. Hur är sittställningen på den? Försöker hitta en lite lättare upprätt sittställning så man inte blir så ansträngd av att köra under 150 knyck som var gränsen man behövde passera för att zx12r'n skulle bli bekväm i flera timmar :)

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Är du 2m sitter du troligtvis perfekt i nästan laglig fart på Blackbird .
Jag , 183, behöver ligga ca 110+ för att vara helt avlastad med originalruta på en -98 .
99-up (tror jag ) har ngt längre ruta .

M

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Jag rekommenderar också Suzuki Bandit. Den har en mer upprätt körställning och är dessutom rolig att köra på krokiga vägar. Kraften i motorn är tillräcklig om man inte enbart är ute efter motorstyrka, är väl runt 100 hästar har jag för mig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
suzuki gsx1250/650 (den kåpade banditen) är ju också ett alternativ. Verkar dåligt med begagnade på blocket nu bara.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Jag är ett par cm kortare än du och jag satt kanon på Blackbirden. Det är en kanonhoj för att köra landsväg och tom motorväg men det faller på en sak, rolig att svänga med.
Oavsett hur mkt du höjer den i baken (inom rimliga gränser) kommer den alltid vara relative trögsvängd vid skarpare kurvor.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC