Billig intercom med bra ljud

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Jag började med en Snell E1 (tror jag den hette, har utgått) från XLmoto.
Fungerade klockrent med samtal och musik. Men - enheten och basen var separata, vid regn kröp det in fukt i kontaktstycket vilket gjorde att den slutade fungera tillfälligt. Efter upptorkning fungerade den återigen.
Nu har jag SENA 50R med Harman Kardon. Något bättre ljud för musik. Ingen skillnad vid samtal varken för mig eller den jag pratar med (bra betyg för Snell).
Den stora skillnaden är funktionen som Intercom, Snell fungerade klockrent om man bara var två, men så fort vi åkte tre så strulade det alltid. Med Sena är det betydligt enklare men inte helt friktionsfritt.
Skulle jag köpa ige, med en tanke att bara köra själv, så skulle jag satsa på en Snell eller betydligt billigare SENA och modda dit Koss element.

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Har det inbyggda sena i min schuberth c5. köpte adapterkabeln så att man kan koppla in 3.5mm in ear lurar. Orginal högtalare fungerar inte över 100km/h trots att jag lagt in distanser så att högtalarna ligger ann mot örat. inte speciellt imponerad av räckvidden heller, LÅNGT ifrån den utlovade räckvidden trots ideala förhållanden, och sen laggar det satan ibland trots att vi kör bredvid varandra..... men kopplingen till mobilen och att kunna lyssna på musik samtidigt som vi snackar i intercom funkar klockrent. Inte mycket annat att välja på tänkte jag eftersom att jag redan hade hjälmen. ang räckvidden så tror jag tyvärr att de flesta märken har samma problem.

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag förordar Cardo Packtalk Slim med JBL.
Bra ljud och stora knappar.
Helnöjd med detta koncept.
Vi har detta, men med de vanliga högtalarna.
Tycker det är meckigt att para ihop och systemet tappar ofta sambon... som ju åker på samma cykel, så vi är ju inte så långt ifrån varandra.
Ibland kommer det in andra grejer, i Italien hade vi särskilda problem med detta...
Och sen är batteritiden kass.
Det håller inte ens en hel dag.
Jag lyssnar aldrig på musik eller så och vi pratar knappt heller... vi brukar komma på rull vid nio och framåt fyra börjar det pipa om att strömmen snart är slut.
INTE nöjd.
Men nu sitter det där... så då får det ju vara där.

Men ett tips, kolla så det passar enkelt i hjälmen!
Cardos passar många, men jag har Schuberth-hjälm (Touratech) och fick fila massa innan det gick dit.

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag har precis uppgraderat från Cardo Packtalk bold till Cardo Neo (p.g.a strul med att koppla ihop med appen, vilket gjorde det omständligt att koppla ihop med andra enheter). Annars är jag nöjd med deras produkter. Med Packtalk bold var det inga problem med räckvidd eller batteritid, har kört 8h i Norge med två andra hojar (Cardo Neo och Cardo Edge) och konstant tjattrande utan problem. Ska bli intressant att se hur Cardo Neo uppför sig under sommarens Norge resa.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!