Billig och gammal enduro / gathoj?

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Bra illustration på "grymt överprisade" ;-)

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
För många enligt hustrun...
DR400 lite tung, lite trött men har långa serviceintervall och kör man inte alltför fort så är inte fjädringen begränsande. Klarar betydligt mer än vad man tror och så har den elstart :). Kicka XR600 i skogen när man är skittrött o kört fast i ett surhål är ingen bra början på en skogsåkarkarriär.

Thorak

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Jag hade ungefär samma krav, det blev en DR350 -95. Kan grabbarna från Mondo Enduro köra runt jorden på såna så ska väl jag kunna pendla och ta mig utanför vägnätet vid behov. Gick inte att classicaförsäkra men IF var inte många hundringar dyrare. Drar 0,3 liter milen på landsväg så tanken räcker långt.

Last edited:

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Ja dr400 är det inga problem på eller 350. Men 400 ligger för dyrt och 350:n hittar man inte just nu. Skulle en dyka upp så är det värt att kolla.

Och xr600r verkar ju överprisade, går ju alltid att pruta med min charm. Men jag har ju inte uteslutit de andra hojarna ännu. Har tänkt att köpa nästa vecka, så kollar på allt och alla.

Det finns många dr650 ute för bra priser...

Vad fan är en yamaha XT600 för något? Bra eller anus?
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_xt600__3700_mil_61987932.htm?ca=11&w=3

Finns ett par till men XT600e från 93-94.

TTR600 som finns är för nya, så försäkringen blir för hög. Går att betala men är inte värt det för sådana hojar på sån liten budget som jag har för inköp.

Börjar bli dum...ska gå och meka på nuvarande hojen och kolla mer sen när hjärnan har klarnat till.

Thorak

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Man får vara snabb om man ska ha en DR350, de flesta som säljs är bara e-reggade om ens det. Jag fick köra hem min från Växjö. Helt omöjligt att hitta en i Stockholm.

moddlaren

Guest
Yamaha yz250wr. 96kg smal bra fjädring. 2t min har gått med motard hjul dryga 1000 mil asfalt utan problem. 1600:- hel- hel extraallt på swedea.

Drar föresten ca 0,38milen i 90 blås på vägen o med 12liters tank kör du längre än arslet vill vara med..

yam660r

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
X11 + XTZ660 + Dr350
Har en Dr350s -92 som kan bli till salu. 25 mil söderut.
Kul hoj men körs för lite.

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Yamaha yz250wr. 96kg smal bra fjädring. 2t min har gått med motard hjul dryga 1000 mil asfalt utan problem. 1600:- hel- hel extraallt på swedea.

Drar föresten ca 0,38milen i 90 blås på vägen o med 12liters tank kör du längre än arslet vill vara med..

Ska jag hämta den hos dig eller levererar du den hem till mig?:hihi

moddlaren

Guest

Alla wr är e reggade från början men utrustar man dom med erfoderlig utrustning så går det att regga till gatreggad..

Att sedan inte polisen bryr sig ett skit om att dessa är e-reggade är ju enkelt för ägaren. Swedea gör ingen skillnad heller om man står på öronen då nästan inget kan gå sönder.. Mer än chauffören:)):crash

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Alla wr är e reggade från början men utrustar man dom med erfoderlig utrustning så går det att regga till gatreggad..

Att sedan inte polisen bryr sig ett skit om att dessa är e-reggade är ju enkelt för ägaren. Swedea gör ingen skillnad heller om man står på öronen då nästan inget kan gå sönder.. Mer än chauffören:)):crash

Jag vill nog påstå att du har lite fel där, de flesta wr mellan 03-07 är landsvägsreggade i grunden, Åtminstone fyrtaktarna.
Före och efter de årsmodellerna är det lite blandat om de är landsväg elelr e-reggade.Bättre att leta reda på en som är landsvägsreggad i från början i så fall.. Tvitaktarna å andra sidan är väl i regel omgjorda Yz som är e-reggade.
Att landsvägsregga en mc som i grunden är en e-reggad cross(yx,yzf) brukar bli svårt, räcker inte att smälla på blinkers utan det skall fram intyg och annat. En av anledningarna till att dessa blir just e-reggade och inget annat.
Huruvida polisen bryr sig eller ej låter jag vara osagt men att ha en e-reggad cykel för daglig pendling utan giltig endurolicens och ej vara på väg till träning/tävling kan generera böter för olovlig körning.
En polis som ser en e-reggad mc som far förbi kanske inte orkar ta upp jakten men vid en flygande besiktning kan det bli svårare att snacka sig ur situationen. Lite svårt att hävda att man är på väg till novemberkåsan i april eller skall träna på lokala enduroslingan en onsdag om den bara är öppen på lördagar...

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
En fråga till:

Hur är det med kickstart på vintern? Blir det helvetes problem så att man blir självmordsbenägen?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Hadde en dr600 för ganska länge sen inga problem o kicka igång vintertid

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Har kört både dr500 och dr600 på vintern. Startar även fast de står ute i 15 minus eller kallare.

yam660r

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
X11 + XTZ660 + Dr350
Dom hojar med kick jag haft, startar faktiskt bättre när det är kallt än när dom är redigt varma.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Kicken i sig själv gör inte de svårare att starta på vintern utan hur man har underhållit hojen å hur bra man har allt inställt..

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras