Alla wr är e reggade från början men utrustar man dom med erfoderlig utrustning så går det att regga till gatreggad..
Att sedan inte polisen bryr sig ett skit om att dessa är e-reggade är ju enkelt för ägaren. Swedea gör ingen skillnad heller om man står på öronen då nästan inget kan gå sönder.. Mer än chauffören
)
Jag vill nog påstå att du har lite fel där, de flesta wr mellan 03-07 är landsvägsreggade i grunden, Åtminstone fyrtaktarna.
Före och efter de årsmodellerna är det lite blandat om de är landsväg elelr e-reggade.Bättre att leta reda på en som är landsvägsreggad i från början i så fall.. Tvitaktarna å andra sidan är väl i regel omgjorda Yz som är e-reggade.
Att landsvägsregga en mc som i grunden är en e-reggad cross(yx,yzf) brukar bli svårt, räcker inte att smälla på blinkers utan det skall fram intyg och annat. En av anledningarna till att dessa blir just e-reggade och inget annat.
Huruvida polisen bryr sig eller ej låter jag vara osagt men att ha en e-reggad cykel för daglig pendling utan giltig endurolicens och ej vara på väg till träning/tävling kan generera böter för olovlig körning.
En polis som ser en e-reggad mc som far förbi kanske inte orkar ta upp jakten men vid en flygande besiktning kan det bli svårare att snacka sig ur situationen. Lite svårt att hävda att man är på väg till novemberkåsan i april eller skall träna på lokala enduroslingan en onsdag om den bara är öppen på lördagar...