Billig smidig 4-takt för lek hemmavid.

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Sålde min xr650r sm igår och vill nu ha tag på något att leka med hemma på gården och kanske lite i skogen.

Xr:en jag hade var för stor och bökig för mig i skogen som mer eller mindre är nybörjare på två hjul.

Söker nu något som kostar så lite pengar som möjligt men ändå är lite kul att ta fram nån gång i veckan och leka av sig lite.
Blir absolut inte nån hårkörning då jag har en halvtaskig rygg.

Har jäkligt taskig koll på modellbetekningar och liknande så skiv gärna ner hela namnet på cykeln ni rekomenderar.

Och som sagt, 4-takt är det nog som gäller för mig.
Vilka modeller finns det egentligen att välja på om man ska ha en som har några år på nacken?

Mvh Daniel

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Last edited:

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
sorry my bad:rolleyes:...menade 400:an

Tänkte la det, men då skenar det iväg i lite mera pengar än jag vill ge.
Har en tajt budget nu pga husköp o lite annat skit så billigt är nyckelordet för tillfället tyvärr.

Något roligare o dyrare får det bli till nästa år eller senare under sommaren.

Nja, känns inte så kul att byta ner sig till något så nära det jag hade tror jag inte...

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Drz-400.

Skittråkig hoj, men den funkar till nöjeskörning!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
LC4:an är ju inte överdrivet smidig.

Är det skogskörning, smidigt och lättkört som är prio 1 - 2-takt, och KTM EXC200 - 4-taktarna är jäkligt mycket klumpigare..

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Polarn har en KTM LC4 400 för 16.000:- -96:a
Något av intresse?

Skulle faktiskt kunna vara det. Hur är skicket på den, servad efter ordning eller blir det massor med skruva på en så pass gammal cykel?

Har han en hög med bilder får han gärna skicka dom till slarvar@yahoo.se

LC4:an är ju inte överdrivet smidig.

Är det skogskörning, smidigt och lättkört som är prio 1 - 2-takt, och KTM EXC200 - 4-taktarna är jäkligt mycket klumpigare..

Prio 1 är nog faktskt att det skall vara 4-takt, men en någolunda smidig sådan.
Min XR650R var allt för klumpig för min del, och sen ville jag inte riktigt bröta sönder den för mycket heller så jag var nog lite väl känslig med den. Men med första hojen får man vara lite mesig kan jag tycka :rolleyes:

En KTM 250 SXF. Jag har en sån och den är riktigt lättkörd och smidig. Eller en yamaha 250.

http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_YZ_250_Fyrtakt_25505411.htm?ca=15&w=3
http://www.blocket.se/varmland/Yamaha_YZ_250_F_25347913.htm?ca=15&w=3
http://www.blocket.se/dalarna/KTM_sxf_250_cross_25898216.htm?ca=15&w=3

Det är inte lätt o sälja hoj nu, så det går säkert att pruta ett par tusenlappar.

Helt klart en cykel jag kan tänka mig men dock på gräsen till för dyr för mig för tillfället.

Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Helt klart en cykel jag kan tänka mig men dock på gräsen till för dyr för mig för tillfället.
Som sagt går det säkert o pruta en hel del nu. Om det är precis på gränsen för dyr ta en stund o tänk efter ifall du inte kan få fram lite extra pengar. Kan va värt en månad på nudlar för att få en bra hoj. Du kanske till o med har någe onödigt liggandes hemma du kan sälja för någon tusenlapp oxå.

Ja kör KTMen o är riktigt nöjd men yamahan ska oxå vara helt ok. Extremt lätthanterlig hoj KTMen. Har du kört XR innan så kommer den här kännas som en liten mountain bike. :tummenupp

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Som sagt går det säkert o pruta en hel del nu. Om det är precis på gränsen för dyr ta en stund o tänk efter ifall du inte kan få fram lite extra pengar. Kan va värt en månad på nudlar för att få en bra hoj. Du kanske till o med har någe onödigt liggandes hemma du kan sälja för någon tusenlapp oxå.

Ja kör KTMen o är riktigt nöjd men yamahan ska oxå vara helt ok. Extremt lätthanterlig hoj KTMen. Har du kört XR innan så kommer den här kännas som en liten mountain bike. :tummenupp

Nja, egentligen så borde jag inte köpa någon cykel alls nu med tanke på husköpet som kommer sluka massa pengar o lite därtill men något måste jag nog ha ändå :)

Får nog iaf hålla mig under 20K skulle jag tro, känns bäst så (och minst tjat från kärringen) :rolleyes:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Ska du ut å böka i lerspår och mellan träd ska du passa dig för crossmodellerna... håll dig till Enduro!
Enduromodellerna är dessutom landsvägsreggade!

Mitt förslag är KTM EXC250f
-07:eek:rna är prisvärda, ny motor men med gamla utseendet.
De flesta vill ha EXC modellerna från 08 då de fick ny ram och plast.

/issi

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Ska du ut å böka i lerspår och mellan träd ska du passa dig för crossmodellerna... håll dig till Enduro!
Enduromodellerna är dessutom landsvägsreggade!

Mitt förslag är KTM EXC250f
-07:eek:rna är prisvärda, ny motor men med gamla utseendet.
De flesta vill ha EXC modellerna från 08 då de fick ny ram och plast.

/issi

Tyvärr så drar det ju iväg i pengar då, som sagt så är det tyvärr pengarna som styr detta köp. Någon vettigare och roligare maskin får komma kanske nästa år.

Blev faktiskt bra sugen på den Lc4 400 -96:a som Rasorblade tipsade om här åvan, någon som har lite input om dessa?
Gammal hoj men å andra sidan så kommer den säkerligen inte brukas varesig mycket eller hårt i min ägo.

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Få man fråga varför det måste vara en 4t?

Dels för att det kan bli en hel del grus och asfaltsväg.
Sen tycker jag att det verkar en smula smidigare för en som är ny i skogen att kunna köra på lite vrid istället för att hetsa på varvet.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Dels för att det kan bli en hel del grus och asfaltsväg.
Sen tycker jag att det verkar en smula smidigare för en som är ny i skogen att kunna köra på lite vrid istället för att hetsa på varvet.
Med en modern större 2t enduro så behöver man absolut inte hetsa på varvet, håller man sig på låga varv så är dom riktigt trevliga att åka på och svåra att köra motorstopp med. Funkar utmärkt på gata också. Tycker som rasorblade att du ska ha en kåtte 300. :tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!