Billiga och bra däck till bilen

tkdrille

Guest
Kan rekommendera kumho.
Har det på sommarbilen.

Nankang har jag hört en massa skit om så det märket skulle jag inte ens ta med en tång (och så ser det inte så ballt ut :rolleyes:).
Kanske om du testar däcket först så kan du kasta skiten sen. Jag kör med nankang och har gjort de ett par år och de funkar perfekt till priset.
Har även kört på dyra märken och de slits ju snabbt med.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kanske om du testar däcket först så kan du kasta skiten sen. Jag kör med nankang och har gjort de ett par år och de funkar perfekt till priset.

Det hänger ihop.
Däck med bra fäste och goda egenskaper i väta slits fort.
Låg profilhöjd och bred slitbana bidrar också.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Körde Rotalla på min V70. Va skitnöjd med dom däcken. När det var 5 plus och riktigt blött så kanske fästet var lite sämre än dom bästa däcken, men inget jag klagade på. Gick 4000mil på min V70 utan problem knappt slitna....

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Du har hört jag med flera har upplevt dom! Klart som fan att du inte kan jämföra nankang med premiumdäck men jag tycker att dom gör sitt jobb bra. Jag tillhör dom som inte lägger 2000:- på ETT däck som slits ut på nolltid och kumho lirar i samma klass som budgetmärkena, skit om du frågar mig, ja, jag har kört på kumho också, hann knappt sätta på skiten innan dom var utsletna och inte speciellt bra på någonting!

Jag känner människor från samma bilklubb (inte internetpolare) som testade nankang med mindre bra resultat så jag ser ingen anledning att testa själv.

Mina kumho har gått ganska långt och hårt (om sagt, sommarbil) och de kostade runt 900 fram (215/45/16) och 1000 bak (225/45/16) helt ok pris.

Och nej, jag köper inte heller michelin för 1500+ , tycker att det är pengarna i sjön.

Men sure, lallar man runt i skyltad fart och tar det extra lugnt när det regnar så fungerar de säkert.:)

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
K5 Bana
In på dackonline bara - sortera på pris.. vill du snåla ett steg till så kör du 225/45 bak också.

Själv har jag kört mkt budget: Rotalla, Goodride och Sunny mm - inget att klaga på :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag beställde Rockstone nu senast till en bil som snart ska säljas men som ändå behöver hyfsade sulor några månader. Funderade på Sunny, men läst att en del av dessa hade dålig stomme och gav för mycket obalans. Rockstone är i samma klass som Nankang, men med lägre rullmotstånd. Bra pris och är ok. Drygt 700 per styck i 225/55-17 xl.

Till de bilar jag kör flera säsonger med och där jag har krav på fäste och ljudnivå mm, blir det ofta Michelin eller Nokian bla. Men då kostar det mycket mer. Vintersulor fuskar jag aldrig med. Bara hakkapelita eller nordfrost, dubbat.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag känner människor från samma bilklubb (inte internetpolare) som testade nankang med mindre bra resultat så jag ser ingen anledning att testa själv.

Mina kumho har gått ganska långt och hårt (om sagt, sommarbil) och de kostade runt 900 fram (215/45/16) och 1000 bak (225/45/16) helt ok pris.

Och nej, jag köper inte heller michelin för 1500+ , tycker att det är pengarna i sjön.

Men sure, lallar man runt i skyltad fart och tar det extra lugnt när det regnar så fungerar de säkert.:)

Kör man normalt funkar nankang och säkerligen andra budgetdäck alldeles utmärkt, som jag skrev, har kört autobahn i regn i 130+, blir en del hastiga inbromsningar, snabba filbyten osv men jag kan inte påstå att dom upplevdes så förfärligt skräckinjagande, har också hört av andra som kört nankang att dom upplevde däcken som lite hala i väta men inget jag har erfarenhet av med dessa däck! Måste fått tag på några supernankang:D du som hör mkt, hur funkar falkendäcken? ganska bra priser på dom också, var nära att köpa falken förra gången men valet föll ändå på nankang då jag hade erfarenhet av dem!

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Kör man normalt funkar nankang och säkerligen andra budgetdäck alldeles utmärkt, som jag skrev, har kört autobahn i regn i 130+, blir en del hastiga inbromsningar, snabba filbyten osv men jag kan inte påstå att dom upplevdes så förfärligt skräckinjagande, har också hört av andra som kört nankang att dom upplevde däcken som lite hala i väta men inget jag har erfarenhet av med dessa däck! Måste fått tag på några supernankang:D du som hör mkt, hur funkar falkendäcken? ganska bra priser på dom också, var nära att köpa falken förra gången men valet föll ändå på nankang då jag hade erfarenhet av dem!
Har ingen erfarenhet av falken faktiskt. Min farsa körde nog på falken en uppsättning men han kör så pass lagligt att det inte spelar någon roll vad som sitter på (sommartid):smasha

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ah men va ska vi komma fram till nu då, jag gör en diesel focus o min prioritet är att jag ska kunna ta mig igenom de extrema skyfall man stöter på ett par ggr per sommar när man är ute på semesterresan eller nåt utan att sladda av vägen direkt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Till de bilar jag kör flera säsonger med och där jag har krav på fäste och ljudnivå mm, blir det ofta Michelin eller Nokian bla. Men då kostar det mycket mer. Vintersulor fuskar jag aldrig med. Bara hakkapelita eller nordfrost, dubbat.

Vill du komma billigt undan med vinterdäcken också, så rekomenderar jag "Nordman".
Nokia som tillverkar, men i ryssland med äldre mönster.
Jag är helnöjd med prestandan.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
hur funkar falkendäcken?

Har ej kort dom sjalv men dom far ganska bra omdome.

Ett riktigt bra 'budget' dack ar Vredestein, men dom ar inte sa billiga langre. Jag kor pa Conti sc5 nu och Vred (sessanta) var inte samre pa nagot vis. Coolt monster dessutom :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har bestämt mig för NS-20 nu typ, kanske :D
Nu är bara frågan om jag ska välja XL eller inte, samma pris.
Alltså förstärkta för o klara högre last.
Är det helt onödigt o bara jobbigare att kränga på eller vore de vettigt, inbillar mig att de blir lite bättre stabilitet men det kanske är nån nackdel som väger tyngre?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
köp skiten!

Gissar att du inte jagar varvtider, så det är säkert bra nokk! Kan ju vara värt att hålla i åtanke hur mycket (lite) du betala och inte ligga o köra som en biltjyv!

Frågan va om det finns nån vinning i att köpa XL med förstärkt stomme eller ej.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Camskill är jävligt bra och säljer till bra pris, levererar dom till Svea? Kan ju aldrig tänka att privat frakta däck till Sverige lönar sig.

Senast jag kollade gjorde de det, och då kostade frakten hem till dörren i sverige ca 50 pund, lite beroende på dimensioner. Så visst kan det löna sig!:tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
köp skiten!

Gissar att du inte jagar varvtider, så det är säkert bra nokk! Kan ju vara värt att hålla i åtanke hur mycket (lite) du betala och inte ligga o köra som en biltjyv!

Jaga varvtider med en ford focus:rofl

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Camskill är jävligt bra och säljer till bra pris, levererar dom till Svea? Kan ju aldrig tänka att privat frakta däck till Sverige lönar sig.

Camskill skickar till Sverige. Fraktkostnaden är inte alls dyr. Vet många som köpt däck via dem genom åren. Både r-däck (där det finns pengar att spara jämfört med Sverige) och "n" märkta Porsche däck och däck till "M" modeller och dylikt.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS