Billiga Xenon-kits

malajo

Spelgud
Gick med
8 May 2008
Ort
Halmstad
Hoj
FZ6-N -08
Oki, får försöka vinna pokern ikväll så beställer jag sen ;-)

Ingen som vet vad jag har på en SV650?
I manualen står det bara "12V 55+55W/55+55/55W"
Står ingenting om sockel.

Får väl gå ut och titta på hojen annars.
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Om man använder mt-03 lampan på hojen, ska man ha singel eller dual beam då?
Tror att det sitter en h4 i.
 

malajo

Spelgud
Gick med
8 May 2008
Ort
Halmstad
Hoj
FZ6-N -08
Verkar sitta H1 i både höger och vänster, men i den ena sitter det nån typ projektorlampa, heter det så?
Sitter typ en tjock glaslins där, men det spelar ingen roll eller?

Men på den ena lampan verkar det sitta nån special-hållare.
Fjädern sitter inte mot själva lampan utan mot hållaren, kommer det bli problem där eller?

3006462998_9b9cf77179.jpg


Givetvis så lyckas jag inte lägga in bilden så ni kan väl kolla länken
 
Last edited:

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
På bilderna av olika lampor finns det en som heter H4-2, ser ut som att det sitter en halogenlampa för halvljus på den? Men det går inte att välja den i beställningslistan, Nån som vet nått om den?
Kan man ha två sånna i ett single beam kit?
Har 2st H4 nu...

Tacksam för svar.

någon?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Snabb leverans. Beställde i måndags kväll och DHL hade försökt lämna av hemma i går torsdag. Hinner inte hämta förrän måndag. Sen ska 9006(HB4) lampan testas i bandíten
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
Gör det för fan :)

Förresten var det svårt att montera? Tog det lång tid? Stötte du på problem etc etc.?

:D Lätt,åtminstone på kåphoj,bara att plugga ihop.Själv monterade jag ballasten,en dosa ca 10x12x2 hängande på vä sida innanför kåpan.Dessutom monterade jag en plastskärm som skydd emot vatten vid tvättning!Anslutningarna var gummitätade emot fukt.Absolut prisvärt...:tuttar
hälsn holm44
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
:D Lätt,åtminstone på kåphoj,bara att plugga ihop.Själv monterade jag ballasten,en dosa ca 10x12x2 hängande på vä sida innanför kåpan.Dessutom monterade jag en plastskärm som skydd emot vatten vid tvättning!Anslutningarna var gummitätade emot fukt.Absolut prisvärt...:tuttar
hälsn holm44

Verkar var enda stället som den passar på banditer se bild 1

Gör det för fan :)

Förresten var det svårt att montera? Tog det lång tid? Stötte du på problem etc etc.?

Det enda problemet är att hitta lämplig plats för ballasten som holm44 skrev. Unikt för varje hojtyp vilket gör att man kanske demonterar lite för mycket innan man hittar platsen annars bara att plugga in.

Bild 1 ballastplacering modell holm44
Bild2 före dvs orginalbanditskitlyse HB4(9005) lampa
Bild3 Efter dvs sjukt stor skillnad
 

Bifogat

  • ballast.JPG
    ballast.JPG
    154.6 KB · Visningar: 119
  • Fore.JPG
    Fore.JPG
    98.3 KB · Visningar: 1,294
  • Efter.JPG
    Efter.JPG
    177.5 KB · Visningar: 1,191
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
om man har h7 men vill ändå köra dual beam på hojen, hur går man tillväga då? dom har juh bara singelkit till h7 och jag vill att båda ska glänsa
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag beställde 3 kit med H1 4300 xenon-kit från VVME.com i måndagskväll, igår torsdag så kollade jag kollinummret jag hade fått på DHLs sida, då såg jag att dom redan hade försökt lämna av paketet kl 14.00 på Onsdagen.

Det tyckte jag var grymt snabb frakt, 2 dagar från Kina.

Hämtade ut dom imorse på DHL utlämningställe i stan, blir till att installera 3st i extraljusen på bilen i helgen. Så jag har tre över som jag inte riktigt vet vad jag ska ha till, men dom blir nog lätt att sälja till nån polare.

Första intrycket då jag såg dom i kartongen var att det verkar vara väldigt bra kvailte på kontakter och kablage. :tummenupp

Och så är det ju ungefär halva priset motför kiten på som säljs på blocket.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
men vafan dubbla pris i frakt... närmare 800 för att frakta ett sketet litet paket...kostade inte ens det när jag fick min matta till skotern skickat å den är duktigt större och väger åtminstone 30-40kg


edit lägger efter lite forskande att jag la till 3st xenon-lampor och då höjdes frakten med 75$ dom tar enligt listan typ 25 extra för varje..men kan det stämma, dom kan väll fan inte ta typ 5-600:- extra i frakt för att skicka med 3 par lampor:huvet
 
Last edited:

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Dom verkar ha fast frakt på varje föremål. Inte direkt billigt att beställa smågrejer, och man tjänar ingenting på att ta fler grejer på en gång.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Och så fortsätter krånglandet:huvet

La 2 ordrar och bad omedelbart att en skulle tas bort, som jag fick beskriva då man inte får nån ordernr man kan ange:confused: ,
sen idag får jag mail av dhl att dom försökt ge mig paketet både igår och idag, men adressen stämmer inte.:D kineserna måste supit hårt, för dom lyckas skicka mitt paket över 90mil fel och att killen nu har hämtat ut det:rolleyes:
 
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
ännu en uppdatering, efter mycket mejlande med kinersena som dessutom kan bara knaglig engelska så har personen dom skickade paketet till tagit ut det, varpå jag påpeka att dom skickat det fel och om dom ska skicka ett nytt.

Dom anser att dom inte gjort fel och att jag ska kontakta dhl,
adressen dom skickat till är
JONAS ANDERSSON, RAGNVALLAGATAN 10, 25663 HELSINGBORG
min adress är
JONAS ANDERSSON, GAMMELGATAN 4, 86032 Fagervik

Jag är rätt säker på att jag inte skrev en så fel när jag beställde.

bot your fault? well it seems like it when you send package to wrong adresses,

JONAS ANDERSSON, RAGNVALLAGATAN 10, 25663 HELSINGBORG this is the adress you sent it to

JONAS ANDERSSON, GAMMELGATAN 4, 86032 FAGERVIK this is my adress, you cant be serious that would have wrote that wrong.

Now i want to know what your final word will be, so i know what to do.




--------------------------------------------------------------------------------


Date: Thu, 4 Dec 2008 16:18:38 +0800
From: hid@vvme.com
To: acidman76@hotmail.com
Subject: Re: RE: order



Dear customer,

It's not out faulty.

You's solve it by yourself.

Here's your DHL phone number 46-470-735430

Regards




2008-12-04

--------------------------------------------------------------------------------

hid

--------------------------------------------------------------------------------

发件人: Jonas Andersson
发送时间: 2008-12-04 03:56:52
收件人: hid@vvme.com
抄送:
主题: RE: order
My local dhl? what will that help when the person has taken the package out and dhl says you wrote the wrong adress, can you send a new package to me=?


--------------------------------------------------------------------------------
Date: Wed, 3 Dec 2008 14:11:50 +0800
From: hid@vvme.com
To: acidman76@hotmail.com
Subject: Re: RE: order


Dear customer,

Sorry for inconvenience.

You'd contact your local DHL.

Regards
2008-12-03

--------------------------------------------------------------------------------

hid

--------------------------------------------------------------------------------

发件人: Jonas Andersson
发送时间: 2008-12-03 03:30:28
收件人: hid@vvme.com
抄送:
主题: RE: order
well that may be, but not to me.
The person that you wrongly sent it to has taken the delivery out, but that doesnt help that my order isn at the right adress and customer.

So what now? you send another one to me?



--------------------------------------------------------------------------------

Date: Wed, 3 Dec 2008 02:32:18 +0800
From: hid@vvme.com
To: acidman76@hotmail.com
Subject: Re: RE: order



Dear customer,

It showed that the products have been delivered. We will check for you.

Regards


2008-12-03

--------------------------------------------------------------------------------

hid

--------------------------------------------------------------------------------

发件人: Jonas Andersson
发送时间: 2008-12-03 00:34:24
收件人: hid@vvme.com
抄送:
主题: RE: order
so 5days ago now, what have happened?




--------------------------------------------------------------------------------
Date: Fri, 28 Nov 2008 01:10:56 +0800
From: hid@vvme.com
To: acidman76@hotmail.com
Subject: Re: RE: order


Dear customer,

We will contact DHL ASAP, please wait our answer.

Regards


2008-11-27

--------------------------------------------------------------------------------

hid

--------------------------------------------------------------------------------

发件人: Jonas Andersson
发送时间: 2008-11-27 17:40:37
收件人: hid@vvme.com
抄送:
主题: RE: order
sent another letter regarding after that i called it seams like you sent my order at wrong adress:
JONAS ANDERSSON, RAGNVALLAGATAN 10, 25663 HELSINGBORG. i really dont know why you sent it there because my adress is Jonas Andersson, Gammelgatan 4, 86032 Fagervik. So dhl want you to contact them to correct this.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fan vad jobbigt när det strular sådär.
Startade den här tråden bara för att det var så billigt och gick så smidigt :va
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
haha ni med vita är juh som pesten, hela tiden ska ni inbilla folk att era pärlemovita mjuka grabbar färg är snyggast..alla vet att svart är för hårda grabbar sammt tidlös:yoparty

ds,beställde nytt kit mm ifrån vp parts istället
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top