Billiga Xenon-kits

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Åland
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Fick mina i morse och spenderade kvällen med att montera dem. Tog typ 3h >.> Vart lite pyssel på min fs, ballasterna slutade iaf längst fram i kåpan. Men när det väl vart klart syns det inte att brorsans 125rs är igång och lyser :yoparty
Dock har jag ett litet problem :S Om jag startar helljuset under tiden som halvljuset "värms upp" (då det piper hyfsat högt) så går säkringen direkt. Funderar på att sätta dit en 15A istället för en 10A. Borde inte vara så farligt då dessa lamporna är på endast 35w istället för 55w.
Är det fler som haft detta problemet?

(bilder kommer!)

Hur är ljuset när man har 4300k? För jag har nämligen ett paket sånna som väntar hos tullen (så det är kanske lite sent att ändra sig) :D
Och sen så kommer det finnas åtminstone en RS som kan lysa ikapp :yoparty
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
35w. 50w ska, vad jag hört, ta längre tid att tända (få upp styrkan) och 35w lyser nog, tro mig;)

4300K är svagt blått innan det fått upp tempen men när det sen lyser så är det helt vitt, skillnaden mot halogen är ENORM! Blir överraskad var gång jag slår på mina. Ska lägga upp bilder strax. Tror inte du blir besviken med 4300k. Jag funderade på 5000k men pappa övertalade mig och det vart nog bra. Kvalite före kvantitet (styling i detta fallet^^).
 

Linnex

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Vislanda
Hoj
Honda 650 Deauville -99, Kawasaki Z750 GT -83, CF Moto 250 V3 -08
35w. 50w ska, vad jag hört, ta längre tid att tända (få upp styrkan) och 35w lyser nog, tro mig;)

Ok. Men jag har H4:a med hel och halvljus. Hur fungerar det egentligen? Vad jag utläst i tråden så sker omkoppling mekaniskt. Då släcks väl inte lampan och då bör jag väl inte få känningar av fördröjning.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Det kan jag faktiskt inte svara på, testa sök på tuben och google om där finns något. ska ladda upp bilder nu, tror jag^^
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Här kommer lite bilder på mina 4300K!

Halvljus (xenon) + helljus (halogen)
2n1ho5v.jpg


125 Rs halvljus (halogen)
245koyt.jpg


Mitt halvljus (xenon)
2hds1f5.jpg


Båda.
2889qhl.jpg



Effekten syns inte lika bra på bild men som jag skrivit tidigare så syns det knappt om han sätter på sin lampa när vi kör jämte varandra.

Hur har ni andra gjort för att fästa ballasterna och var?
 

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Här kommer lite bilder på mina 4300K!

Halvljus (xenon) + helljus (halogen)
2n1ho5v.jpg


125 Rs halvljus (halogen)
245koyt.jpg


Mitt halvljus (xenon)
2hds1f5.jpg


Båda.
2889qhl.jpg



Effekten syns inte lika bra på bild men som jag skrivit tidigare så syns det knappt om han sätter på sin lampa när vi kör jämte varandra.

Hur har ni andra gjort för att fästa ballasterna och var?

Fäste upp mot staget som håller kåpan, använde dubbelhäftande och strips.
sitter kvar ännu i alla fall, har haft det i 2 år. iofs så har min hoj ett kraftigt stag som sitter vi styrhuvudet.

Köpte från Xenonkungen, 6000K, kan bara säga att det blev en jätteskillnad,
tycker också att bilisterna ser mig bättre, inte lika många som kör ut framför
som tidigare
 
Last edited:

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Åland
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Idag installerade jag mitt kit i Rs'en, vart stor skillnad :tummenupp
Dock så är jag inte riktigt nöjd med helljuset som vart helt konstigt. Själva mitten av ljuskäglan hamnar långt åt höger och den är jätteliten. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra :huvet

Tog lite bilder på det nyss, så dom kommer väl när jag får :tummenupp ut ur :arsele
 

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
ZX10R
Idag installerade jag mitt kit i Rs'en, vart stor skillnad :tummenupp
Dock så är jag inte riktigt nöjd med helljuset som vart helt konstigt. Själva mitten av ljuskäglan hamnar långt åt höger och den är jätteliten. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra :huvet

Tog lite bilder på det nyss, så dom kommer väl när jag får :tummenupp ut ur :arsele

Hur funkade det med intullningen, hur mycket ville de ha? Bor själv på Åland å funderar på ett kit.
 

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Åland
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Hur funkade det med intullningen, hur mycket ville de ha? Bor själv på Åland å funderar på ett kit.

Jag måsta köpa två stycken kit då jag har H1 i ena och H3 i andra lampan, och jag fick inte kineserna att fatta vad att blanda innebär :huvet
Men för två kit betala jag ungefär 26€ i tull, inte så blodigt mycket :tummenupp
Men om det är en H1 och en H3 behöver så kan jag eventuellt sälja mina :)

Här kommer lite bilder på resultatet också. Tyvärr så har jag inga bilder från hur det såg ut först, men tänk på en gul liten äcklig lampa som drivs av en dynamo från 1963.

im2e5s.jpg


f3wepy.jpg


Stor skillnad! :tummenupp
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
litet trådlyft, har köpt xenon kitt ifrån xenon kungen. man får med olika avskärmningar till lampan (h4-bi)


fick ni med samma sak ifrån kina leverantörer? vilken kör ni med?
Standard_H4_skruv.jpg
 
Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Har köpt en hoj med xenon som behöver besiktigas.
Är det någon som har klarat en besiktning med xenon monterad, eller är det något de slår ner på direkt när man rullar innanför porten?
 

NeXTer

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Linköping
Hoj
'07 Honda NT700VA Deauville
Har köpt en hoj med xenon som behöver besiktigas.
Är det någon som har klarat en besiktning med xenon monterad, eller är det något de slår ner på direkt när man rullar innanför porten?

Så länge du bara har xenonhelljus spelar det ingen roll. Halvljus däremot måste i princip vara originalmonterat (allting måste vara typgodkänt) om det ska gå igenom, så byt till originallamporna om du ska besiktiga hojen.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Så länge du bara har xenonhelljus spelar det ingen roll. Halvljus däremot måste i princip vara originalmonterat (allting måste vara typgodkänt) om det ska gå igenom, så byt till originallamporna om du ska besiktiga hojen.

Nähä?? :va Det tror jag väl inte
Lär vara typad dessutom så då är det ju dubbel nej...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ska beställa till min Saab 900 95:a
den har H4 både i hel och halvljus.

Är sugen på Bi-xenon kitt, men vet inte om jag blir tvungen att köpa:
4st Standard H4(9003/HB2) HID Conversion Kit,
eller 2 st Standard H4-2(9003) HID Conversion Kit
eller 2st Standard H4-3(9003) Bi-Xenon HID Kit

vore tacksam för svar!
 
Last edited:

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
H4 är väl hel & halv i samma "glödlampa" va?
borde väl räcka men en sats bi-xenon då
om jag minns rätt från tidigare i tråden så blev det så
gå tillbaka å kolla tidigare sidor.
 

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Ska beställa till min Saab 900 95:a
den har H4 både i hel och halvljus.

Är sugen på Bi-xenon kitt, men vet inte om jag blir tvungen att köpa:
4st Standard H4(9003/HB2) HID Conversion Kit,
eller 2 st Standard H4-2(9003) HID Conversion Kit
eller 2st Standard H4-3(9003) Bi-Xenon HID Kit

vore tacksam för svar!


H4-3 ska du ha, ett kit räcker - dvs 2st lampor, halv- å helljus i samma...
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top