Visst finns det risk för att nån tillverkare säljer nån bil-specialare som gör att det kanske bara finns 1 enda kontakt e.dy. men jag tror att i de allra flesta fall så säljs det två kompletta, och därför fullt delbara, lyktsatser. Köp en bilsats och dela med MC-polarn är mitt förslag.
Xenon är kallare är vanliga lyktor. Mindre energi går till värme och mer energi till ljus. Detta är ett litet prorblem med xenon på bilar/fordon som körs vintertid. Isen smälter inte bort från lyktglaset eftersom lyktan är för kall.
Har bara installerat en sats hittills och det var så "bolt-on" som det gick att få det.
MEN risken finns att strömförsörjningen är för klen och att man därför måste koppla till ett extra relä som drar ström direkt ifrån batteriet. Jag monterade xenon i helljuset på en bil som hade separata helljusstrålkastare men det helljussystemet orkade inte tända xenon-lampan. Jag drog då en separat strömkabel och voila så sken det utav bara s-tan!
Detta var dock en 55 watts sats så den krävde förståss mer startampere än en standard 35 wattare.
PS. Om du drar egen strömkabel kom då ihåg att sätta dit en egen säkring också. >20 ampere behövs nog i de flesta fall vid uppstart. Det varierar beroende på hur många watt systemet är på och hur många lyktor man kopplar in.