Fraden
Snart i någon skog nära dig!
Aah, det var nästa fråga.
Det ingår mao. både hel och halvljus i kittet!?
Samma lampa.
Aah, det var nästa fråga.
Det ingår mao. både hel och halvljus i kittet!?
Samma lampa.
Nu råkar jag ha den manliga typen av hoj som inte har batteri. Den sparkar man igång och sen får man ta det som erbjuds.
Jag är tämligen säker på att 35w räcker för egen del. Frågan är bara om lilla hojen orkar tända dom
Finns väl bara ett sätt att testa. Skulle det skita sig så har gamla röv-740'n fått sig nya bättre lampor
Aah, det var nästa fråga.
Det ingår mao. både hel och halvljus i kittet!?
Har du batteri i din ktm?
Finns det nåt batteri i den där hojen?
Om man fixar så att halvljuset lyser "lite" för bra, kan man alltid använda det då, för andra trafikanters skull? Eller kommer jag alltid att åka runt med ett helljus som mer påminner om en lastbils?
Europeiska fordon med xenonljus skall enligt ECE-direktiv 48 vara försedda med typgodkända strålkastarrengörare, högtrycksspolning på glaset, samt automatisk nivåreglering av strålkastare. Detta direktiv har tillkommit för att säkerställa att mötande trafikanter inte i onödan besväras av det starka ljuset. Svensk bilprovning godkänner inte eftermontage av xenon på halvljus, samt numer även dimljus, av denna anledning.
Om man fixar så att halvljuset lyser "lite" för bra, kan man alltid använda det då, för andra trafikanters skull? Eller kommer jag alltid att åka runt med ett helljus som mer påminner om en lastbils?
Ja, men då lär du väl i alla fall bli upptäckt utav dina medtrafikanter.
Och det är ju bra. Att du bländar dom är ju en annan sak
Kan man inte göra nåt åt den saken?
Det var verkligen inte meningen att jag skulle hitta den här tråden...
Kan man inte göra nåt åt den saken?
har just köpt xenon till min aprilia rs 125. men hur kopplar man till att stänga av ljuset och hel o halv knappen???. för jag har kopplat till batteriet nu men vetifan hur man kopplar till så att man kan stänga av det, eller hur man drar kablarna till hel o halv ljus. det ända jag har gjort är att jag har dragit bak till batteriet, resten fattar jag inte
tacksam för svar
men den nya plug kontakten passar inte den gamla
Då måste du koppla in dig på sladdarna som går till kontakten...
Oavsett om du kapar sladdar eller inte så se till att du kan återställa
det för det går inte att besiktiga med xenon!
okej. men då om jag kopplar xenon till kontakts sladdarna, måste jag endå dra kabblar till batteriet?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |