Jag är glad för Din skull ! Kan det vara så att du xenon konverterat med en Biltema sats också ? Så är min lycka fullkomlig ?
Plug and play?
Det är ju standarder som är likadana varesig det är till hoj eller bil.
Med plug and play - menar jag att satsen kommer med
2 lampor som passar just din hoj & har t.ex. H7 & H9 fattning. Bara att trycka dit utan att behöva klyva lampfästen eller kapa & dra om kablar. Sedan skadar det inte med en/två ultra slim digital ballaster
Enklare helt enkelt - Plug and play
Går att få precis lika "plug and play" från i stort sett vilken återförsäljare som helst om man nu vill ha en H7 o H9 eller så i samma sats istället för o köpa två satser. Likaså slimballaster kan man få om man så vill.
Betalar ogärna mer för att nån har skrivit på en hemsida att det är plug and play för en viss modell när det är en helt vanlig fordonsstandard.
Som att säga att man säljer glödlampor med plug and play för just markslöjds armaturer, fast det är vanliga E14 socklar.
Du har uppenbarligen inte koll på hur knepigt det är att installera en HID halvljus lampa på en nyare Suzuki sporthoj.
Sedan stämmer det inte att man kan splitta en bil sats till olika lamp socklar, om man som Du ska köpa billigt; utan de kommer packade & klara sorterade efter lampsockel t.ex. H7 alt H4 (bi-xenon) osv.
Men för Mig får du köpa vad du vill, så länge du känner dig nöjd.
Kan Jag även glädja dig på kuppen, så bjuder Jag på det.
Du har uppenbarligen inte koll på hur knepigt det är att installera en HID halvljus lampa på en nyare Suzuki sporthoj.
Sedan stämmer det inte att man kan splitta en bil sats till olika lamp socklar, om man som Du ska köpa billigt; utan de kommer packade & klara sorterade efter lampsockel t.ex. H7 alt H4 (bi-xenon) osv.
Om man nu ska installera Xenon (HID) lampor varför inte då satsa på kvalitet & plug and play satser, speciellt anpassade för just din hoj, med färdiga adapter, slim ballaster, lampor som håller utlovad tid & levererar utlovat ljus.
Med tanke på hur mycket du måste riva hojen (Suzuki) så skulle inte Jag sätta in en lågprislampa.
Det är skillnad på lågprislampor & premium något Jag själv testat i bilen med en av varje monterade samtidigt. ljusstyrkan på 2 lampor med exakt samma uppgivna ljusstyrka & färg ton uppvisade stor skillnad t.o.m. i dagsljus. Livslängden på lågprislampan var ca 50% av premium; & nu snackar vi bil, på en hoj utsätts lampan för ännu mer påfrestningar.
Så Jag skulle köpa en modellanpassad HID sats & sätta in ett par lampor av högre kvalitet, Jag lovar att det kommer att betala sig i längden.
Länkarna i detta inlägg går till en firma i USA som säljer en smart adapter samt modellanpassade HID satser. Jag har ingen aning om vilken kvalitet de håller; det jag ville visa var att det finns plug and play satser. Har Ni tur kan de finnas i EU & ni slipper tull & skatt.
http://www.motorcyclehidlights.com/hid-bulbs-c-410/honda-suzuki-hid-bulb-spacer-adapter-p-307
http://www.motorcyclehidlights.com/suzuki-gsx-r1000-hid-lights-c-90_325
De ställen jag kikat på så har man kunnat splitta o blanda mellan socklar utan problem.
Plug & Play? Mina billiga kinalampor var "plug & play". De är 6 år gamla och lyser än. Kör med min hoj på skramligare vägar än du kan ana.
Skitlampor? Inte mina iaf. 400 kostade dom inkl expressfrakt till dörren.
Köpte Kinaskit förra året, men ljuset var så dåligt, att de var oanvändbara. Jag monterade tillbaka till orginal. Tror att det kan skilja mycket i kvalitet på de billigaste Xenonljusen.
Mekonomen säljer också förlängnings kablar
monterade mina extraljus på bilen igår med VME xenonkitt H1 55W
Herrejävlar vilken skillnad ALLDRIG MER HALOGEN SKIT
Köpte Kinaskit förra året, men ljuset var så dåligt, att de var oanvändbara. Jag monterade tillbaka till orginal. Tror att det kan skilja mycket i kvalitet på de billigaste Xenonljusen.
Behöver hjälp!
Vad är fel?
Är Xenon newb och vet inte om det är donet eller lampan som tagit semester.
Det fungerade fint tidigare idag och nu blixtrar det bara till lite för att sen inte lysa alls.
Bifogar en film med strobelampan.
Som vanligt har jag skruvat ner allt istället för att fråga först....
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|