billigaste försäkring (HJÄLP DE VILL RÅNA MIG)

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Hej alla snälla människor!!! snart är det JULKLAPPAR :)
Men till saken.
Nästa vecka ska jag köpa mig en APRILIA 1000R MILLO-05 oh tänkte mig att försäkra den! Ringde till FOLKSAM, TRYGG-HANSA, SALUSANSVAR och blev chockad!!!! Folksam vill ha ca 2580kr/månad hel/f, Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, och salus 1330kr/månad utan att det går att ställa av hojen på vinter!

Är 35år, 10 skadefria år, bor i Karlstad.... NÅGON som har tipps på billigarre försäkringsbolag eller andra tips att kunna komma ner i kostnad!!!

Är mycket tacksam för alla svar!!

mvh /raffe
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
_raffe_ skrev:
2670665 Hej alla snälla människor!!! snart är det JULKLAPPAR :)
Men till saken.
Nästa vecka ska jag köpa mig en APRILIA 1000R MILLO-05 oh tänkte mig att försäkra den! Ringde till FOLKSAM, TRYGG-HANSA, SALUSANSVAR och blev chockad!!!! Folksam vill ha ca 2580kr/månad hel/f, Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, och salus 1330kr/månad utan att det går att ställa av hojen på vinter!

Är 35år, 10 skadefria år, bor i Karlstad.... NÅGON som har tipps på billigarre försäkringsbolag eller andra tips att kunna komma ner i kostnad!!!

Är mycket tacksam för alla svar!!

mvh /raffe

Ta en avställningsbar försäkring och se till att inte köra varenda dag?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tja så är det att åka sporthoj, bara att tugga i sig tyvärr :gnissla ...kollade du inte upp det innan du skrev kontrakt? :confused:

Mitt råd är att går på alla bolag du kan hitta (Glöm inte IF, Länsförsäkringar, Bilsport och MC och Vesta). Kolla om de ger några rabatter för larm, lås eller om du har hojen inlåst etc. Gå med i SMC så får du rabatt på Folksam har jag för mig. Har du hus, bil eller båtförsäkring? Om du samlar allt i samma bolag så kan det bli billigare.

Men billigt att åka sporthoj, nä det kommer det aldrig att bli. Faktum är att det kommer snart att bli värre med de nya försäkringsreglerna...
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Kolla dessa också.

Kolla med If/länsförsäkringar/bilsportMC också, kolla vad det skulle kosta hos folksam med smc rabatt och nån smc kurs. :gnissla

!!!!!!!!!!!Obs tänk på att försäkringarna troligtsvis inte kommer bli billigare i framtiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :näsblod

Hoppsan nån han före....
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
utav någon anledning är just den svindyr att försäkra

en R1 -04 kostar mig ca: 9500:- i halv / helår med smc rabatt
och 7500:- med smc försäkring (BKK är krav)

men en Aprilia Mille R skulle kosta mig närmare det dubbla.

varför ? ingen aning :va
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
_raffe_ skrev:
2670665 Hej alla snälla människor!!! snart är det JULKLAPPAR :)
Men till saken.
Nästa vecka ska jag köpa mig en APRILIA 1000R MILLO-05 oh tänkte mig att försäkra den! Ringde till FOLKSAM, TRYGG-HANSA, SALUSANSVAR och blev chockad!!!! Folksam vill ha ca 2580kr/månad hel/f, Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, och salus 1330kr/månad utan att det går att ställa av hojen på vinter!

Är 35år, 10 skadefria år, bor i Karlstad.... NÅGON som har tipps på billigarre försäkringsbolag eller andra tips att kunna komma ner i kostnad!!!

Är mycket tacksam för alla svar!!

mvh /raffe


Låter som hyfsad premie.. men det finns de som har väre tro mig :tummenupp
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
_raffe_ skrev:
2670665 Hej alla snälla människor!!! snart är det JULKLAPPAR :)
Men till saken.
Nästa vecka ska jag köpa mig en APRILIA 1000R MILLO-05 oh tänkte mig att försäkra den! Ringde till FOLKSAM, TRYGG-HANSA, SALUSANSVAR och blev chockad!!!! Folksam vill ha ca 2580kr/månad hel/f, Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, och salus 1330kr/månad utan att det går att ställa av hojen på vinter!

Är 35år, 10 skadefria år, bor i Karlstad.... NÅGON som har tipps på billigarre försäkringsbolag eller andra tips att kunna komma ner i kostnad!!!

Är mycket tacksam för alla svar!!

mvh /raffe

Vet hur det känns..
Jag ska hämta en CBR1000RR inom det närmaste & jag e´ 30 bast, haft kort i 12år & mcn ska stå i garage. Fått priser från 28.000-55.000 för hel/helår. Tjohoo!! Tur att det e´så j**la kul, folk tror väl man e´ dum i huvudet.
IF e´ minst svindyr i mitt fall iaf.
Tänker nog göra som många andra, nästa säsong. Bli mailkompis m. Vägverket, dvs ställa av o på som en dåre :yoparty
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Kolla med samtliga FB annars kanske trafik eller halv är ett alternativ. Har bara kört med trafik och har nog "tjänat" in en ny hoj på det viset!
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
_raffe_ skrev:
2670665 Hej alla snälla människor!!! snart är det JULKLAPPAR :)
Men till saken.
Nästa vecka ska jag köpa mig en APRILIA 1000R MILLO-05 oh tänkte mig att försäkra den! Ringde till FOLKSAM, TRYGG-HANSA, SALUSANSVAR och blev chockad!!!! Folksam vill ha ca 2580kr/månad hel/f, Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, och salus 1330kr/månad utan att det går att ställa av hojen på vinter!

Är 35år, 10 skadefria år, bor i Karlstad.... NÅGON som har tipps på billigarre försäkringsbolag eller andra tips att kunna komma ner i kostnad!!!

Är mycket tacksam för alla svar!!

mvh /raffe



Flytta så slipper du.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
kolla med folksam vad det kostar om du går en SMC Kurs
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, e inte de hyffsat billigt?
el tja..billigt o billigt men ändå.

kolla if kanske...jag får alltid bäst där förutom på min hyundai av oförklarliga skäl :)
 

kubi

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
yamaha r6
de är inte normalt bolagen har flippad ur min tråkiga r6 var billigast hos trygg hansa 12000 hela året/halv alla andra var mycke dyrare....

tycker att man tar sin hoj in till stan och demonstrerar där så som franskmännen gjorde när de höjde benzinen i frankrike.. jag tycker inte att man ska bara ta de sa ...... streika! tills modisarna ändra på de igen....

tänkt vilken helvete de skulle bli om man strejkar med ett par tusen cycklar i varje stad!
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
_raffe_ skrev:
2670665 Hej alla snälla människor!!! snart är det JULKLAPPAR :)
Men till saken.
Nästa vecka ska jag köpa mig en APRILIA 1000R MILLO-05 oh tänkte mig att försäkra den! Ringde till FOLKSAM, TRYGG-HANSA, SALUSANSVAR och blev chockad!!!! Folksam vill ha ca 2580kr/månad hel/f, Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, och salus 1330kr/månad utan att det går att ställa av hojen på vinter!

Är 35år, 10 skadefria år, bor i Karlstad.... NÅGON som har tipps på billigarre försäkringsbolag eller andra tips att kunna komma ner i kostnad!!!

Är mycket tacksam för alla svar!!

mvh /raffe

Se till att samla alla försäkringar på ett och samma ställe så får du rabatt av det. Hojen sjunker en del men även bil, hem osv. För mig var IF billigast av alla jag kollat. Trodde i min enfald att bilsport/mc skulle vara schyssta mot en nybliven ducce-ägare, men icke. Dubbelt upp där!! If var dessutom löjligt mycket billigare på bilen (a4 1.8t), kring 5000kr/år än t.ex. länsförsäkringar.
 
Last edited:

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
kubi skrev:
2671205 de är inte normalt bolagen har flippad ur min tråkiga r6 var billigast hos trygg hansa 12000 hela året/halv alla andra var mycke dyrare....

tycker att man tar sin hoj in till stan och demonstrerar där så som franskmännen gjorde när de höjde benzinen i frankrike.. jag tycker inte att man ska bara ta de sa ...... streika! tills modisarna ändra på de igen....

tänkt vilken helvete de skulle bli om man strejkar med ett par tusen cycklar i varje stad!

Jag gillar din ide´! :tummenupp
Vi kan ju försöka organisera nåt i vår tycker jag. Kanske m. hjälp av SMC, då dom både är en seriös organisation för oss hojåkare & så har dom säkert lite erfarenhet att dela m. sig av åxå gällande större sammankomster.
Vänta bara Mr. Reinfeldt.. :machinegu
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
wonderwizard skrev:
2670758men en Aprilia Mille R skulle kosta mig närmare det dubbla.

varför ? ingen aning :va

Det som det faller på är väl att Millen kostar så sanslöst mycket i reservdelar, det kostar otroligt mycket mer att reparera en Mille än en R1:a som vart utsatt för samma våld.

_raffe_ skrev:
2670665Folksam vill ha ca 2580kr/månad hel/f, Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, och salus 1330kr/månad utan att det går att ställa av hojen på vinter!

Jag betalade 1660 kr/mån för min Mille, HALVförsäkrad. Men det var hon värd... :)
 
Last edited:

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Är 35år, 10 skadefria år, bor i Karlstad.... NÅGON som har tipps på billigarre försäkringsbolag eller andra tips att kunna komma ner i kostnad!!!

Är mycket tacksam för alla svar!!

mvh /raffe[/QUOTE]


Tjena Raffe!

Var själv och kollade på en Mille factory 04 under hösten. Då sa dom på firman att Aprilia hade fått en bra deal med If och att den skulle vara hyffsat pris på där. Kollade aldrig upp det eftersom köpet inte blev av. Men det kan vara nått att kika på.

God jul /David
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
imaster: Har du en aning om vad du talar om? MIlle R är nog den billigaste cykeln jag ägt i reservdelssynpunkt. Vet dessvärre vad en marksyning gick på och det var inte blofigt det heller. Dessutom exploderar den inte när den ser marken på nära håll utan de har faktiskt tänkt till på en hel del (utom kylarpaketet). Men du kanske läste det i expressen och då måste det ju vara sant...
 

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Biohazard skrev:
2670776 Vet hur det känns..
Jag ska hämta en CBR1000RR inom det närmaste & jag e´ 30 bast, haft kort i 12år & mcn ska stå i garage. Fått priser från 28.000-55.000 för hel/helår. Tjohoo!! Tur att det e´så j**la kul, folk tror väl man e´ dum i huvudet.
IF e´ minst svindyr i mitt fall iaf.
Tänker nog göra som många andra, nästa säsong. Bli mailkompis m. Vägverket, dvs ställa av o på som en dåre :yoparty

Just till hondan fanns det märkesförsäkring.

De skulle ha 18000kr som mest oavsätt ålder för en cbr1000rr

Kollade på det innan jag köpte min R1:a

Minns dock inte vilket bolag det var. Hör med din lokala mc återförsäljare.
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
Konstigt att jag bara betalar 3100 halvförs/helår för min Mille, det är iofs en -99... jag jämförde med en R1 -99 och den skulle kosta minst 7000 halv/hel... hos T-H... Det kanske kommer en otrevlig överaskning till våren och då blir det avställning och licens som gäller...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top