billigaste försäkring (HJÄLP DE VILL RÅNA MIG)

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
equinoxlb skrev:
2674874 Gå en SMC kurs snarast möjligt och försäkra i Folksam. Jag pröjsar 5,500 hel/hel för min GSX-R 1000 -02 (+35 år). En -06 hade kostat 7,900 hel/hel. Ganska överkomligt. :tummenupp

Nja, SMC i all ära, men till min blivande skulle den gå på 16.300 hel/helår. Tänk på att det är en ICKE avställningsbar försäkring, Och att självrisken är 25% av totalsumman..kan bli en del pluringar det..
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
kubi skrev:
2671205 de är inte normalt bolagen har flippad ur min tråkiga r6 var billigast hos trygg hansa 12000 hela året/halv alla andra var mycke dyrare....

tycker att man tar sin hoj in till stan och demonstrerar där så som franskmännen gjorde när de höjde benzinen i frankrike.. jag tycker inte att man ska bara ta de sa ...... streika! tills modisarna ändra på de igen....

tänkt vilken helvete de skulle bli om man strejkar med ett par tusen cycklar i varje stad!


Fyfan va roligt det hade varit !
Varför gör vi alldrig något sånt i Sverige, vi är troligtvis alldeles för MESIGA !

Jag hade gärna satt mig mitt på gatan med hojen en solstol och fika.

Biohazard skrev:
2679108 Nja, SMC i all ära, men till min blivande skulle den gå på 16.300 hel/helår. Tänk på att det är en ICKE avställningsbar försäkring, Och att självrisken är 25% av totalsumman..kan bli en del pluringar det..

25% :3freak :3freak :3freak
Alltså snart ÄR det billigare att köra utan påställning ffs.
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Biohazard skrev:
2679108 Nja, SMC i all ära, men till min blivande skulle den gå på 16.300 hel/helår. Tänk på att det är en ICKE avställningsbar försäkring, Och att självrisken är 25% av totalsumman..kan bli en del pluringar det..

Jotack. SMC-försäkringen funkar inge vidare för alla.
Jag fick en premie på 23000 hel/hel efter genomgången kurs, därtill självrisk enligt ovan etc.

Ville stödja projektet, men inte om premien för min del blev den dubbla mot vad befintlig helförsäkring kostar hos IF.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
TomasG skrev:
2671701 Just till hondan fanns det märkesförsäkring.

De skulle ha 18000kr som mest oavsätt ålder för en cbr1000rr

Kollade på det innan jag köpte min R1:a

Minns dock inte vilket bolag det var. Hör med din lokala mc återförsäljare.

Glöm inte att du åker på en självrisk på 25000 om det nu händer nått och du har den försäkringen :huvet
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Det var ju inte lika svettigt som för mig.. 4000 i månaden halvförsäkrat!
Men det är lätt värt varje krona! :rofl
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
_raffe_ skrev:
2670665 Hej alla snälla människor!!! snart är det JULKLAPPAR :)
Men till saken.
Nästa vecka ska jag köpa mig en APRILIA 1000R MILLO-05 oh tänkte mig att försäkra den! Ringde till FOLKSAM, TRYGG-HANSA, SALUSANSVAR och blev chockad!!!! Folksam vill ha ca 2580kr/månad hel/f, Tryggg-hansa 1730kr/månad hel/f, och salus 1330kr/månad utan att det går att ställa av hojen på vinter!

Är 35år, 10 skadefria år, bor i Karlstad.... NÅGON som har tipps på billigarre försäkringsbolag eller andra tips att kunna komma ner i kostnad!!!

Är mycket tacksam för alla svar!!

mvh /raffe

Grymt hojval, grattis! För att va lite småjobbigt snygg i huvudet så tänkte jag bara berätta att den underbara italienskan kostar en del att äga, men så är det med allt vackert.

Själv så kör jag en smygtrimmad Bandit 1200 N från 1997och betalar 3200 kr hel/hel på Bilsport och mc. Billig peng för 120 bakhjulshästar, är 35 år o har haft kort i 2 år, men den är ju iofs inte i närheten så ljuvligt vacker som din...

Tror dock inte att Bilsport och mc tar emot det värsta R-hojarna längre, tyvärr.

Kolla upp det här åxå: http://www.dina.se/web/730.nsf de gav mig en sjukt billig premie när jag var på g att köpa en fighterblade från 1998, tror att det var 2500 kr för halv eller nått, de verkar ha lite dålig koll på hojar så testa.
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Betalade 14.600 nått har jag för mig för min förra r6a (halv förs /hel år, dock med möjlighet att ställa av), det var på trygg hansa. Har kollat på lite olika hojjar som jag funderat på att köpa nu, en gsxr 1000 -03 skulle för mig (20år a kort i snart 2år och bor i piteå) kosta 9.900kr halv förs. / helår. Detta var på salus ansvar.

Behöver inte bli dyrare för att man köper 4 år nyare och 400cc större mc. :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top