Billigt Öl i Tyskland ?

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Var åker man lämpligen i Tyskland om man vill köpa billiga öl.....typ ett flak för 50 spänn ? :rolleyes:
Seriösa svar tack.....gärna med kartbild :)

YamahaJojje skrev:
Bordershop i hamnen puttgarden och så ha pass med dig så slipper du panten
"Kalles" i Burg. Ligger en liten bit från Puttgarden, har inte själv varit där men har flera bekanta som varit det. Har för mig att det är skyltat från färjorna.
När jag var i Tyskland i somras så handlades ölen på ett annat ställe som låg nära Lübeck, alltså lite längre ner i landet. Hette något i stil med Super Mega Store el. dyl. och billigt var det :D :fyllisar

Spiken skrev:
"Kalles" i Burg. Ligger en liten bit från Puttgarden, har inte själv varit där men har flera bekanta som varit det. Har för mig att det är skyltat från färjorna.
När jag var i Tyskland i somras så handlades ölen på ett annat ställe som låg nära Lübeck, alltså lite längre ner i landet. Hette något i stil med Super Mega Store el. dyl. och billigt var det :D :fyllisar
Säker på att det inte var citti ni var på där ligger en mediamarkt där med?

I burg så finns det dansk tull personal i civila kläder :fakta Men det är närmast efter puttgarden, bara att knalla in på lidl eller stället jämte vad de nu hette, varit där ett par hundra gånger och köpa öl och sprit. Hyfsade priser, men man kan köpa billigt i hbg med.

Therudeboy skrev:
I burg så finns det dansk tull personal i civila kläder :fakta Men det är närmast efter puttgarden, bara att knalla in på lidl eller stället jämte vad de nu hette, varit där ett par hundra gånger och köpa öl och sprit. Hyfsade priser, men man kan köpa billigt i hbg med.
Det billigaste jag hittat i HBG var 120 spänn flaket.... men dricker inte längre så jag vet inte om det förrändrats

Ok tackar......men om man inte åker färja utan åker ner via Danmark.....finns det något billigt ställe i den delen av Tyskland ? :rolleyes: :va

Finns det bro till tyskland från danmark? Eller sitter det ihop? Näe, jag tror du åker färja från danmark till tyskland ändock.....

Dee_cati skrev:
Finns det bro till tyskland från danmark? Eller sitter det ihop? Näe, jag tror du åker färja från danmark till tyskland ändock.....

Dags att ta fram kartboken från skolan kanske... :)

Danmark har landgräns med tyskland vid Flensburg.

Det finns massor av affärer vid den gränsen också. Tänk på att den Danska tullen kan ha synpunkter på hur mycket ni har med er hem.

Bifogat

• Tyskland-danmark.gif
    Tyskland-danmark.gif
    24.9 KB · Visningar: 474
Någon som ska över inom en snar framtid?.. Jag är på!.. förutsatt att det är ett rymligt fordon för min kvot..:) min kärra rymmer inte så värst mkt..

Blue skrev:
Dags att ta fram kartboken från skolan kanske... :)

Danmark har landgräns med tyskland vid Flensburg.

Det finns massor av affärer vid den gränsen också. Tänk på att den Danska tullen kan ha synpunkter på hur mycket ni har med er hem.

Ooops :D Jag trodde seriöst att det skiljde lika mycket mellan danmark-tyskland som deet gör mellan sverige-finland (vet att vi sitter ihop med finnjävlarna men jag menar riktiga sverige, mellansverige. där vi har en östersjö mellan oss och de andra) .... jaja, geografi var inte mitt starka ämne i skolan, kommer inte ens ihåg att jag hade geografi.....

Jag handlar i Rostock, 1 el 2 mil från Puttgarden. När jag var där sist (nåt år sen nu) betalade jag 50 spänn för ett flak 33:or och 65 för ett flak 50 cl. Passar min plånbok bra. :D

typ större mathandels affärer? dom riktigt billiga kan ju va rätt sliskiga osså.. inte att förglömma

YamahaJojje skrev:
Det billigaste jag hittat i HBG var 120 spänn flaket.... men dricker inte längre så jag vet inte om det förrändrats

Jasså, jag har köpt för 50:- per flak, men det var ju inte 10 utan lite mer.

Therudeboy skrev:
Men det är närmast efter puttgarden, bara att knalla in på lidl eller stället jämte vad de nu hette, varit där ett par hundra gånger och köpa öl och sprit. Hyfsade priser, .

Aldi ligger precis bredvid Lidl. Har billig öl, men tar inte kontokort. Och dessutom så säljer dom kvalitetswiskeyn Statesman.

Martin73 skrev:
Aldi ligger precis bredvid Lidl. Har billig öl, men tar inte kontokort. Och dessutom så säljer dom kvalitetswiskeyn Statesman.

Kom inte på vad stället hete bara, åkt buss dit hundratals gånger.

Kan bara hålla med om att "CALLES GRENSESHOP" i Burg är billigast.
Var där i somras och då kostade dansk öl (de har bara dansk öl) från
ca. 30-70 svenska spänn. 33cl x 24 OBS!! ingen pant.
Man måste ha pin kod om man ska betala med kort där,kan bli problem annars.

Från färjan i Puttgarden åk cirka 6km sväng sen av mot Burg sen är det typ tredje vägen till vänster (skyltat)...
Färjan HBG-Helsingör Rödby-Puttgarden kostade 350 spänn å då fick man
tillbaka 200 om man åkte tillbaka från Puttgarden till Rödby inom 3 timmar..

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back